Over op KVV

Er zijn verschillende manieren om je kat versvoer te geven en meerdere merken die hiervoor geschikt voedsel leveren. Bij BARF stelt men zelf het menu voor de kat samen, dat bestaat uit allerhande stukken vers vlees en toevoegingen.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Over op KVV

Bericht door Rik »

crazycatladyP schreef: 16 nov 2022 10:31 Gisteren in de winkel viel een klein beetje tegen, ze blijken lang niet alles in de winkel te hebben liggen wat op de website staat. Je kan het wel bestellen, maar het meeste gaat dan gelijk per doos van 10 rollen, oa Alroda, maar ook de kiloworsten van Tinlo. Nu hebben ze daar wel de kleintjes van, om te testen, maar de "cattery" ligt er inderdaad niet bij.
Haha, ja, precies wat mijn ervaring ook is over de afgelopen paar jaar. De dierenwinkels hebben veel liggen voor honden maar voor katten niet of maar mondjesmaat. Het wordt wel iets beter maar vaak in kleine worstjes en dat is duur.
crazycatladyP schreef: 16 nov 2022 10:31 Het is nog niet geweldig veel variatie, (...)
Lijkt mij toch redelijk wat variatie hoor. Ook in merk.
crazycatladyP schreef: 16 nov 2022 10:31 maar gelukkig reden we op de terugweg langs de pets place en had ik een ingeving om daar ook even te kijken en daar bleken ze een dag ervoor een vriezer neer te hebben gezet :grin:
En daar lagen alle smaakjes Tinlo barfmenu en ook de "cattery"!
Fijn. Ja, zo is dat bij mij bij de Welkoop. Daar hebben ze alleen de Cattery en dan ook nog alleen in 1kg. Maar ideaal voor mij om eens te wisselen.
crazycatladyP schreef: 16 nov 2022 10:31 Als een van de nieuwe smaakjes bevalt, kan ik volgende week een nieuwe bestelling plaatsen, ze leveren iedere donderdag. Verder denk ik erover om wat KB raw te gaan bestellen (...)
Haal je het zelf op of leveren ze? Bij bv Animalfoodexpress vond ik de leverkosten steeds hoger oplopen (inmiddels vanaf €12.95). Gelukkig heb ik nu een adres in de buurt waar ik kan bestellen en het zelf kan halen (dus zonder bestelkosten). En sommige worsten van KB zijn zelfs goedkoper dan online.
crazycatladyP schreef: 16 nov 2022 10:31 (...) en zoek ik eigenlijk naar een alternatief voor konijn.
Een ander knaagdier misschien, kijken of ze dat wel wil eten, want het is nu vooral gevogelte met wat vis.
Zoveel andere dieren kom ik niet zo vaak tegen. Je hebt dus nog Konijn, Lam (let er bij deze op dat er geen pens in zit, wat bij KB n.l. wel zit), Paard, Rund en Haas. Verder nog Muis, Hamster en Gerbils, allemaal als heel prooi, maar die zijn erg duur. Dus mijn enige niet gevogelte is nu ook Konijn. Maar met een complete KVV (met premix) is dat dus niet echt een ramp. (In KB Raw zit geen premix dus daar moet je wel echt diersoorten afwisselen, wat ik ook doe.)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
crazycatladyP
Poema
Poema
Berichten: 246
Lid geworden op: 11 mar 2022 18:15

Re: Over op KVV

Bericht door crazycatladyP »

Bedankt voor je feedback weer Rik!
Echt heel fijn dat je wil meedenken.

Konijn weigert ze dus echt te eten, zelfs met blikvoer eroverheen, in ieder geval die van Kivo, de Tinlo heb ik nog niet geprobeerd, maar verwacht er niet heel veel van ;-)
Gisteren een héél klein beetje konijn onder de kip verstopt, maar dan laat ze het hele bakje staan.
Hetzelfde gebeurde vanmiddag met de cattery variant, was er al een beetje bang voor, want er zit konijn in :lol: en rund en de blikjes met rund wilde ze ook niet voorheen.

Overigens was macs kitten kalkoen met konijn een van haar favoriete smaken, dus ik heb nog een heel klein beetje hoop met een ander merk ;-)

Wat nu goed gaat bij onze meest kieskeurige eter:
Kip, ongeacht welk merk.
Kalkoen van Kivo en eend/zalm van Buddy`s.
Ik verwacht dat kip/makreel en kalkoen/zalm ook wel gegeten gaan worden, evenals de kip/vis van Kivo.

