Versvoedingen en 'barfen'

Er zijn verschillende manieren om je kat versvoer te geven en meerdere merken die hiervoor geschikt voedsel leveren. Bij BARF stelt men zelf het menu voor de kat samen, dat bestaat uit allerhande stukken vers vlees en toevoegingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
sKatje
Panter
Panter
Berichten: 411
Lid geworden op: 10 sep 2003 23:07
Locatie: Antwerpen

Bericht door sKatje »

Sandra W schreef:Zijn er meer mensen die het idee om met al dat bloederige spul bezig te zijn enigszins vies vinden, of ben ik hier nu vreemd in? :-(
Ikzelf absoluut niet ;-)
Ik voel me alleen een beetje gek als ik de botten van een soepkip sta te breken of zo :lol:

Robin, wat kost dat je op een week? Ongeveer dan ;)
Gebruikersavatar
xRobinx
Huiskat
Huiskat
Berichten: 21
Lid geworden op: 26 jun 2006 14:00
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door xRobinx »

sKatje schreef: Ikzelf absoluut niet ;-)
Ik voel me alleen een beetje gek als ik de botten van een soepkip sta te breken of zo :lol:

Robin, wat kost dat je op een week? Ongeveer dan ;)
Pff.... Dat weet ik niet....
mijn katje eet ong voor E 2.00 de kilo vlees. en hij eet 250 gram per dag.
dus ongeveer E3.00 per week dat is in vergelijking nog goedkoper dan kvv en bepaalde "goede" brokken
Groetjes Robin en Bailey
Gebruikersavatar
sKatje
Panter
Panter
Berichten: 411
Lid geworden op: 10 sep 2003 23:07
Locatie: Antwerpen

Bericht door sKatje »

xRobinx schreef:nier insulficientie(of hoe je dat schrijft :-| )
Schrijf dan gewoon nierfalen, da's veiligeren ;) :lol:

Da's inderdaad niet duur. Maar ja, het zijn ook niet de filetjes en dure stukjes die je nodig hebt hè. Dat scheelt wel.

Weet een binnenkat die nog nooit een muis heeft gezien en altijd brokjes heeft gehad wat ze met zo'n vlees moet doen?
Gebruikersavatar
Miranda
Panter
Panter
Berichten: 566
Lid geworden op: 25 mei 2003 21:22
Locatie: Oosterwolde

Bericht door Miranda »

Ik geloof zeker dat het goed is voor katten, dat natuurlijke voedel, maar ook ik ben vegatarisch en net als Sandra al zegt, mag mijn kat wel vlees eten, maar om die stukken vlees te bereiden of een konijn te verknippen... nee, daar bedank ik voor ;-)

Gelukkig heb ik een vader die het vlees bereidt (voor de rest van de familie) en Desy krijgt dus wel eens een stukje rauwe rund of rauwe kip. Een klein beetje, hè?

En sinds een paar weken krijgt ze naast brokjes ook een beetje uit een versheidzakje. Er gaan ongeveer twee zakjes per weer doorheen en natuurlijk brokjes, maar we zitten nog niet op twee à drie euro per week. En al was dat versvlees goedkoper dan wat ik nu geef, dan nog bedankte ik er voor :lol:
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

Petje af dat jij elke dag eten voor je katten bereidt! Ik vind het al heel wat als ik 7 dagen in de week voor mezelf kook :oops: Dat lukt meestal niet eens!
Gebruikersavatar
sKatje
Panter
Panter
Berichten: 411
Lid geworden op: 10 sep 2003 23:07
Locatie: Antwerpen

Bericht door sKatje »

Ja wou ik ook al zeggen. Mensen steken tegenwoordig zelf al zoveel rommel binnen omdat ze te tam zijn om zich een beetje te informeren of er ook maar een zier om te geven.

Maar je geeft het gewoon rauw, niet?
Zo lijkt het toch op je foto's...misschien zie ik het verkeerd
Gebruikersavatar
xRobinx
Huiskat
Huiskat
Berichten: 21
Lid geworden op: 26 jun 2006 14:00
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door xRobinx »

ja ik geef alles rauw, want als je het kookt dood je alle goede bacterien en vitamines
Groetjes Robin en Bailey
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

Gaat je kat niet onzettend smijten met het eten?
Vroeger gaven mijn ouders de abbesijnen ook wel eendagskuikens, maar voor ze het gingen eten gingen ze er eerst uitgebreid mee spelen.

