Snacks drogen

Er zijn verschillende manieren om je kat versvoer te geven en meerdere merken die hiervoor geschikt voedsel leveren. Bij BARF stelt men zelf het menu voor de kat samen, dat bestaat uit allerhande stukken vers vlees en toevoegingen.
Plaats reactie
Lopke

Snacks drogen

Bericht door Lopke »

Wat drogen jullie?
En wat vinden jullie katten het lekkerste?

Hier wordt gedroogd:
Runderlong ( favoriet )
zalm, snippers maar soms ook het vel- duurt wel lang.
Kipfilet
mager gehakt
witvis ( duurt ook wel lang, beter sinds we het helemaal droogduwen )
lever, niet zo vaak, milimeter dunne plakjes )
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Snacks drogen

Bericht door Rik »

Ik denk gaat er maar weinig tot geen mensen hier zijn die zelf drogen. De kosten van het drogen (machine en elektra) zijn ook dusdanig dat je er veel gebruik van moet maken wil het voordeliger zijn dan kant en klaar gedroogd kopen.

Ik heb af en toe wat kauwsnacks van dokas (kippenborst met visje) en wat gedroogd scharfiletvelletjes.

Ik denk dat hier ook maar weinig (tot geen) echte barfers zijn. Wel een aantal KVV'ers.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Lopke

Re: Snacks drogen

Bericht door Lopke »

Ahhh, ja, wel veel werk inderdaad maar een apparaat van 25 euro heb je er zo uit.
Zeker als je een aantal katten hebt, of ook een hond/honden erbij.

Ik (Xander) ben er behoorlijk aan verslaafd, ook om voor onszelf fruit te drogen, dus 2.5 kilo biologische appels in de herfst bij de boer voor een prikkie gekocht.
Leuke bananen aanbieding, gelijk 2.5 kilo, gaat door de yoghert heen.

Verleden jaar gingen we wandelen met de hond in Zwitserland, we hebben van te voren veel groente gedroogd, zodat we nachtje over konden blijven in de bergen en het gewicht wat we bij ons hadden wat konden beperken.
Nee, geen vlees voor de hond :lol: die neemt altijd goed verpakt, zijn eigen eten in een rugzak mee, voor 2 dagen.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Snacks drogen

Bericht door Rik »

O, ik dacht daar een goede droger bij minimaal €80 begon. Maar zeker als je hem inderdaad veel gebruikt (ook voor jezelf), ja, dan heb je hem er zo uit.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Lopke

Re: Snacks drogen

Bericht door Lopke »

Nee, wij hebben er eentje, nu 5 jaar oud en doet het nog steeds prima.
Het is een Bomann.

Overigens, hoor ik ook wel dat mensen hun airfryer er voor gebruiken.
Maar daar weet ik zelf te weinig van.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Snacks drogen

Bericht door Dinky »

Ik heb hier maar 1 poes rondlopen die al niet mager is dus nee, ik droog niet zelf ;-)
Wel af en toe een keertje dat ik met iemand mee bestel bij floris24 waarbij de bezorgkosten worden gedeeld.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Plaats reactie