Hoe veel voeren?

Er zijn verschillende manieren om je kat versvoer te geven en meerdere merken die hiervoor geschikt voedsel leveren. Bij BARF stelt men zelf het menu voor de kat samen, dat bestaat uit allerhande stukken vers vlees en toevoegingen.
Gebruikersavatar
Emmajoja
Poema
Poema
Berichten: 264
Lid geworden op: 20 sep 2018 20:02

Re: Hoe veel voeren?

Bericht door Emmajoja »

Rik schreef:Duur hoeft op zich niet het beste te zijn. Hills en RC zijn ook erg duur maar niet het beste. Het dure zit dan vaak in de marketingafdeling die ze hebben. Veel reclames e.d. (is bij Whiskas en Felix ook zo)

Ik kan begrijpen dat je de laagste prijs zoekt. Alleen te zien aan de achterkant van dat blikje Alexis.... mmmmh.
Op diezelfde pagina bij purrfectcat staat Animonda Carna. Wel ietsje duurder (nog wel onder de €1/dag) maar veel beter qua ingrediënten. En dan zijn de 400gr blikken daarvan nog relatief goedkoper dan daar staat.

Staat bij jou op de achterkant van die blikken Alexis (400gram?) ook 4% rund en 4% kip? Of een hoger percentage? Ingredientenlijst lijkt mij ook niet echt compleet. Alle percentages zouden eigenlijk vermeldt moeten zijn en opgeteld bij de 100% komen. Zoals hier.

In de portiezakjes zal wel meer zitten maar dan betaal je ook >2.52/kg. En dan zit je op hetzelfde als Animonda en CLG e.d. En KVV :)
Ja je hebt gelijk. Dat staat indd op de blikken. De zakjes zijn ook niet veel duidelijker. Was blij dat er geen suikers in zitten en laag in koolhydraten is.

Denk dat ik het straks eerst bij animonda houd. Als ik 2x de 6x 800 blikken bestel zit ik op 22 euro en houd ik aan het eind vd maand nog blik over. Ze moeten 175 gram hebben voor 3.5kg die ze afgerond wegen. Afgerond naar 200 gram dan hou je wat over.

Het is compleet voer toch? Dus ik kan afwisselen (wel zo chill) maar het hoeft niet perse?

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Hoe veel voeren?

Bericht door Rik »

2 dagen en een beetje. Ja, dat zou nét moeten kunnen. Ik heb hier de 400gr blikken omdat ik het liever bij max 2 dagen hou. (Maar het scheelt inderdaad €8/12 of 24 blikken)

Animonda is compleet dus je hoeft niet af te wisselen.
Afhankelijk van hoe het gestel is van de katten, geeft afwisselen ook geen problemen.

Ik had hier bij de laatste zooplus bestelling Animonda Carny, Mac's cat en Feringa Menu Duo. Maar Yuna at de Feringa niet zo goed op. Ik moet binnenkort weer eens proberen of dat eenmalig was of dat ze die echt niet lekker vindt. Animonda en Mac's gaan er prima in.

Verder heb ik altijd een voorraadje CLG (bestel ik online in hun webshop, 12 blikken 1,95/blik). Wel iets duurder dan de €1,17 van Animonda maar geen bestelkosten. Maar die hebben dus alleen de 400gr blikken.

Meestal krijgen ze dan KVV maar om de zoveel tijd schakel ik een paar dagen over naar blik. (Of als ik een keer vergeten ben KVV uit de diepvries in de ijskast te leggen)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Emmajoja
Poema
Poema
Berichten: 264
Lid geworden op: 20 sep 2018 20:02

Re: Hoe veel voeren?

Bericht door Emmajoja »

Ach het scheelt ook niks met kvv en animonda tbh. Omdat ze minder kvv nodig hebben. En als je verzendkosten van zooplus er bij doet zit ik op even veel als ik zelf kvv zou halen. XD
Wat doe ik ook weer moeilijk.

