kitten laten wennen aan eendagskuikens

Er zijn verschillende manieren om je kat versvoer te geven en meerdere merken die hiervoor geschikt voedsel leveren. Bij BARF stelt men zelf het menu voor de kat samen, dat bestaat uit allerhande stukken vers vlees en toevoegingen.
Plaats reactie
Rennie90
Huiskat
Huiskat
Berichten: 54
Lid geworden op: 11 sep 2013 14:15

kitten laten wennen aan eendagskuikens

Bericht door Rennie90 »

Hallo allemaal,
Ik heb twee kittens die nu 6 maanden oud zijn.
ik las al zoveel over vers voeren etc dat ik wel eens een gezonde snack wilde geven.
dus heb ik een zak eendagskuikentjes gekocht.

maar zijn er manieren of tips om je kittens eraan te laten wennen?
Stitch heeft een uur lang met het kuikentje gevoetbalt en al grommend ermee het huis doorgeparadeerd maar meer dan het eigeel oplikken (en een stukje vel van zn buikje) heeft hij niet gegeten.

Is dit gewenning of zal hij het dan nooit lusten?
Mimi schrok daarentegen zo erg van zijn gegrom dat ze het allemaal op een afstandje heeft zitten bekijken xD

Ik zou ze toch graag af en toe een kuiken willen voeren dus misschien dat er tips zijn?

alvast bedankt
Gebruikersavatar
BloemTetsu
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 17 jul 2012 09:00

Re: kitten laten wennen aan eendagskuikens

Bericht door BloemTetsu »

Onze katten krijgen ze buiten. 2 waren zwerfers en hadden totaal geen moeite ermee met een kuiken. De derde heeft maanden zitten pielen. Veel gegrom, mee sleuren en spelen. Het duurde half uur voordat ze begon. Wat hielp is dat de andere 2 goede voorbeelden waren.
Nu eten ze gelijk tijdig alles op.
Het is deels gewenning. Maar mogelijk wordt het lastiger zonder voorbeeld.
Je kan ze een stuk uit elkaar voeren zodat Mimi niet schrikt en misschien meer succes heeft.
Een ander idee is (andere mogen me terug fluiten als het een slechte is) de kuiken in een paar stukken hakken zodat de geuren meer vrij komen. Moet je wel aandurven.
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: kitten laten wennen aan eendagskuikens

Bericht door Dinky »

Dat zou inderdaad kunnen helpen Bianca ;-) Dan zien ze meer de binnenkant en dat is eten ;-)

Andere optie is er wat blikvoer op te smeren om te laten wennen
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Rennie90
Huiskat
Huiskat
Berichten: 54
Lid geworden op: 11 sep 2013 14:15

Re: kitten laten wennen aan eendagskuikens

Bericht door Rennie90 »

ik denk zal toch nog maar even laten weten hoe het is gegaan, Mimi moet er nog steeds niks van weten, Stitch daarentegen.. vorige keer was alleen het kopje nog maar over. wel best een gruwelijk gezicht haha, ik heb het kuiken ingesmeerd met een beetje gehakt en tadaaa :) he in stukken snijden hielp ook maar vond ik inderdaad wat sneu :P
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: kitten laten wennen aan eendagskuikens

Bericht door Ms Maaike »

Bij mij eet maar een kat het, de anderen vinden het minder interessant. Hier wordt overigens wel alles opgegeten, ook de kop. Grappig dat elke kat er anders mee omgaat. :)
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Rennie90
Huiskat
Huiskat
Berichten: 54
Lid geworden op: 11 sep 2013 14:15

Re: kitten laten wennen aan eendagskuikens

Bericht door Rennie90 »

ja zeker, mijn moeder heeft een ex wilde kat (als kitten uit het bos meegenomen) en die pakt de kop vast, zet zn pootjes erop en scheurt zo dat kuiken in tweeën waarna hij hem binnen 1 minuut naar binnen werkt.
Heel bijzonder om te zien ^^
Plaats reactie