Tot welke leeftijd kvv hoeveelheid kitten geven

Er zijn verschillende manieren om je kat versvoer te geven en meerdere merken die hiervoor geschikt voedsel leveren. Bij BARF stelt men zelf het menu voor de kat samen, dat bestaat uit allerhande stukken vers vlees en toevoegingen.
Plaats reactie
HappyCat33
Huiskat
Huiskat
Berichten: 32
Lid geworden op: 24 mar 2017 09:59

Tot welke leeftijd kvv hoeveelheid kitten geven

Bericht door HappyCat33 »

Even een vraag, zoals de titel al zegt: tot welke leeftijd moet ik mijn katzels de hoeveelheid kvv voer voor kittens geven? Als kitten zouden ze nu 300 gr per dag moeten hebben, als volwassen kat 100 gr of zoiets. Ze zijn van februari........Ik geef ze nu 150 gr per dag met daarnaast brokjes onbeperkt, maar die vind ik zo verschrikkelijk stinken (purizon en aplaws), dat ik liever op kvv volledig overga


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Tot welke leeftijd kvv hoeveelheid kitten geven

Bericht door Rik »

Zijn ze al gecastreerd? Normaal kun je na castratie wel overgaan op de hoeveelheid voor volwassenen (hoewel ik 100gr dan weinig vindt voor een actieve jonge kat). Ze hebben na castratie (afhankelijk van de kat) wel wat minder nodig. Ik geef hier ook 150gr per dag (over 3 maaltijden) natvoer en soms kvv. Brokjes geef ik af en toe tussendoor een handje. Verder zul je nu op bijna 9 maanden een beetje moeten kijken naar hun gewicht. Wat wegen ze? Komen ze aan, vallen ze af, blijven ze gelijk? Hoe is hun bouw en wat is het streefgewicht voor ze?

(Als ze onder de 5kg zijn kan een digitale keukenweegschaal nog handig zijn.)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Plaats reactie