Ga mijn vriend vragen of hij de kosten van voer wil delen. Dan zit ik op 30+-/2 pm en dat is prima te doen.

Heb nog een adresje wat net iets dichter bij is en die hebben cats nature. Heb ik veel goede dingen over gelezen en dan kost het me ongeveer een euro per dag. Nouja gedeeld door 2.. 0,50 eurocent per dag.

Dat is niks. XD

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

Sansan
Tijger
Tijger
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 aug 2015 23:28

Re: Hoe veel voeren?

Bericht door Sansan »

Hoe is de consistentie van al die merken rik?
Heb hier stelselmatig paté weigeraars. Stukjes en dergelijke dikke no go, zelfs aangelegd met water raakt geen enkel tongetje dat soort natvoer :enaughty:
Sansan
Tijger
Tijger
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 aug 2015 23:28

Re: Hoe veel voeren?

Bericht door Sansan »

Sterker nog, de pootjes gaan gelijk in begraaf stand HahHa. Snif snif.. graven!!
Gebruikersavatar
Emmajoja
Poema
Poema
Berichten: 264
Lid geworden op: 20 sep 2018 20:02

Re: Hoe veel voeren?

Bericht door Emmajoja »

Sansan schreef:Hoe is de consistentie van al die merken rik?
Heb hier stelselmatig paté weigeraars. Stukjes en dergelijke dikke no go, zelfs aangelegd met water raakt geen enkel tongetje dat soort natvoer :enaughty:
Misschien helpt prakken xD ik moet het soms prakken voor Nova anders likt ze alleen gelei er af. Hahaha


Sent from my SM-G960F using Tapatalk



Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Hoe veel voeren?

Bericht door Rik »

Sansan schreef:Hoe is de consistentie van al die merken rik?
Heb hier stelselmatig paté weigeraars. Stukjes en dergelijke dikke no go, zelfs aangelegd met water raakt geen enkel tongetje dat soort natvoer :enaughty:
Ik vind KB altijd goed fijn gemalen. Heb ook wel eens een merk gehad die veel grover gemalen was (weet niet meer welk merk). Vaak zijn de specifieke hondenvarianten ook wat grover gemalen. Maar als jouw katten niet gemakkelijk stukjes eten, dan zullen ze misschien KVV ook niets vinden. Er zit bijvoorbeeld geen gelei in (wat je heel veel ziet in blikjes natvoer). Er zit ook weer minder vocht in dan blik. Maar hier eten ze gelukkig alles (alleen als de smaak niet lekker is, zoals Yuna die geen vis en lam/pens eet). Ze verslinden hier ook graag hele eendagskuikens of kippennekje.

Katten die al verslaafd geraakt zijn aan de smaakmakers in brokjes en minder kwalitatief blikvoer krijg je daar over het algemeen niet makkelijk vanaf (weet ik uit ervaring met Bowy en haar Felix gelei).

Deze bovenste is paard en wat 'droger' dan de andere diersoorten.
Afbeelding

Wat oudere foto's.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Halverwege ;)

Afbeelding

Afbeelding

Nog twee foto's van purrfectcat. Zo zien de andere diersoorten er uit en je ziet dat het 'redelijk' fijn is.

Afbeelding

Afbeelding

http://www.purrfectcat.nl/kvv-voor-beginners/




Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Hoe veel voeren?

Bericht door Rik »

Sansan schreef:Hoe is de consistentie van al die merken rik?
Nog even over de consistentie...
Dat paard was vrij droog maar hieronder wat foto's van de KB konijn. Daar zit ook veel meer bloed in.

Afbeelding

Platgeprakt...

Afbeelding

En een beetje losgemaakt...

Afbeelding

Gewoon lekker smeuïg Afbeelding

Ik ben blikvoer gezien wat grover is. Maar ja, hier zit geen laagje verslavende gelei overheen :)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Plaats reactie