Hopelijk de kwartel en kuikens ook, misschien inderdaad af en toe muis geven, 1 keer per week ofzo, als ze dat wel wil eten.
Of anders eens haas proberen van KB.
Lam heb ik ook overwogen, ben eigenlijk niet zo`n fan van hoefdier voor katten, maar als ze dat wel wil....

Van kiezebrink moet ik bij een webshop gaan bestellen, dat heeft Dieza niet, dus tips voor webshops die aan huis bezorgen zijn welkom ;-)

Wel heb ik een winkel gevonden die hier niet heel ver vandaan zit.
https://www.naturalpaws.nl/
Zij verkopen ook kiezebrink.
Ook zij rijden bezorgrondes bij ons in de buurt, dus als de smaken dan bevallen, kan ik daar vaker bestellingen met grotere hoeveelheden gaan plaatsen.

Als ik de Tinlo en Buddy met premix afwissel met Kivo en KB, zonder premix, zou dat toch niet zoveel problemen op moeten leveren, of heb ik dat verkeerd begrepen?
Elke dag premix geven, staat me een beetje tegen, zou het graag afwisselen.
Mara, personeel van: Jera (3-2015), Quenya (6-2022), Ronja (6-2023) en Moira (6-2023)
Rust zacht, mijn lieve engeltje *Niamh
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Over op KVV

Bericht door Rik »

Nou, ik had een heel antwoord getikt maar dat schijnt weer verdwenen te zijn :twisted:
Nog maar eens een poging...
crazycatladyP schreef: 16 nov 2022 13:19 Hetzelfde gebeurde vanmiddag met de cattery variant, was er al een beetje bang voor, want er zit konijn in :lol: en rund en de blikjes met rund wilde ze ook niet voorheen.
Wat jammer dat ze de Cattery niet lust. Zeker omdat daar dan gelijk alles in zit. Misschien dat ze die later wel wil eten als ze de natuurlijke smaak van KVV een beetje is gaan waarderen ;)
crazycatladyP schreef: 16 nov 2022 13:19 Hopelijk de kwartel en kuikens ook, misschien inderdaad af en toe muis geven, 1 keer per week ofzo, als ze dat wel wil eten.
Hele eendagskuiken zou je sowieso even kunnen proberen. Perfect prachtig prooi voor katten (en goed knaagbaar). De Kippennekjes kunnen ook (is wel wat meer knauwwerk). Kwartel als heel prooi is misschien nog wat veel (omdat het een stuk harder is, plus ze zijn erg groot). Maar als KVV kan natuurlijk al wel.
crazycatladyP schreef: 16 nov 2022 13:19 Van kiezebrink moet ik bij een webshop gaan bestellen, dat heeft Dieza niet, dus tips voor webshops die aan huis bezorgen zijn welkom ;-)
KB Raw (Kiezebrink) kun je uiteraard bij animalfoodexpress.nl bestellen. Die zitten wel met die €12,95 bezorgkosten tenzij je het in Putten ophaalt. Ze zitten ook naast Kiezebrink want volgens mij is de webshop ontstaan uit Kiezebrink zelf (ze staan ook samen op de AVG verklaring). Maar er zijn verder nog wel wat andere webwinkels.
crazycatladyP schreef: 16 nov 2022 13:19 Wel heb ik een winkel gevonden die hier niet heel ver vandaan zit.
https://www.naturalpaws.nl/ Zij verkopen ook kiezebrink.
Je kunt kijken of die een diepvries hebben staan met katten-spul op voorraad. (ze staan wel op kbraw.eu als verkooppunt)

Zij zitten toch in Achtmaal? Ik dacht dat je bij Oss zat (omdat Dieza daar zit).

