Versvoedingen en 'barfen'

Er zijn verschillende manieren om je kat versvoer te geven en meerdere merken die hiervoor geschikt voedsel leveren. Bij BARF stelt men zelf het menu voor de kat samen, dat bestaat uit allerhande stukken vers vlees en toevoegingen.
Plaats reactie
Gast

Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door Gast »

Hoi

Zijn hier ook mensen die versvoedingen gebruiken zoals Bibi, Duck, Energique, (B)arf enzo?

Groetjes

Angelique
Carol
Poema
Poema
Berichten: 244
Lid geworden op: 26 apr 2003 21:15
Locatie: Heerenveen

Bericht door Carol »

Hoi Angelique,
Wat is dat voor soort voeding? Ken ik nl. helemaal niet en wat moet ik precies onder vers verstaan, zelf koken of zo?

Ik geef Boris zo'n 1 a 2x per week gekookte witvis (koolvisfilet of kabeljauwfilet) uit het diepvriesvak. Ook krijgt hij af en toe stukjes kip(filet), dan hou ik wat apart van ons eigen eten en dat kook ik dan.
Nou dat vindt Boris heeeeeeerlijk!

Groetjes, Carol
Gebruikersavatar
Babiche
Lynx
Lynx
Berichten: 125
Lid geworden op: 21 jan 2003 17:32
Locatie: Baarn

Bericht door Babiche »

Hoi Carol!

Bereid je de vis eigenlijk ook? Of laat je die ontdooien en dan geef je het 'm(misschien een beetje een stomme vraag :oops: ?)? Ik heb nog nooit vis gegeven aan Linus. Maar van gekookte kip is ie helemaal weg! :D

groetjes Babiche
Carol
Poema
Poema
Berichten: 244
Lid geworden op: 26 apr 2003 21:15
Locatie: Heerenveen

Bericht door Carol »

Hoi Babiche,

Ach stom.... :D Wellicht zijn er ook katten die van rauwe vis houden, maar ik kook de vis. Gooi de vis bevroren in kokend water en na zo'n 5 a 8 min. is het klaar. Dan in z'n bakje prakken en laten afkoelen tot lauwwarm.
In het begin deed ik er rijst doorheen, maar Boris at de vis op en liet de rijst mooi liggen. Dat vond hij dus blijkbaar niet lekker :wink: .

Groetjes, Carol
Gebruikersavatar
Babiche
Lynx
Lynx
Berichten: 125
Lid geworden op: 21 jan 2003 17:32
Locatie: Baarn

Bericht door Babiche »

Oh, dus je kookt het.

Ja dat deed Linus ook. Hij was toen aan de diaree en moest ik hem gekookte kip met rijst geven, mooi dat hij de rijst niet op at! :lol:

En nog een vraagje: wat is de reden dat je hem het zo vaak geeft? Is het gezond? Of gewoon omdat hij het lekker vind? :)
Carol
Poema
Poema
Berichten: 244
Lid geworden op: 26 apr 2003 21:15
Locatie: Heerenveen

Bericht door Carol »

Hoi Babiche,

Boris vindt het gewoon erg lekker en is qua blikvoer ontzettend kieskeurig, heb ik een merk dat hij lekker vindt en dan ineens laat hij het weer staan :? en eet dan alleen maar brokjes. De duurdere merken zijn zo ie zo niet aan hem besteed. Boris krijgt 's ochtends blik/zakjes voer (100 gr.) en er staan altijd brokjes en 's avonds krijgt hij dan speciaal. Of sheba, daar vindt hij 2 smaken ontzettend lekker van of pate van AH merk of dus gekookte vis of kip. Sinds Boris naar buiten mag en ook echt de hele dag buiten is, heeft hij meer honger en krijgt hij omstreeks 12.00 uur ook nog eens 100 gr. blikvoer. Toch is hij 1 pond afgevallen (weegt nu 3 kg.). Ik heb hem een paar dagen geleden weer voor de zekerheid ontwormingspasta gegeven, want volgens mij is Boris buiten lang zo kieskeurig niet.
angelique

Bericht door angelique »

Hoi

Bibi duck energique en barf is dus rauwvlees echt van alles ook groente meer gebasseerd op wat katten zouden eten als ze buiten zouden leven
en dan niet het vlees enzo wat ze absoluut niet mogen hebben gewoon van alles wat ze allemaal echt mogen eten

Groetjes

Angelique
Gast

Bericht door Gast »

Wij hebben Xena een keer een maaltijd gekookt (rundvlees met rijst) maar daar at ze zoweinig van (ondanks dat ik zo mijn best had gedaan) dat we het nooit meer gedaan hebben, de rede was eigenlijk dat het voer opwas maar de winkels niet meer open. Maar dan nog vond ze het niet zo lekker als het normale voer. Wel houd ze van een hard gekookt eitje op zijn tijd.

Groetjes Jake 8)
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3044
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Hallo Angelique.

Hoe kom je op deze vraag. Ik vraag dit, omdat ik hier ook geintereseerd in ben. Dit, omdat ik via een holistische dierenartsrubriek hier veel over gelezen heb.
Daarin werd gezegd dat veel droogvoeren teveel suikers bevatten en andere stoffen die niet zo goed zijn voor de kat.

Wat mij opvalt is dat veel katten ontstekingen in hun bekkies krijgen hier, ondanks zogenaamd hoogwaardig voer. Ze eten voornamelijk brokken (Hills en RC) Maar toch gebeurt dit en best vaak. Binnen een half jaar laat ik de zesde kat aan deze kwaal behandelen. Er wonen hier dan wel 25 katten, maar ik vind het percentage mondziektes erg hoog.

Wat mij ook niet aanstaat is de vele katten die aan nieraandoeningen lijden en overlijden.
Dat moet toch iets met voeding te maken hebben.

Als je vind dat mijn antwoord niet in jou topic past, laat het mij weten, dan open ik een nieuwe.

Groeten Kattenbella.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
angelique

Bericht door angelique »

Hoi

Het is vooral dat ik deze vraag hier heb neergezet omdat ik 2 katten heb met blaasgruis.. Het dieet is stervends duur en apart voeren is hier een ramp heb 4 katten
Daarbij komt inderdaad dat met vlees en brokken het eerst allemaal is gekookt of iets en daarna de vitamines in kunstmatige vorm erin is terug gestopt en er ook nog conserveringsmiddelen inzitten waarvan ik ook heb gehoord dat ze niet goed zijn
Over brokjes zeggen ze ook dat ze daar juist het tandsteen van krijgen want als je zelf brokjes in je handen neemt en je gooit later de brokjes in de bakjes wat hou je dan over... Dat gruis achtige spul in je handen en dat schijnt tandplak te geven..
Ik geef mijn katten nu gewoon bibi de meeste dierenartsen en mensen op prikborden en andere forum zijn daar best fel op tegen vandaar dat ik niet meteen de reden heb verteld omdat ze mij dan zien als iemand die experimenteerd met katten en hun leven...
Oja en tandsteen voorkom je met deze manier weer door eendagskuikens of kippenvleugels of kippennekjes te geven

Hoop dat je zo voldoende antwoord hebt

Groetjes

Angelique
The Lizard Queen
Huiskat
Huiskat
Berichten: 42
Lid geworden op: 30 jan 2003 04:30

Bericht door The Lizard Queen »

Ik heb voor Raven een paar keer van die zakjes (rauw geloof ik) vlees gehaald bij de homeopathische dierenarts. Ik weet niet meer hoe het heette, maar het zat in langwerpige witte zakjes. Hij vond het wel lekker.
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3044
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

LC hoe duur waren die zakjes?

Angelique. kuikens en kip lijkt mij erg eenzijdig. Bedankt trouwens voor je antwoord.

Groeten KB
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
angelique

Bericht door angelique »

die kip en kuikens zijn dus voor tandsteen niet voor gewoon voeding

Groetjes

Angelique
angelique

Bericht door angelique »

wie heeft het trouwens over alleen het geven van kip en kuikens bibi staat voor versvoedingen niet voor kip en kuikens
bibi zit ook in witte langwerpige pakjes en zijn 0,75 cent of 0,60 cent de pakje ligt maar net aan welke je neemt
Dus in bibi zitten alle voedingstoffen die je kat nodig heeft alleen dan vers

Je zegt toch ook niet als je kip ga halen ik ga bibi halen of wel??

Oja die kip geef je overigends rauw anders breken ze hun tandjes op gebakken of gekookt bot

Groetjes

Angelique
angelique

Bericht door angelique »

oh en die kip mogen ze maar 1x per week 2 a 3 kuikens of 1 vleugeltje

Groetjes

Angelique
Plaats reactie