Over op KVV

Er zijn verschillende manieren om je kat versvoer te geven en meerdere merken die hiervoor geschikt voedsel leveren. Bij BARF stelt men zelf het menu voor de kat samen, dat bestaat uit allerhande stukken vers vlees en toevoegingen.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Over op KVV

Bericht door Dinky »

Wanneer ze het gelijk weer op willen eten is er in mijn ogen medisch niets aan de hand maar is er waarschijnlijk sprake geweest van schrokken ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
crazycatladyP
Poema
Poema
Berichten: 246
Lid geworden op: 11 mar 2022 18:15

Re: Over op KVV

Bericht door crazycatladyP »

Goed om te weten @Dinky, hopelijk gaat het morgen beter!
Ze kwam net wel echt om eten vragen, dus heb toch maar wat brokjes gegeven en dat is goed gegaan en erin gebleven.

Ik hoop ook echt dat de KVV goed blijft gaan, voelt zoveel beter dan brok geven!
Mara, personeel van: Jera (3-2015), Quenya (6-2022), Ronja (6-2023) en Moira (6-2023)
Rust zacht, mijn lieve engeltje *Niamh
Gebruikersavatar
crazycatladyP
Poema
Poema
Berichten: 246
Lid geworden op: 11 mar 2022 18:15

Re: Over op KVV

Bericht door crazycatladyP »

Dag 3: ze begonnen al te eten voordat ik er wam water overheen gedaan had, de oudste sprong op het aanrecht en begon meteen te eten :lol:

Toen ik me omdraaide om de kleinste haar bakje te geven, zat Niamh, de oudste, het bakje waarin het ontdooid was ook uit te likken :lol:
Het eten is dus goedgekeurd, geen warm water of blikvoer meer nodig.
Er werd zelfs naar meer gezochr, dus heb nu maar meer uitgelegd voor morgen (Of straks als ze blijven zoeken).
De kleinste is daarna heerlijk gaan slapen, maar ze mogen volgens mij allebei wel wat meer hebben.

Alleen jammer dat als ik (dit keer erna ;-) ) een blikje voor Jera open doe, ze alsnog helemaal wild worden, omdat ze het zo lekker vinden ruiken.
Jera wilde het dieetvoer overigens niet eten en die andere 2 zouden er een moord voor doen :icon_shifty:

Tot nu toe is alles erin gebleven dit keer, dus het gaat wel goed geloof ik.
Hoewel ik rond de middag weer wat slappe en zelfs dunne ontlasting in de bak zag liggen, maar het is in ieder geval niet erger dan eerst.

Vraag me wel af hoe jullie dat in de nachten doen?
Nu geef ik altijd wat brokjes voor ik naar bed ga, zodat ze `s nachts niet zonder zitten, ze zijn nog zo klein.
Mara, personeel van: Jera (3-2015), Quenya (6-2022), Ronja (6-2023) en Moira (6-2023)
Rust zacht, mijn lieve engeltje *Niamh
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Over op KVV

Bericht door Rik »

crazycatladyP schreef: 12 nov 2022 13:27 Alleen jammer dat als ik (dit keer erna ;-) ) een blikje voor Jera open doe, ze alsnog helemaal wild worden, omdat ze het zo lekker vinden ruiken.
Dat heb ik dan hier met de eendagskuikens :)

Fijn dat ze de KVV goedgekeurd hebben.
crazycatladyP schreef: 12 nov 2022 13:27 Hoewel ik rond de middag weer wat slappe en zelfs dunne ontlasting in de bak zag liggen, maar het is in ieder geval niet erger dan eerst.
Je geeft natuurlijk ook nog brokjes ed. Dus moeilijk te zeggen waar het dan van komt. Na een week op KVV moet je wel verschil gaan zien. Parasieten waren uitgesloten toch? (Maar die verdwijnen ook als je echt compleet op KVV zit want die dingen leven van koolhydraten.)
crazycatladyP schreef: 12 nov 2022 13:27 Vraag me wel af hoe jullie dat in de nachten doen?
Nu geef ik altijd wat brokjes voor ik naar bed ga, zodat ze `s nachts niet zonder zitten, ze zijn nog zo klein.
Ik geef nu de laatste maaltijd KVV voor het slapen gaan. Vroeger toen ze kitten waren gaf ik ze 's-nachts nog wel eens een handje brokjes rond 5:00. Maar ze begonnen mij op een gegeven moment om 4:30 wakker te maken dus daar ben ik wel mee gestopt (en dan duurt het nog 14 dagen voordat ze in de gaten hebben dat ze echt niks krijgen :lol:).

Maar kittens mogen veel hebben dus die zou je 's-nachts nog wel wat brokjes mogen geven. Na de castratie zou ik daarmee stoppen.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
crazycatladyP
Poema
Poema
Berichten: 246
Lid geworden op: 11 mar 2022 18:15

Re: Over op KVV

Bericht door crazycatladyP »

Ha Rik,

Bedankt voor je reactie weer.
Ik denk dat ik ze inderdaad maar wat brokjes geef vannacht, gewoon om zeker te weten dat ze genoeg hebben.

Ze hebben zojuist rond 16u nog een portie op, want ze kwamen zoeken, daarna lekker gaan slapen.
Dus ik kan ik ze als ik naar bed ga, wel wat brokjes geven.

Ja, het blijven katten hè, dus dat ze je kwamen halen, snap ik :lol:
Ons oudste kitten snapt ook nog niet helemaal dat de klok verzet is ;-)

En inderdaad parasieten waren uitgesloten.
De holistisch DA dacht juist dat ze van de ontworming zo ontregeld waren geraakt, icm het overschakeken van brokjes.
Klinkt aannemelijk en de diarree is afgelopen maand echt wel minder geworden, gelukkig, met probiotica en puur digest, maar het was dus nog steeds niet helemaal goed en zo ontzettend veel en vaak.
Hopelijk wordt dat inderdaad nog beter nu, met de KVV.
Ik blijf ze voorlopig nog wel een schepje probiotica geven, tijdens de omschakeling, op haar advies.

Over de kuikens en prooidieren ben ik aan het nadenken, hoe dat aan te gaan pakken, misschien een kleine bench ofzo...
Mara, personeel van: Jera (3-2015), Quenya (6-2022), Ronja (6-2023) en Moira (6-2023)
Rust zacht, mijn lieve engeltje *Niamh
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Over op KVV

Bericht door Rik »

Ik moet zeggen dat hier de rotzooi van de eendagskuikens reuze meevalt. Ik vind in ieder geval nooit wat terug (of ze likken het helemaal schoon ;) ). Ze pakken het kuiken uit mijn handen (of ik later ze even springen door ze hoog te houden) en rennen dan ermee weg. Af en toe even door de lucht gooien (maar dan blijft ie heel) en dan helemaal oppeuzelen.

In het begin zal het misschien even wennen zijn maar hier wisten ze instinctief dat ze het konden eten.

Als je een aparte ruimte hebt dan kun je het ook daar geven. Zo'n bench is ook maar zo klein.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
crazycatladyP
Poema
Poema
Berichten: 246
Lid geworden op: 11 mar 2022 18:15

Re: Over op KVV

Bericht door crazycatladyP »

Dat is goed om te horen @Rik, dat het bij jullie weinig zooi oplevert.
Ik heb Jera als kitten weleens een kuiken gegeven, omdat ze dat bij de fokker ook kreeg, maar dan zat altijd mijn hele badkamer onder :lol:

In de badkamer kan ook, maar met 2 wordt dat ruzie denk ik, de jongste is erg verdedigend over haar eten ;-)
Mara, personeel van: Jera (3-2015), Quenya (6-2022), Ronja (6-2023) en Moira (6-2023)
Rust zacht, mijn lieve engeltje *Niamh
Gebruikersavatar
crazycatladyP
Poema
Poema
Berichten: 246
Lid geworden op: 11 mar 2022 18:15

Re: Over op KVV

Bericht door crazycatladyP »

Vandaag stond er konijn op het KVV-menu.
Daar moest Niamh eerst goed over nadenken...
Na het toevoegen van een heel klein beetje van de kip-smaak van de afgelopen dagen, werd er wat gegeten,
4 keer is ze weggelopen om even later nog wat te komen eten.
Na een tijdje maar aan de jongste (Quenya) gegeven en het bordje werd weer keurig schoon gelikt. :lol:
Die eet echt alles.

Vanmiddag maar weer een beetje kip gegeven en toen ging het bordje wel leeg.
Wilde ook niet dat ze honger had.

We blijven het gewoon proberen, ze zal er wel aan wennen en anders maar een ander smaakje ;-)
Ze zijn nu overdag volledig op KVV over en de ontlasting begint al minder te worden.
Maar eens even meer inslaan deze week :grin:
Mara, personeel van: Jera (3-2015), Quenya (6-2022), Ronja (6-2023) en Moira (6-2023)
Rust zacht, mijn lieve engeltje *Niamh
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Over op KVV

Bericht door Dinky »

Klinkt al super zo goed als het wordt gegeten ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
crazycatladyP
Poema
Poema
Berichten: 246
Lid geworden op: 11 mar 2022 18:15

Re: Over op KVV

Bericht door crazycatladyP »

Ja, ben hier ook echt heel blij mee!
Ze hebben nu kip en konijn, morgen staat er eend-zalm op het menu.