Animal Center heeft filialen in Kaatsheuvel, Vught en Tilburg-Noord. In Tilburg-Noord hebben ze dus een aantal KB Raw diesoorten op voorraad (maar ook niet allemaal, ik bestel dus 3x doos 10kg elke keer bij hun). Ik weet ook niet of ze in de andere filialen dezelfde artikelen hebben.
crazycatladyP schreef: 16 nov 2022 13:19 Als ik de Tinlo en Buddy met premix afwissel met Kivo en KB, zonder premix, zou dat toch niet zoveel problemen op moeten leveren, of heb ik dat verkeerd begrepen? Elke dag premix geven, staat me een beetje tegen, zou het graag afwisselen.
Afwisselen met en zonder premix kan prima. Zeker als je ook merken afwisselt. Sommige mensen geven liever geen premix maar het is allemaal al veel beter dan brok en blik. Als je helemaal zuiver wil zijn dan zou je je eigen KVV moeten draaien :lol: Dan weet je ook welke kwaliteit vlees erin gaat ;)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
crazycatladyP
Poema
Poema
Berichten: 246
Lid geworden op: 11 mar 2022 18:15

Re: Over op KVV

Bericht door crazycatladyP »

Rik schreef: 16 nov 2022 16:04 Nou, ik had een heel antwoord getikt maar dat schijnt weer verdwenen te zijn :twisted:
Nog maar eens een poging...


Wat jammer dat ze de Cattery niet lust. Zeker omdat daar dan gelijk alles in zit. Misschien dat ze die later wel wil eten als ze de natuurlijke smaak van KVV een beetje is gaan waarderen ;)
Wie weet, maar als ze echt weigert, leert de ervaring tot nu toe, dat ze het meent :lol:
Als ze over te halen is met een likje blikvoer, dan komt het wel goed, maar ze heeft nogal een eigen willetje ;-)
Rik schreef: 16 nov 2022 16:04 Hele eendagskuiken zou je sowieso even kunnen proberen. Perfect prachtig prooi voor katten (en goed knaagbaar). De Kippennekjes kunnen ook (is wel wat meer knauwwerk). Kwartel als heel prooi is misschien nog wat veel (omdat het een stuk harder is, plus ze zijn erg groot). Maar als KVV kan natuurlijk al wel.
Ja, ik heb kuikens en eendennekken besteld en de kwartel is inderdaad gemalen, ook een rol gemalen kuikens trouwens.
Rik schreef: 16 nov 2022 16:04 KB Raw (Kiezebrink) kun je uiteraard bij animalfoodexpress.nl bestellen. Die zitten wel met die €12,95 bezorgkosten tenzij je het in Putten ophaalt. Ze zitten ook naast Kiezebrink want volgens mij is de webshop ontstaan uit Kiezebrink zelf (ze staan ook samen op de AVG verklaring). Maar er zijn verder nog wel wat andere webwinkels.


Je kunt kijken of die een diepvries hebben staan met katten-spul op voorraad. (ze staan wel op kbraw.eu als verkooppunt)

Zij zitten toch in Achtmaal? Ik dacht dat je bij Oss zat (omdat Dieza daar zit).
Ik woon inderdaad in Oss, maar voor een vrije dag is het misschien te doen...
Animalfoodexpress had ik inderdaad gevonden, maar 12,95 om een paar rollen te proberen...
Ik denk dat ik bij KVV webwinkel ga bestellen, dat scheelt de helft aan bezorgkosten.
Of gropet, maar dan moet ik nog erg lang op mijn levering wachten.
Rik schreef: 16 nov 2022 16:04 Animal Center heeft filialen in Kaatsheuvel, Vught en Tilburg-Noord. In Tilburg-Noord hebben ze dus een aantal KB Raw diesoorten op voorraad (maar ook niet allemaal, ik bestel dus 3x doos 10kg elke keer bij hun). Ik weet ook niet of ze in de andere filialen dezelfde artikelen hebben.
Goed om te weten, ik zal eens kijken naar Vught, dat is ook nog wel te doen, eens in de paar maanden ofzo.
Rik schreef: 16 nov 2022 16:04 Afwisselen met en zonder premix kan prima. Zeker als je ook merken afwisselt. Sommige mensen geven liever geen premix maar het is allemaal al veel beter dan brok en blik. Als je helemaal zuiver wil zijn dan zou je je eigen KVV moeten draaien :lol: Dan weet je ook welke kwaliteit vlees erin gaat ;)
Haha, wie weet ga ik het ooit nog doen, BARF lijkt me ook wel erg makkelijk, maar eerst maar eens kijken hoe het zo gaat en een beetje verder me erin verdiepen.
Heb nu in ieder geval een idee van welke merken ik graag wil voeren en wat te doen is qua bestellen en/of ophalen, dus ben al verder dan een week geleden ;-)

Voor nu vind ik af en toe premix erbij wel fijn, omdat ik nog niet helemaal weet waar het menu nu aan moet voldoen om geen tekorten te krijgen.
Maar af en toe een dagje zonder, lijkt me ook niet verkeerd.

Intussen een heel schema aan het bijhouden met wat we geprobeerd hebben en wat gegeten wordt.
Ach, het houdt me lekker bezig :lol:
Mara, personeel van: Jera (3-2015), Quenya (6-2022), Ronja (6-2023) en Moira (6-2023)
Rust zacht, mijn lieve engeltje *Niamh
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Over op KVV

Bericht door Rik »

crazycatladyP schreef: 16 nov 2022 16:23 Ja, ik heb kuikens en eendennekken besteld en de kwartel is inderdaad gemalen, ook een rol gemalen kuikens trouwens.
Eendennek of kippennekjes? Eendennekjes zijn volgens animalfoodexpress wat harder.
https://www.animalfoodexpress.nl/barf/b ... g=eend,kip
Kun je zien aan het aantal botjes bij het artikel. Maar ze komen er waarschijnlijk wel doorheen :)
crazycatladyP schreef: 16 nov 2022 16:23 Animalfoodexpress had ik inderdaad gevonden, maar 12,95 om een paar rollen te proberen...
Ik denk dat ik bij KVV webwinkel ga bestellen, dat scheelt de helft aan bezorgkosten.
Online bezorging via https://www.kvvwebwinkel.nl/ is inderdaad een stuk goedkoper. Die kende ik nog niet :)
Maar als ik naar de prijzen kijk zijn ze ook een stuk duurder met de artikelen.
KB Raw Fazant heb ik voor €3,89, bij animalfoodexpress voor €4,48 en bij kvvwebwinkel voor €5,54.
Op die manier zijn die verzendkosten er zo uit :shock:

Correctie: dat waren mijn prijzen op 11-10-2022. Ik zie dat de fazant bij animalfoodexpress inmiddels ook weer €5,54 is.
Maar het toont wel aan dat je niet alleen naar bezorgkosten moet kijken ;)
Eend heb ik voor €3,59, animalfoodexpress €5,98 en kvvwebwinkel €6,74.
Als ik een bestelling moet plaatsen rij ik altijd eerst even langs om de prijzen te verifiëren voordat ik de bestelling plaats.
Precies juist om niet voor dit soort verrassingen te staan.
crazycatladyP schreef: 16 nov 2022 16:23 Goed om te weten, ik zal eens kijken naar Vught, dat is ook nog wel te doen, eens in de paar maanden ofzo.
Inderdaad is Animal Center in Vught is dan nog wel te doen maar ik weet niet wat ze daar in de diepvries hebben zitten. Maar er zullen vast wel andere winkels zijn... alleen het probleem is ze te vinden :)

Volgens kbraw.eu zou Pets&Co in rosmalen ook KB Raw voeren. Maar ja, zoals al gezegd, vaak hebben ze dan alleen honden KVV in de eigen diepvries liggen.
crazycatladyP schreef: 16 nov 2022 16:23 Haha, wie weet ga ik het ooit nog doen, BARF lijkt me ook wel erg makkelijk, maar eerst maar eens kijken hoe het zo gaat en een beetje verder me erin verdiepen.
Probleem met BARF vond ik dat je met hele kleine stukjes moet werken. Een kwartel is al gauw 300gr. Dan moet ik die door 5 of 6 delen om een maaltijd te geven. Dat werkt niet echt makkelijk. Maar schijnbaar zijn er wel mensen die het doen.
crazycatladyP schreef: 16 nov 2022 16:23 Intussen een heel schema aan het bijhouden met wat we geprobeerd hebben en wat gegeten wordt.
Ja, daarom haal ik elke keer 3 verschillende 1kg worsten uit de diepvries (die op de zaak staat :) ) en deel ik elke worst door 4. Dan heb ik weer voor 12 dagen in mijn eigen diepvries liggen. En dat wissel ik elke dag weer af met eruit halen. Met af en toe weer een andere soort tussendoor (Cattery of een ander diersoort dan die 3 uit de winkel). Maar het is niet perse nodig om elke dag te wisselen (maar vind ik wel zo fijn).

