Achterpootjes verlamd

Voor vragen over katten die mank lopen, artritis hebben, niet kunnen springen of afwijkend gedrag vertonen in hun bewegingen.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Achterpootjes verlamd

Bericht door nellebel »

ach lisa, wat verschrikkelijk. hoop echt voor je dat er nog een wondertje gebeurt. Maar wat er ook gebeurt, onthou dat je alles voor hem hebt gedaan. Als tommie gewend is lekker buiten te spelen is het voor hem ook verschrikkelijk als hij dat niet meer kan. en katen zijn geen klagers, dus het is oh zo moeilijk in te schatten of e pijn hebben.
Zit met hetzelfde dilemma, maar dan niet vanwege een ongelukm aar vanwege een ziekte. hee lveel sterkte. Ik hoop op een wondertje.
kom op tommie, we duimen voor je, zet hem op.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
helskinky
Poema
Poema
Berichten: 209
Lid geworden op: 09 apr 2010 22:36

Re: Achterpootjes verlamd

Bericht door helskinky »

Jeetje wat erg, ik hoop dat er nog een wondertje gebeurt..Sterkte
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Achterpootjes verlamd

Bericht door Nyncke »

Leef met je mee, het is nog maar een paar maanden geleden dat ik enorm in dubio zat over wat de goede keuzes zijn.
Moeilijk!
Maar als het advies is in laten slapen, zou ik daar niet nog dagen mee wachten.

Een lieve knuf voor je poezenbeest en jij heel veel sterkte.
Gebruikersavatar
Sunnetje
Poema
Poema
Berichten: 388
Lid geworden op: 08 mar 2010 13:43

Re: Achterpootjes verlamd

Bericht door Sunnetje »

Ik had ook al op je topic gereageerd op het andere forum, maar zal hier ook nog even reageren. :)

Ik blijf erbij dat ik het vreemd vind dat ze geen foto's willen maken van hem. Wie weet, hoe klein de kans misschien ook is, blijkt het iets te zijn waar ze wat aan kunnen doen.

Van wat ik begreep kon hij wel zelf ontlasten ook, toch? En zijn staart bewegen?

Hierdoor zou ik toch niet meteen alle hoop opgeven, maar goed.. ik heb zoiets nooit zelf meegemaakt dus ik kan verder helaas niet oordelen. Het is natuurlijk al moeilijk genoeg, toch zou ik in elk geval foto's willen laten maken, zodat je zéker weet of er nog iets aan gedaan kan worden of niet..

Je wil niet dat je je later schuldig gaat voelen, door een "wat als..." gedachte..

Heel veel sterkte!
Pinto* 12/07/2006 - 03/09/2010
Dino* ?/09/2011 - 19/11/2011
Dizzy* 17/07/2008 - 22/04/2014

*~~ Rust zacht, mijn lieverds~~*
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Achterpootjes verlamd

Bericht door Anne »

Als de da je dat advies geeft moet je niet te lang wachten daarmee, tenzij je eigen gevoel daarover heel anders is.
Heel veel sterkte
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Hans1963
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 dec 2018 16:16

Re: Achterpootjes verlamd

Bericht door Hans1963 »

1 week geleden had onze kat ook een probleem met zijn achterpoten. Naar de dierenarts geweest en die constateerde een dwars lease . 2 prikken gehad waarvan 1 met morfine en een ander een pijn stiller. De dagen er na ging het voor ons doenbaar vooruit en begon zei haar staart te bewegen en langzaam zijn pootjes te bewegen. Tot afgelopen nacht zei ineens begon te mouwen. We dachten dat ze een plasje moest doen. Maar tijdens het oppakken was ze helemaal slap. En hebben we haar maar op bed gelegd waar ze het benauwd kreeg en een snelle adem healing en met haar tong uit haar Ben Je om adem te halen. Ik heb haar in mijn armen gehouden en na 15 minuten kreeg ze een paar ademhaling stuipen en toen is ze overleden. Ze was pas 10 jaar bij ons. We zullen haar gaan missen.
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Achterpootjes verlamd