Ik wil dinsdag even naar Dieza en op mijn lijstje staan:
Kuiken
Kwartel
Kip/vis mix
en Barfmenu Cattery, als ze die hebben.
En dan de kip en konijn natuurlijk.
Misschien nog iets van fazant of kalkoen erbij?
Ben ik dan een beetje "compleet"?
In de Barfmenu zit premix natuurlijk, daar is ook de kip en konijn van, dus ik denk dat ik dan wel safe zit, toch?
Mara, personeel van: Jera (3-2015), Quenya (6-2022), Ronja (6-2023) en Moira (6-2023)
Rust zacht, mijn lieve engeltje *Niamh
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Over op KVV

Bericht door Rik »

Je bedoelde toch de tinlo barfmenu worsten?
Volgens mij staat er bij alle barfmenu worsten "Compleet: Ja met premix" dus je zit daar altijd wel goed mee (zelfs met minder variatie). Maar het is altijd goed om te varieren. Ook ev met andere merken.

Wat bedoel je met kwartel? Ik zag geen kwartel kvv?
Of bedoel je karkas?
Fazant zie ik ook niet staan.

Gewoon lekker alles proberen om te kijken wat ze lekker vinden :)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
crazycatladyP
Poema
Poema
Berichten: 246
Lid geworden op: 11 mar 2022 18:15

Re: Over op KVV

Bericht door crazycatladyP »

Ja, ik bedoel de Tinlo barfmenu worsten.
Morgen maar eens vragen wat/of nu het verschil is tussen de kleine en de grote worsten, want bij de grote staat "hond", maar bij de ingrediënten staat exact hetzelfde vermeld.
De grote zijn wel een stuk voordeliger.

De kwartel is van dogmeat, maar ik begreep van voerwijzer.com dat deze ook prima te gebruiken is voor katten,
https://www.dieza.nl/dogmeat-kwartel
En van Buddy`s hebben ze fazant/eend en fazant van Alroda.

Tot nu toe wil Niamh alleen de kip echt goed eten (dat is ook wat ze de eerste weken van haar leven gehad heeft, dus dat vermoedde ik al), dus ik zoek wat smaakjes die daar op lijken. :grin:
Van de eend/zalm heeft ze alleen wat geproefd vanmorgen, gelukkig heb ik nog een worst met kip liggen, dus straks maar eens proberen met wat kip erdoorheen.

Gelukkig kan ik alles wat ze niet eten, kwijt aan mijn dochter, voor de hond, maar tot nu toe eet Quenya (de kleinste) alles wat over blijft :lol:
Mara, personeel van: Jera (3-2015), Quenya (6-2022), Ronja (6-2023) en Moira (6-2023)
Rust zacht, mijn lieve engeltje *Niamh
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Over op KVV

Bericht door Rik »

crazycatladyP schreef: 14 nov 2022 10:03 De grote zijn wel een stuk voordeliger.
Ja, dat had ik ook al gemerkt. Je betaald ver over de €10 voor die 250 grams worstjes :icon_shifty:
Ik had gezien dat ze van barmenu wel die kiloworsten (en 500gr) hadden (en ook geschikt waren voor de kat).
https://www.dieza.nl/tinlo-barfmenu-compleet-mix-10x1kg

Het enige is dat je ze met een goed diepvriesmes door moet snijden. Ik laat ze licht ontdooien en dan snij ik ze met een speciaal diepvriesmes door en doe ik de delen weer in de diepvries. Dan haal ik er 's-ochtends een deel uit en doe die achterin de ijskast (waar het het koudst is). Dan zijn is die voor de volgende morgen ontdooit.
crazycatladyP schreef: 14 nov 2022 10:03 De kwartel is van dogmeat, maar ik begreep van voerwijzer.com dat deze ook prima te gebruiken is voor katten,
https://www.dieza.nl/dogmeat-kwartel
En van Buddy`s hebben ze fazant/eend en fazant van Alroda.
Prima. Lekker afwisselend met merken ook.
crazycatladyP schreef: 14 nov 2022 10:03 Tot nu toe wil Niamh alleen de kip echt goed eten (dat is ook wat ze de eerste weken van haar leven gehad heeft, dus dat vermoedde ik al), dus ik zoek wat smaakjes die daar op lijken. :grin:
Ik hoop dat ze de andere smaakjes nog wel leert te eten. Je hebt anders een groot probleem als ze ooit een allergie tegen kip zou ontwikkelen.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
crazycatladyP
Poema
Poema
Berichten: 246
Lid geworden op: 11 mar 2022 18:15

Re: Over op KVV

Bericht door crazycatladyP »