Ja, het houdt ons inderdaad wel lekker bezig :lol:
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
crazycatladyP
Poema
Poema
Berichten: 246
Lid geworden op: 11 mar 2022 18:15

Re: Over op KVV

Bericht door crazycatladyP »

Goeie inderdaad, om ook op de prijzen zelf te letten!
Ik had wel een aantal webwinkels vergeleken, maar ophalen zal waarschijnlijk meestal goedkoper zijn.

Rosmalen is nog dichterbij, ik zal ze eens bellen, bedankt!
En Vught zal ik ook van tevoren bellen, want ze hebben inderdaad vaak vanalles voor honden liggen, maar weinig voor katten.
Dan wordt het alsnog een dure rit ;-)

Goed om te weten van de eendennekken, dan zal ik ze eerst plat slaan.
Het kleine stukjes BARF geven, kan inderdaad lastig zijn, maar ik begreep dat het sowieso aan te raden is, om 2-3 keer per week prooi te geven voor de tandjes?

Ik heb nu een vriezer op zolder en heb ook een aantal worsten in stukken gesneden beneden in mijn koel-vries combi liggen, ben nogal slecht ter been, dus dan hoef ik niet iedere keer de trap op :smile:

Ik haal nu zelfs 2 smaken per dag uit de vriezer, 1 waarvan ik zeker weet dat ze die lust(en), zodat ik eventueel kan mengen of wat anders kan geven als ze het echt niet eten.
Wil ook niet dat de oudste de hele dag niet eet en op die manier hoef ik niet snel iets te gaan ontdooien bij weigering.

Heb nu wat KB smaakjes besteld bij KVV webwinkel, van alles 1.
Haas, fazant, kalkoen, eend, kip en vismix.
Verder nog wat extra Kivo kalkoen, aangezien die is goedgekeurd en de miauwmix, daar zit wel rund in, maar geen konijn, kijken hoe dat gaat.
Dan kunnen we wel een tijdje vooruit denk ik ;-)
Mara, personeel van: Jera (3-2015), Quenya (6-2022), Ronja (6-2023) en Moira (6-2023)
Rust zacht, mijn lieve engeltje *Niamh
Gebruikersavatar
crazycatladyP
Poema
Poema
Berichten: 246
Lid geworden op: 11 mar 2022 18:15

Re: Over op KVV

Bericht door crazycatladyP »

Nou, de vismix van Tinlo is vanmorgen ook goedgekeurd, het werd nog net niet uit mijn handen getrokken :shock: :lol:
Alles met kip, kalkoen en vis lijkt dus wel goed te zitten, nu nog iets van knaagdier, of anders maar een groter dier vinden.
Morgen staat er fazant op het menu, ben benieuwd.

Ik ben overigens ontzettend blij met het effect dat ik zie: vrolijke, energieke, speelse kittens, die lekker in hun, prachtig glimmende, velletje zitten!
En binnen een week naar 1 of 2 keurige drolletjes per dag. :grin:

Ik geef nu voor ik naar bed ga, wat brokjes in 2 voerpuzzels en daar vallen ze op aan, alsof ze niet hun buikjes vol hebben gepropt met vers voer :lol: maar daarna hoor ik ze steeds boeren, dat doen ze na kvv helemaal niet.
Ik ben dus om ;-)
Mara, personeel van: Jera (3-2015), Quenya (6-2022), Ronja (6-2023) en Moira (6-2023)
Rust zacht, mijn lieve engeltje *Niamh
Gebruikersavatar
crazycatladyP
Poema
Poema
Berichten: 246
Lid geworden op: 11 mar 2022 18:15

Re: Over op KVV

Bericht door crazycatladyP »

Net even een deel van de bestelling opgehaald bij Dieza, ze belden dat nog niet alles binnen was, dus we zijn het maar even gaan halen, kon ik meteen een rolletje lam en rolletje met rund van Tinlo meenemen om te testen.
Kwam ook catsmenu tegen, ook een klein rolletje, met rund en kip, dus die ook maar meegenomen, nu hebben we voorlopig genoeg te testen ;-)

En het blijkt dat ik Kiezebrink daar ook kan bestellen, dus als mijn bestelling van de andere webshop binnen is en ik weet wat er gegeten wordt, kan ik alles voortaan gewoon op 1 plek bestellen :grin:
Mara, personeel van: Jera (3-2015), Quenya (6-2022), Ronja (6-2023) en Moira (6-2023)
Rust zacht, mijn lieve engeltje *Niamh
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Over op KVV