En ik zit er nou niet echt op te wachten om de stukken kuiken van de muren af te moeten schrapen (en dat moest toen wel echt)
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
xRobinx
Huiskat
Huiskat
Berichten: 21
Lid geworden op: 26 jun 2006 14:00
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door xRobinx »

Lotte schreef:Gaat je kat niet onzettend smijten met het eten?
Vroeger gaven mijn ouders de abbesijnen ook wel eendagskuikens, maar voor ze het gingen eten gingen ze er eerst uitgebreid mee spelen.

En ik zit er nou niet echt op te wachten om de stukken kuiken van de muren af te moeten schrapen (en dat moest toen wel echt)
:lol: ja dat komt wel voor hier, alleen hoef ik het niet van de muren te schrapen. Hij loopt ermee rond in z'n bek en gooit ermee, slaat ertegen, maar daarna eet hij hem netjes helemaal op en laat bijna niks achter, alleen af en toe een kwakje eigeel
Groetjes Robin en Bailey
Gebruikersavatar
GiNi
Poema
Poema
Berichten: 253
Lid geworden op: 17 apr 2006 20:55
Locatie: Mechelen

Bericht door GiNi »

waar haal je dat gerief dan? en wat moet je er juist mee doen? enkel in stukken knippen?
en hoeveel eten ze zo op een dag op eigl?
Gebruikersavatar
xRobinx
Huiskat
Huiskat
Berichten: 21
Lid geworden op: 26 jun 2006 14:00
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door xRobinx »

GiNi schreef:waar haal je dat gerief dan? en wat moet je er juist mee doen? enkel in stukken knippen?
en hoeveel eten ze zo op een dag op eigl?
ik haal veel bij islamitische slagerijen, op de markt of ook gewoon in de super. op de markt kan je goed terecht voor kip konijn en vis, bij de slager voor duif, eend, lam, geit en ook konijn(vaak haal ik hier ook mijn orgaanvlees) en bij de super neem ik wel eens kippevleugeltjes of een hele kip mee.

als ik een hele kip haal probeer ik hem in stukken te knippen van ong. 100 gram. en als ik het dan ontdooi om te voeren knip ik het in stukken van 2 bij 2 cm. zo knip ik alles waar bot in zit met een tuinschaar in kleinere stukken. je hebt ook katten die hoef je niet te helpen, die weten zelf heel goed hoe ze het vlees en de botten moeten scheuren en kraken.
mijn katje is nog beleefd want hij wil netjes van een bordje stukjes eten :lol:
Groetjes Robin en Bailey
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Heb vanavond de carnibest gehaald. Het moet nog ontdooien, maar ik ben zo benieuwd hoe mijn katten erop reageren. Ik vind het trouwens niet duur. Blij dat het eindelijk hier in de omgeving te koop is. Dit wil ik al zo lang voor ze :grin:
Laatst gewijzigd door Kattenbella op 06 sep 2006 20:41, 1 keer totaal gewijzigd.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Oh ja ,een heel konijn knippen zou ik wel moeite mee hebben, maar ik heb wel hart gegeven en kuikens en ik ben al heel wat jaren streng vegetarisch voor mezelf ;-)
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Minou
Huiskat
Huiskat
Berichten: 74
Lid geworden op: 03 okt 2006 09:15
Locatie: amsterdam

Bericht door Minou »

Hoi,

Degene die mij barf heeft aangeraden, heeft me ook aangeraden dat wanneer je een kat aan de barf wil hebben, terwijl ze al tijden gewoon eten gewend zijn, je het rauwe vlees even moet koken, en dan steeds minder lang koken, tot ze het rauw eten.
Ook is mij toen geadviseerd niet van de ene op de andere dag over te stappen op barf, dat zou niet goed zijn omdat ze al jaren bepaalde voedingstoffen gewend zijn.

Ik heb het zelf maar even geprobeerd, de moed zonk meteen in mijn schoenen toen Minou haar neus optrok voor carnibest en kippennekjes.

Groetjes Sylvia
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1758
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Wie kan me vertellen wat je zo ongeveer kwijt ben per week voor een kat?
Ik heb er 4 rondlopen en dit spreekt me wel aan, gezien ik kort geleden heb gelezen wat er precies in katten en hondenvoer gaat en ik was flink geschokt :???:
Maar het moet wel haalbaar zijn.

Ik leg trouwens niet wakker van het zelf klaarmaken van rauw vlees, vroeger kreeg onze hond pens en hart en dat moest altijd geknipt worden wat ik deed.
En als mn vriend thuiskwam met gevangen vis keek ik rustig mee met schoonmaken of opende de maag om te zien wat er in zat :icon_shifty:
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Plaats reactie