Nou, vanmiddag is de eend/zalm er zo in gegaan :grin: dus dat is fijn.
Morgen weer konijn proberen, ik denk dat het een kwestie is van wennen en aanhouden en af en toe wat lekkers erdoorheen mengen.
Rik schreef: 14 nov 2022 10:28

Ja, dat had ik ook al gemerkt. Je betaald ver over de €10 voor die 250 grams worstjes :icon_shifty:
Ik had gezien dat ze van barmenu wel die kiloworsten (en 500gr) hadden (en ook geschikt waren voor de kat).
https://www.dieza.nl/tinlo-barfmenu-compleet-mix-10x1kg

Het enige is dat je ze met een goed diepvriesmes door moet snijden. Ik laat ze licht ontdooien en dan snij ik ze met een speciaal diepvriesmes door en doe ik de delen weer in de diepvries. Dan haal ik er 's-ochtends een deel uit en doe die achterin de ijskast (waar het het koudst is). Dan zijn is die voor de volgende morgen ontdooit.
Bedankt voor de link, dan neem ik aan dat de losse kiloworsten ook wel geschikt zijn voor katten ;-)
Sommige dingen staan gewoon niet heel duidelijk op de website, staat sowieso weinig infomatie op, vind ik.

Ik snij de worsten van 500g nu ook al door, omdat ze gewoon nog niet zoveel aten van het KVV, maar dat begint nu aardig te veranderen, nu ze het de hele dag eten :lol:

Bedankt voor de feedback op het menu, in de toekomst wil ik ook wel grotere bestellingen gaan doen, maar dat is meestal pas voordelig als je grote hoeveelheden besteld, dus voor nu is het erg handig om een en ander uit te kunnen proberen.
Mara, personeel van: Jera (3-2015), Quenya (6-2022), Ronja (6-2023) en Moira (6-2023)
Rust zacht, mijn lieve engeltje *Niamh
Gebruikersavatar
crazycatladyP
Poema
Poema
Berichten: 246
Lid geworden op: 11 mar 2022 18:15

Re: Over op KVV

Bericht door crazycatladyP »

Gisteren in de winkel viel een klein beetje tegen, ze blijken lang niet alles in de winkel te hebben liggen wat op de website staat.
Je kan het wel bestellen, maar het meeste gaat dan gelijk per doos van 10 rollen, oa Alroda, maar ook de kiloworsten van Tinlo. Nu hebben ze daar wel de kleintjes van, om te testen, maar de "cattery" ligt er inderdaad niet bij.
Dat zie ik dus niet zo zitten als ik niet weet of ze het wel lekker vinden :lol:

Maar goed, we hebben toch voldoende kunnen inslaan om een week of 2 vooruit te kunnen en heb daarna een bestelling via de website gedaan.

Meegenomen, de smaakjes, die waren goedgekeurd:
Tinlo kip, Kivo kip en Buddy zalm-eend, dit keer maar een kilorol van de zalm-eend en Kivo kip genomen.

Verder:
Kivo kalkoen (die is goedgekeurd vanmorgen :grin: )
Kivo kip/vis
Tinlo eend en konijn.
Konijn is tot nu toe het enige dat er echt niet in ging bij Niamh, maar ik las dat een ander merk soms helpt.
En anders eet Quenya het wel op ;-)
En buddy fazant/eend

Het is nog niet geweldig veel variatie, maar gelukkig reden we op de terugweg langs de pets place en had ik een ingeving om daar ook even te kijken en daar bleken ze een dag ervoor een vriezer neer te hebben gezet :grin:
En daar lagen alle smaakjes Tinlo barfmenu en ook de "cattery"!
Dus die ook meegenomen, een rol van 500g, als die bevalt kan ik m wel bestellen bij Dieza per doos.

Via de website een doos Tinlo kip besteld, want dan kan ik dat mengen eventueel met andere smaakjes en wat losse rollen van dogmeat (Kwartel/kuiken/kip-makreel en kalkoen-zalm).

Als een van de nieuwe smaakjes bevalt, kan ik volgende week een nieuwe bestelling plaatsen, ze leveren iedere donderdag.
Verder denk ik erover om wat KB raw te gaan bestellen en zoek ik eigenlijk naar een alternatief voor konijn.
Een ander knaagdier misschien, kijken of ze dat wel wil eten, want het is nu vooral gevogelte met wat vis.

Edit: heb ook een klein doosje kuikens en een klein doosje eendennekken meebesteld.
Ben benieuwd :smile:
Mara, personeel van: Jera (3-2015), Quenya (6-2022), Ronja (6-2023) en Moira (6-2023)
Rust zacht, mijn lieve engeltje *Niamh
Plaats reactie