Bericht door Rik »

Ook natuurlijk even checken wat de prijzen her en der zijn voor KB :)

Fijn dat ze het goed eten en bevalt.
Er kan altijd iets zijn wat ze niet lusten maar dat kan inderdaad ook aan het merk liggen (samenstellingspercentages en hoe grof de maling e.d.). Maar het kan ook zijn dat ze het echt gewoon niet lusten. Ik ben nog geen vis-KVV tegengekomen die Yuna lust.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
crazycatladyP
Poema
Poema
Berichten: 246
Lid geworden op: 11 mar 2022 18:15

Re: Over op KVV

Bericht door crazycatladyP »

Haha, ja, het blijven eigenwijze wezens ;-)
De vis ging er gisteren in als koek hier.
Fazant/eend moest wat langer over nagedacht worden vanmorgen, maar er was nog een restje van de vismix van gisteren over, dus die er door en overheen gedaan en toen werd er toch van gegeten.
Het ging nog niet op, maar misschien dat het vanmiddag beter gaat.

Goede tip om de prijzen te checken, maar de bezorging hier in Oss is gratis, dus moet wel veel schelen om het weg te kunnen strepen tegen bezorgkosten.
We gaan eerst de afzonderlijke smaken maar eens testen en kijken wat bevalt.
Die komen maandag, als het goed is.

Ze zijn bij Dieza met een nieuwe website bezig, zei ze, dus tegen die tijd staat het er misschien op en anders vraag ik de prijzen wel even op voor ik bestel.
Maar het steunen van een lokaal bedrijfje is mij ook wel wat waard, of het moet echt te gek worden, qua verschil.

Mijn doos kuikens was ook binnen, moest wel even slikken, we houden zelf ook kippetjes, maar ik weet dat ze anders ook vernietigd worden.
Zal mij benieuwen wat ze daar van gaan vinden.
Hoe lang laten jullie de kuikens ontdooien van tevoren?
Mara, personeel van: Jera (3-2015), Quenya (6-2022), Ronja (6-2023) en Moira (6-2023)
Rust zacht, mijn lieve engeltje *Niamh
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Over op KVV

Bericht door Rik »

crazycatladyP schreef: 18 nov 2022 10:54 Hoe lang laten jullie de kuikens ontdooien van tevoren?
Kuikens ontdooien redelijk snel (in ieder geval veel sneller dan delen van een worst).
Ik haal het meestal 's-ochtends uit de diepvries en doe het dan in de ijskast en dan is het 's-avonds ontdooit.
Maar buiten de ijskast zijn ze denk ik wel in een paar uur ontdooit.

Ik ontdooi ook eigenlijk altijd in de ijskast.
Behalve als ik de worsten uit de grote diepvries haal om te portioneren, dan laat ik ze een 2 of 3 uurtjes op het aanrecht liggen en kan ze dan met een diepvriesmes doorzagen.

Ik ben reuze benieuwd hoe ze bij jou de eerste keer erop reageren. Als ze denken "wat is dat nou" dan kun je er een beetje mee spelen (heen en weer slingeren). En als ze helemaal niet weten wat ze ermee moeten dan zou je ze wat in kunnen snijden zodat het eigeel eruit loopt. Maar dan moet je wel een ruimte hebben waar dat kan. Gelukkig wisten ze het hier eigenlijk direct instinctief al wat ze ermee moesten.

Je hebt een hele doos? Is dat ook 1kg (van KB) of is dat 10kg.
Ik heb hier normaal 1 zak van 1kg van KB. Zit dan in deze zak.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
crazycatladyP
Poema
Poema
Berichten: 246
Lid geworden op: 11 mar 2022 18:15

Re: Over op KVV

Bericht door crazycatladyP »

Dank Rik, ik heb exact dezelfde zak kuikens :grin: van 1 kg.
De rollen zaten in een doos, ik haal dingen door elkaar ;-)

Ik denk dat ik ze van het weekend in de badkamer ga geven, alleen even uitzoeken hoe ik die 2 uit elkaar kan houden, anders krijgt Quenya alles en Niamh niks :lol:
Mara, personeel van: Jera (3-2015), Quenya (6-2022), Ronja (6-2023) en Moira (6-2023)
Rust zacht, mijn lieve engeltje *Niamh
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Over op KVV