Bericht door Zotvanpoezen »

Dat is verschrikkelijk nieuws! Heeft de DA niet gezegd wat de oorzaak van deze verlamming kon zijn? Gelukkig was je erbij om hem te steunen toen het plots niet meer ging. Veel sterkte met het plotse verlies van jullie geliefde katje!
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Esmees
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jun 2019 05:33

Re: Achterpootjes verlamd

Bericht door Esmees »

Beste Lisa,

Ik ben vannacht juist hetzelfde meegemaakt. Mijn kat zat vast in een V venster en nu zijn de achterpoten verlamt en heeft ook gevoel. Ik heb dezelfde gehoord van de dierenarts... je kat heeft geen breuk dus heeft ook geen zin om een scan of foto te laten trekken. Ik ben in afwachting van verbetering maar niks verandert.. ze hebben mij wel 48uur gegeven i.p.v. 24uur. Ik voel met je pijn? Ik hou enorm veel van mijn katje, hij is heel erg gehecht aan mij. Ik duim voor jou!
Gebruikersavatar
Dushizenn
Huiskat
Huiskat
Berichten: 72
Lid geworden op: 23 apr 2019 12:51
Locatie: Maastricht, Nederland en Veldwezelt, België.

Re: Achterpootjes verlamd

Bericht door Dushizenn »

Mijn kat was ook verlamd. Dit na castratie. Geen idee of dit hiermee samen heeft gehangen. Het ging geleidelijk, oorzaak onbekend.
Onderzoeken wezen niks uit. Om toch maar iets te proberen gestart met AB-kuur, zonder resultaat. Daarna prednison, leek eerst ook niks te veranderen. Afspraak gemaakt om hem te laten inslapen, dag ervoor begon hij met zijn pootjes te bewegen.
Prednison sloeg aan! Hij loopt, rent en springt nu!!!
Afbouwen prednison gaat goed tot aan een half per dag. Zodra een kwart per dag, gaat het weer mis.

Misschien kan je hier wat mee? Veel sterkte

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

Poesjezwart
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 jan 2020 21:40

Re: Achterpootjes verlamd

Bericht door Poesjezwart »

Hallo iedereen, ik wil hier even op inpikken.
Het verhaal van Dushizenn komt het kortst bij wat mij meemaken. Onze kat (12jaar) heeft sinds oktober last van verlamming aan de achterpoten. Ze is 8jaar geleden al eens overreden met een bekkenbreuk en geamputeerde staart als gevolg.
Wij zijn er onmiddellijk naar de DA mee geweest, na bloedonderzoek en Rx waar niets uit was gekomen is zijn conclusie een tumor/gezwel in het hoofd of rug. Hij schreef Prednicortone 20mg voor, 10mg 's morgens en 10 's avonds, na 2 dagen afbouwen tot 10 's avonds en als het kan nog lager als het na een 10-tal dagen stabiel blijft. Het heeft geholpen tot ze weer liep alsof er niets was geweest. We zijn zelfs al eens kunnen zakken tot 2,5mg maar na enkele dagen sleepte ze weer. Momenteel zitten we terug op 10mg/dag, wat veel is, en ze wordt opnieuw wankel. DA zegt dat een scan misschien wel een tumor oid wel aan het licht kan brengen maar er dan toch niets aan te doen is en het dus geen zin heeft. De behandeling is eigenlijk palliatief, niet te zeggen hoe lang ze nog heeft.
Ze eet en drinkt goed, pootjes zijn warm en ze heeft zeker geen pijn maar ze is wel lusteloos en lijkt niet te begrijpen wat er aan de hand is.
@Dushizenn hoe gaat het nu met uw kat en hoeveel mg geef je momenteel?
Nog iemand met gelijkaardige ervaringen, al dan niet een scan laten maken? Alle informatie en tips zijn welkom, alvast bedankt.
Plaats reactie