Main Coon kitten op vers vlees

Er zijn verschillende manieren om je kat versvoer te geven en meerdere merken die hiervoor geschikt voedsel leveren. Bij BARF stelt men zelf het menu voor de kat samen, dat bestaat uit allerhande stukken vers vlees en toevoegingen.
Robbejan
Huiskat
Huiskat
Berichten: 48
Lid geworden op: 18 jul 2019 15:09

Re: Main Coon kitten op vers vlees

Bericht door Robbejan »

Ze zijn intussen gecastreerd. Het is allemaal goed gegaan. Hij was alleen een Cryptorg, bal zat in de lies, dus er moest een extra snede gemaakt worden. Het is nu ca 2 weken geleden maar ik merk al dat ze dikker worden. Ze waren eerst wat magertjes en nu zijn ze goed.
Hoeveel keer per dag kan ik ze het beste voeren? Ik doe nu 3 keer, en bij de keren dat ik langer van huis ben zorg ik dat het wat meer is zodat ze tussendoor nog wat kunnen eten. Ik weeg niks af, en heb het verder niet uitgerekend.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Main Coon kitten op vers vlees

Bericht door Rik »

3 keer is goed. 2 zou nog kunnen maar drie is beter (en past vaak ook bij een werkend leven van het personeel ;) ).

Ik zou voorlopig wekelijk blijven wegen als je een digitale keukenweegschaal hebt tot hun gewicht. Anders is een babyweegschaal tot 20kg handig.

Ik weeg het voer wel af want hier zitten ze er ook tegenaan te dik te worden. Aankomen is heel makkelijk, dat afvallen een heel stuk moeilijker. Hoewel een Maine Coon natuurlijk nog wel even door mag groeien.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Robbejan
Huiskat
Huiskat
Berichten: 48
Lid geworden op: 18 jul 2019 15:09

Re: Main Coon kitten op vers vlees

Bericht door Robbejan »

Een babyweegschaal heb ik. Weeg ze elke week. Dan blijf ik 3 keer hanteren. Evt. een enkele keer 2 als het een keer niet anders kan. Maar jij voert dus op het oog?

Ze zijn nog in de groeit. Ze zijn nu 5,5 maand. Hij net over de 4 kilo en zij net over de 3.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Main Coon kitten op vers vlees

Bericht door Rik »

Robbejan schreef: 25 okt 2019 10:51 Maar jij voert dus op het oog?
Nee, ik weeg af. En ik weeg de katten ook elke maand (ze zijn inmiddels 3,5 jaar).

Yuna weegt 5,2kg en Bono zit op 6,6kg. Maar Yuna (schildpad poesje) is klein van stuk en ziet er nu toch een beetje 'gezet' uit. Nog niet echt heel dik maar het is nou niet echt dat ik flanken zie. Bij Bono (rooie kater) is dat wel. Die is altijd groter van stuk geweest en daarvan kan ik nu niet echt zeggen dat ie te dik is (hoewel de da dat wel zei bij 1 jaar). Yuna mag dus iets afvallen (terug naar 4,5kg) en Bono zit wat mij betreft mooi op gewicht. Maar dat zijn HTK's. Een Maine Coon zit voorlopig tot 4 jaar nog wel in de groei ;)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Plaats reactie