Bericht door Dinky »

Anders wordt het één voor één in de badkamer ;-)

Dinky die snapte alleen dat een kuiken eetbaar was wanneer deze ingesneden was. Maar eenmaal ingesneden dan snapte ze wel dat ze het kuiken moest kauwen en dan ging het schoon op :lol: Zij lustte ook graag kvv maar de laatste jaren van haar leven heeft ze dat niet meer gehad omdat ze toen op dieetvoer tegen blaasgruis stond en het werd afgeraden door de DA (die overigens over het algemeen wel pro vers was want eerder bij blaasproblemen gaf zij aan dat het zo goed ging qua struvietgruis mede dankzij kvv). Denk dat ik even tot mooier weer wacht wanneer de kittens het buiten kunnen proberen een kuiken op te eten.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
crazycatladyP
Poema
Poema
Berichten: 246
Lid geworden op: 11 mar 2022 18:15

Re: Over op KVV

Bericht door crazycatladyP »

Ja, dat had ik ook bedacht, 1 voor 1, maar dat wordt gillen aan de andere kant van de deur denk ik :lol:
Ze willen sowieso altijd overal zijn waar ik ben en van dichte deuren houden ze hier in huis niet ;-)
Buiten is ook een goed idee, maar zolang ze hier de tuin nog uit kunnen, mogen ze niet buiten.

Jera van 7 krijgt het ook niet, zij heeft nierfalen en trekt er ook nog eens haar neus voor op.
Afgelopen dagen heb ik een klein likje aangeboden om te kijken of ze interesse had, maar dat was niet zo ;-)
Er is tegenwoordig best veel, ook voor nierdieet, zag ik, maar we blijven dus maar gewoon bij de nierbrokjes en wat natvoer.
Gezondheid gaat voor en soms is vers dan gewoon even niet het beste.
Tess van 2 wil ik wel langzaam gaan overschakelen, dus ik meng nu wat door haar blikvoer en dat gaat goed.
Tess is een beetje een stresskatje, dus we doen het langzaam aan bij haar ;-)

Merk wel dat de 2 ukken vandaag weer wat meer stinken (winden laten enzo), dus misschien was de vismix een beetje te vet.
Ze hebben vannacht geen brokjes meer gehad, dus daar kan het niet van zijn.
De kleinste was 165 g gegroeid, dus ik denk dat ze wel genoeg krijgen ;-)
Mara, personeel van: Jera (3-2015), Quenya (6-2022), Ronja (6-2023) en Moira (6-2023)
Rust zacht, mijn lieve engeltje *Niamh
Gebruikersavatar
crazycatladyP
Poema
Poema
Berichten: 246
Lid geworden op: 11 mar 2022 18:15

Re: Over op KVV

Bericht door crazycatladyP »

Mijn KB bestelling is vandaag binnen gekomen, dus de katten kunnen wel even vooruit ;-)
De beefmix van catmeat werd alleen door Quenya gegeten gisteren en de ontlasting werd weer dunner, dus die is geschrapt.
(Was gelukkig maar een klein rolletje van 200g).
Zaterdag at Niamh een heel klein beetje konijn dat ik naast de kalkoen op het bordje had gelegd, dus er is hoop :grin:
Voor vandaag had ik de lammix van Tinlo uitgelegd en daar werd enthousiast aan geroken door Niamh, maar net niet eten.
Er was nog een beetje kip over van gisteren, dat er doorheen, nog steeds alleen ruiken.
Toen een blikje open gemaakt en een tl erdoorheen gedaan en het bordje ging leeg :grin:
Alleen liet Quenya het staan :lol:

Volgens mij doen ze het erom ;-)
Er ligt nu een kilorol kalkoen van KB in de koelkast en een klein rolletje miauwmix, die ga ik zometeen in stukken snijden en dan de rest weer invriezen.
Kuikens hebben ze nog niet gehad, omdat we het onverwachts druk kregen in het weekend en ik eigenlijk al teveel eten uit had liggen, omdat ik dus nog een rolletje kip moest ontdooien naast de beefmix.
Mara, personeel van: Jera (3-2015), Quenya (6-2022), Ronja (6-2023) en Moira (6-2023)
Rust zacht, mijn lieve engeltje *Niamh
Plaats reactie