Versvoedingen en 'barfen'

Er zijn verschillende manieren om je kat versvoer te geven en meerdere merken die hiervoor geschikt voedsel leveren. Bij BARF stelt men zelf het menu voor de kat samen, dat bestaat uit allerhande stukken vers vlees en toevoegingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

:lol: Heb je de energique al geprobeerd?
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1758
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Die gaan ze vanavond krijgen dus we zullen zien, owee als ze dwars gaan doen :roll: ga ik ze dwangvoeren :twisted: :lol:
Maar als ze het lusten ga ik gelijk een voorraad voor de maand inslaan, de dierenwinkel hier is net een paar cent goedkoper als de site waar je het kan kopen.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Bericht door Boomer »

Hihi zie het al voor me , trechter erin en je zal en mot het eten :)
Maar zal wel goed komen :)
Heerlijk he , dat je die veranderingen ziet aan de vacht en het voller worden.
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1758
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Nou het gaat dus niet goedkomen he :hm: , echt ik weet niet wat voor katten ik heb hoor :roll:
Buf en Jes aten er wel gelijk van maar niet echt veel, Miss en Red roken eraan en liepen pontificaal weg.
Vanmiddag is alles blijven staan, nou ze kunnen de pot op, het ziet er goed uit, ruikt goed dus ze leren het maar eten.
Ik ga het wel mengen met rodi.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
sam
Poema
Poema
Berichten: 208
Lid geworden op: 04 mar 2003 15:23
Locatie: Leiden

Bericht door sam »

Kattenbella schreef:Ik heb nu Energique ook voor honden. Er zit wel veel bij in zoals groenten en granen. Ook zitten er olieen en viatmine B in. Kennen jullie dit?
Ook weer de lamshart gehaald. Die vinden ze erg lekker!
Ik zag de energique ook bij de dierenafdeling van het tuincentrum hier. Dat is eigenlijk voor honden toch? En daar had jij dan nummer 1 van?
De mannen hier zijn gek op vers vlees, dus ik zou zoiets ook wel eens willen proberen. Maar dan moet ik wel even zeker weten dat ik het goede koop. ;-)
Live your dreams (except that one about being eaten by a giant spider) :pdtpauk:
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Bericht door Boomer »

het is inderdaad de energique voor honden nr 1 :)

Ik had trouwens van de week een keer naturedieet meegenomen en dan de vis variant. Dit zou vlgs de verkoper ook puur vis zijn. Er staat op dat het volledig is met bot en al. Bah wat een troep !! Het lijkt wel een samengeperste pate. Hier hebben ze het dus niet gegeten en ik heb het zo weggegooid. Het zag er ook niet uit.
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Fem, ik heb de fabrikant aangeschreven en die schreef terug dat er voldoende taurine voor katten in dit voer zit. Er zit ook geen varkensvlees door. Mijn katten zijn er dol op.
Ik geef alleen de nummer 1.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

:lol: San, ik moest wel lachen om jouw bericht. Misschien eerst mengen met je maalselen ;-) Wat voor eem maalmolen heb je hiervoor trouwens?
Laatst gewijzigd door Kattenbella op 11 mei 2008 20:33, 1 keer totaal gewijzigd.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1758
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Ik zal het wel moeten mengen voor die zeikerds, ze zullen er echt aan geloven :hm:
Ik heb op de marktplaats een handvleesmolen gekocht, zo'n ouwerwetse, werkt prima.
Je krijgt er spierballen van, van die botten malen :grin:

Iets van vis hoef ik niet eens mee aan te komen, alleen gerookt vinden Buf en Jes geweldig :lol:
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Plaatje! ;-)
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
banoentje
Lynx
Lynx
Berichten: 157
Lid geworden op: 24 jan 2007 12:32
Locatie: Kapellen (België)

Bericht door banoentje »

Ik heb Kimba vandaag een keer verwend met een stuk verse rundslever. Hoeveel keer geef ik zoiets? Hij eet gewoonlijk droge brokken en twee tot drie keer per week een versheidszakje van gourmet of felix. Bij mij is versvoeding dus echt gewoon een extraatje, maar ik ben niet zeker hoeveel keer je dat doet, per maand of zo?

Groetjes Kathy en Kimba
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Bericht door Boomer »

In princiepe maakt het niet uit hoevaak je vers geeft. Ik zou het alleen wel gaan varieren met ander vlees dan alleen lever. Als je lever 1x per week geeft dan kan je het alleen bij lever houden. Wil je vaker vers geven dan zou ik gaan afwisselen met bv hart, kip, soepvlees, paardenvlees ( soms liggen afsnijsels bij het diepvries voer in de suppermarkt).
Geef geen varkensvlees ivm allergie (jeuk) en de ziekte van aujeuzski.
Geef wel alles rauw , ook als je botten geeft (bv kippenvleugeltje).
Wil je vaker rauw geven dan moet je letten op de verhoudingen orgaanvlees, spiervlees en botten.
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Gebruikersavatar
banoentje
Lynx
Lynx
Berichten: 157
Lid geworden op: 24 jan 2007 12:32
Locatie: Kapellen (België)

Bericht door banoentje »

Ah, bedankt. Dat van het varkensvlees wist ik niet.
Ik heb hem ook al eens hart gegeven en dat vond hij ook lekker.
Van dat rauw geven wist ik ook al.
Meestal krijgt hij écht vers ongeveer één keer per week en in de zomermaanden bijna niet want dan vangt hij buiten zelf z'n versvoer ;-) .
Ik ben weeral gerustgesteld dat ik goed bezig ben :smile:

Groetjes Kathy en Kimba
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

wat een genot dat Kimba het wil eten!!
Ik heb eigenlijk de hoop opgegeven, ik kan niks vinden wat ze lusten, in ieder geval niet voor Saar.
Ook niet als ik het kook en of meng :???: Juffie eigenwijs.

(als ze toch ooit de brokjes die ze nu krijgt niet meer wil eten ben ik echt de pineut, er is niks anders wat ze eet)
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Bericht door Boomer »

Jeetje Lotte ook geen gewoon kippenvlees :(
Of vis koken ?

De ziekte van aujeuszki komt eigenlijk bijna niet meer voor maar ze zijn nog wel voorzichtig met varkensvlees in de dierenwereld. Meer omdat ook veel dieren erop reageren met jeuk.
Gewoon rundergehakt mogen ze ook hebben.
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Plaats reactie