Spieren samentrekken

Voor vragen over katten die mank lopen, artritis hebben, niet kunnen springen of afwijkend gedrag vertonen in hun bewegingen.
Gebruikersavatar
R1ck
Lynx
Lynx
Berichten: 106
Lid geworden op: 25 mei 2019 10:54

Re: Spieren samentrekken

Bericht door R1ck »

O jee, over een tijdje is het dr. Zotvanpoezen! Hopelijk ontvangen we niet voor elk forumantwoord (lees: elektronisch consult) een rekening! :lol:

Maar super gaaf dat je er aan gaat! Al begrijp ik u uit je verhalen dat je precies weet hoe je Froufrou moet helpen als ze je nodig heeft, misschien zit er nog wat extra info bij waar je wat aan hebt. Indien niet, dan kun je in ieder geval je dierenarts nog bijspijkeren. ;-) Ze volgen ongetwijfeld cursussen, maar het is onmogelijk om op de hoogte te blijven van al het laatste nieuws.
Nika, geboren 11-02-2019, Sibeertje
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5084
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Spieren samentrekken

Bericht door Synemios »

Hoe weetje nou de naam van een gen dan?
Ik heb ook een genetische afwijking maar ze hebben mij nog nooit genoemd welk gen dan stuk is.
De naam dan.
Ik weet wel veel over stollingsfactoren en hoe de ziekte heet, en hoeveel procent kans op erven er is.
ik vind dit erg interessant ook.
Maar ik ga off topic 😉
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
R1ck
Lynx
Lynx
Berichten: 106
Lid geworden op: 25 mei 2019 10:54

Re: Spieren samentrekken

Bericht door R1ck »

Ik stuur je dit weekend even een persoonlijk bericht met wat info. Anders gaan we inderdaad erg off topic en ik heb nogal de neiging om uitgebreid te antwoorden. Je hoort van mij! 😸
Nika, geboren 11-02-2019, Sibeertje
Gebruikersavatar
yana
Panter
Panter
Berichten: 590
Lid geworden op: 06 feb 2004 15:40

Re: Spieren samentrekken

Bericht door yana »

Ik zag het bij Drakie en Gizmo ook zij het in mindere mate. Als ze (bijna) sliepen of de sufferd zaten te lezen. Bij Spotje nooit gezien. Het was ook lang niet altijd. Soms.
Ook heb ik wel eens gehad dat ze verhoging/koorts bleken te hebben als ze dit deden. Net zoals wij dan gaan rillen.
Drakie is 14 jr geworden en aan iets heel anders overleden. Gizmo word deze maand 16.
Cecile
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 mei 2021 22:12

Re: Spieren samentrekken

Bericht door Cecile »

Hee hee,

Ik zou graag de video’s willen zien. Mijn kat is begonnen met trillen na ongeveer 8/9 maanden. De dierenarts weet niet wat het kan zijn. Heb meerdere filmpjes laten zien waar je het goed op kunt zien. Soms denk misschien is het niet ernstig... maar als ik hem weer zie hevig zie trillen maak ik me echt zorgen!

Zou graag willen zien of jou kat hetzelfde doet.

Groetjes Cecile
YaraDB
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 nov 2021 18:53

Re: Spieren samentrekken

Bericht door YaraDB »

Hallo,
Ook mijn poes van 8 maanden heeft het zelfde probleem.
Toen ze kleiner was had ze dit niet, pas rond de 6 maanden kreeg ze de eerste rillingen. Ik heb het gevoel dat het een beetje erger is geworden.

Het trillen begint wanneer ze gaan liggen/ontspannen en stopt pas als ze in een diepe slaap is.

Over twee weken wordt ze gesteriliseerd en krijgt ze een bloed onderzoek, ik hoop wat meer te weten te komen! Ik hoor graag of jullie iets meer te weten zijn gekomen!
Plaats reactie