Versvoedingen en 'barfen'

Er zijn verschillende manieren om je kat versvoer te geven en meerdere merken die hiervoor geschikt voedsel leveren. Bij BARF stelt men zelf het menu voor de kat samen, dat bestaat uit allerhande stukken vers vlees en toevoegingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1758
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door sandy »

Ik heb niet zoveel vertrouwen in dat soort berichten, er word nog steeds enorm veel gesjoemeld met vlees, ja ook in Nederland.
Maar varkensvlees is zowiezo geen geschikt vlees voor mens of dier.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
]-marjolein-[
Poema
Poema
Berichten: 347
Lid geworden op: 26 jan 2010 09:45
Locatie: Dieren

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door ]-marjolein-[ »

Ik zou bij Dean en Wibi graag eens af en toe eendagskuikens gaan proberen. Nou heb ik rondgezocht op internet, maar kan niet echt iets vinden over waar ik het kan krijgen.
Dus ik ben wel benieuwd waar degenen onder ons die dit ook wel eens voeren de kuikens vandaan halen, en zijn ze ook in minder dan de hoeveelheid van 1 kg te krijgen?
Groetjes van Marjolein, Dean, Wibi & Lars

Ook een fotoshoot met uw huisdier(en)? Kijk op:
http://www.marjoleinfotografie.nl/
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door Adriana »

bij barfplaats.nl hebben ze overzichten van leveranciers en via de zoekfunctie kom je denk ik ook wel aan leveranciers van eendagskuikens bij jou in de buurt..
en als je via een zoekprogramma zoekt op eendagskuikens leveranciers particulieren krijg je ook een aantal links w.o.http://www.abcdirect.nl/treffer/nl/eendagskuikens.html
Dinie weet ongetwijfeld waar ze bij haar in de buurt te krijgen zijn en misschien kun je via haar leverancier bij jou in de buurt een adres vinden..
lukt vast wel en binnenkort foto's.....?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
]-marjolein-[
Poema
Poema
Berichten: 347
Lid geworden op: 26 jan 2010 09:45
Locatie: Dieren

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door ]-marjolein-[ »

Dank voor je snelle antwoord Adriana! Foto's komen er dan zeker binnenkort :grin:
Groetjes van Marjolein, Dean, Wibi & Lars

Ook een fotoshoot met uw huisdier(en)? Kijk op:
http://www.marjoleinfotografie.nl/
Gebruikersavatar
metalmeisje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 48
Lid geworden op: 28 okt 2010 20:09
Locatie: Maastricht

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door metalmeisje »

Intrigerend, dit topic - ik ben nu op blz 22 (werk van achter naar voren) en vroeg me opeens af: kunnen kittens ook al meedoen met het rauwe vlees enzo? Of moeten je katten wat ouder zijn?
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door Kattenbella »

Je kan ze direkt aan rauwvoer zoals bijvoorbeeld carnibest laten wennen. De kittens wennen dan direkt aan de smaak van vers.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
metalmeisje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 48
Lid geworden op: 28 okt 2010 20:09
Locatie: Maastricht

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door metalmeisje »

Mogen ze ook al (kleine!) stukjes vlees, zoals kip, of liever niet?
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9337
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door castratenkoor »

Ja hoor je kunt ze gerust rauw vlees geven.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door pearlsofpassion »

Wel hun ontlasting wat in de gaten houden, want kittens kunnen op elke voersverandering nogal eens met buikloop reageren en dat moet je vermijden. Je kan best elke dag een beetje geven en dat opbouwen, niet een paar dagen in de week want zo went hun spijsvertering er niet goed aan.

Ook moet je het vlees voor kittens nog wel erg dun snijden want anders geraken ze er met hun melktandjes niet door. Vanaf 6 maand zou dit geen problemen meer mogen geven. Maar dan maak je lekker carpaccio van kip toch? :-)

Ik heb Luis de eerst keer gewoon grote stukken kipfilet gegeven en hij kauwde en hij kauwde (moedig was hij wel), maar de kip bleef heel :lol:
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9337
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door castratenkoor »

Rik vrat van begin af aan hele kuikens, geen probleem. Die was 9 weken toen hij kwam.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Lovecat
Jaguar
Jaguar
Berichten: 751
Lid geworden op: 27 aug 2010 11:47

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door Lovecat »

Ik ben begonnen met de opbouw van versvoer voor Dexter. Ik geef hem nu sinds vrijdag elke dag steeds een beetje meer carnibest lam-mix gemengd met zijn andere natvoer (RC kitten) Ook geef ik elke dag een klein stukje rauwe kipfilet.

Dexter kreeg eerst 1 zakje natvoer + 50 gram brokjes (beiden RC kitten36) hij is net gecastreerd dus ik wilde minder brokken geven (1/3 minder) dus zeg 30-35 gram brokjes per dag. Alleen nu meng ik er dus ook de carnibest doorheen en vind ik het erg moeilijk te bepalen hoeveel ik daar van bij zal doen? Als ik hem alleen carnibest zou geven, zou die iets van 200 gram per dag mogen (60 gram per kilo lichaamsgewicht voor jonge katten, als ze ouder zijn staat er dat je minder per kilo moet geven) Valt Dex nog onder jonge katten of kan ik hem tot een oudere kat rekenen nu hij gecastreerd is? En moet ik dan ook minder carnibest geven ivm overgewichtontwikkeling.

Poeh, een hoop vragen, maar het si zo'n gepuzzel met al dat verschillende voer en overstappen en net na de castratie (waarna je altijd moet minderen in voer, of vinden jullie een adultvoer nu beter ipv kittenbrokjes?)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9337
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door castratenkoor »

Hij is nog in de groei dus het voer kun je zo afstemmen per kg voor jonge kat.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door pearlsofpassion »

castratenkoor schreef:Rik vrat van begin af aan hele kuikens, geen probleem. Die was 9 weken toen hij kwam.
Amai :shock:
Ik zie Luis nog bezig op dat stuk kip. En er kwamen echt zelfs geen gaatjes in...
Wel ferm dan van Rik dat hij dat al op kreeg! En was hij maar 9 weken toen hij bij jullie kwam? Hij leek al zo groot!!
Ik weet wel dat het een grote kater zal worden, maar Luis moet niet zoveel onderdoen. Ik kan het natuurlijk niet vergelijken want die was 14 weken toen hij hier kwam en ik weet dus niet hoe groot hij op 9 weken was. Als we het met de kip verorberen gaan vergelijken moet Luis wel duidelijk het onderspit delven ;-)

Stijn zijn broer vroeg overlaatst of Luis toch wel al volgroeid was??
Wij allebei: Nee! :shock:
Ik vind wel dat hij nog steeds een kittenbouw heeft, maar hij is inderdaad even groot als de andere twee en zit van gewicht ergens tussenin. Maar hij zal nog wel heel wat groter worden...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9337
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door castratenkoor »

Rik was bij de kittenopvang al alle soorten voer gewend, ook vlees. Ik denk dat dat scheelt. Ik was toch al van plan alles wat hier nieuw binnenkomt rauw vlees bij te voeren.
Rik is een veelvraat. Vooral voor de andere katten zet ik hem in een bench anders schuimert hij alle borden leeg.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door jennli »

Toen Jagger voor het eerst een stukje kipfilet voor zijn neus kreeg probeerde hij het op te likken. Gekkerd. Schoot niet op. Hij is na een minuut of vier toch maar gaan kauwen. Tegenwoordig kauwt hij meteen als hij vers krijgt.
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Plaats reactie