Zogende moeders voeden

Er zijn verschillende manieren om je kat versvoer te geven en meerdere merken die hiervoor geschikt voedsel leveren. Bij BARF stelt men zelf het menu voor de kat samen, dat bestaat uit allerhande stukken vers vlees en toevoegingen.
Plaats reactie
josje216
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 mar 2014 23:28

Zogende moeders voeden

Bericht door josje216 »

Beste mensen,

Ik heb een vraag.. Ik zal me eerst eens voorstellen, staat wel zo netjes..

Ik ben Joyce, heb 6 katten, 1 oude, zieke poes van 16 en 2 broers van bijna 2, Max en Kees en 2 zusjes van dezelfde leeftijd, Cato en Pluk. Cato en Plukje hebben 3 weken geleden tegelijk en tesamen 8 kittens gekregen en doen het geweldig, alles groeit als kool. Daar schuilt mijn vraag..de moeders ( en andere katten ook) zijn gewend aan KVV en eten voor 6 met al die kleintjes..ik wil ze graag extra voeden en ik kan maar niet vinden wat goed is voor ze, liefst natuurlijk, calorierijk voer wat vult en ze dat extraatje geeft om de kittens te voeden..ik denk aan zalmkoppen/geitenmelk maar wat is jullie mening?? Verwen ik ze teveel? Ze worden gewoon mager met 8x 400 gr aan de toog... Ik geef ze vaak extra een tartaartje of tonijn of gekookte vis maar wat kan ik nog meer doen?? En is dat uberhaubt nodig? Dank voor jullie moeite!
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Zogende moeders voeden

Bericht door eveline1982 »

Zogende moeders moeten ten alle tijden beschikken over voer. Ik heb vrijwel geen ervaring met vers maar misschien kan je onbeperkt een natuurlijke brok neerzetten?
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Zogende moeders voeden

Bericht door castratenkoor »

Mag ik vragen wat je beweegredenen zijn om zoveel kittens op de wereld te zetten? Heb je wel nagedacht over het enorme kattenoverschot elke lente en zomer?
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie