rauw vlees of droge brok.. meningen en informatie

Er zijn verschillende manieren om je kat versvoer te geven en meerdere merken die hiervoor geschikt voedsel leveren. Bij BARF stelt men zelf het menu voor de kat samen, dat bestaat uit allerhande stukken vers vlees en toevoegingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

rauw vlees of droge brok.. meningen en informatie

Bericht door Adriana »

wat is beter... vers rauw vlees (barf of kvv) en dan wat en in welke vorm en beter dan droge brokjes of combi of nog anders?

in de Westerhuis nieuwsbrief kwam ik een onderwerp tegen dat ook op het forum al tot veel discussie en meningen/standpunten heeft geleid en dat nog steeds doet ..

en omdat er onderaan de Westerhuis-brief een vermelding staat over copyright en de hele riedel, die dan maar eerst gekopieerd ..

en hihi.. wat ik zeker weet is dat het Kattenforum veel meer geinteresseerde lezers/kattenliefhebbers heeft dan deze nieuwsbrief, hihi..
-----------------
Artikel overnemen:
- Schriftelijke toestemming voor iedere publicatie;- Uitsluitend het originele artikel publiceren;- Bronvermelding bij publicatie; WHG Westerhuis - WHG Nieuws - Naam auteur http://www.westerhuiskliniek.nl - logo - Wij ontvangen een exemplaar van het blad waarin het artikel is geplaatst - Alle rechten m.b.t. onze artikelen blijven aan ons voorbehouden
-----------------------

omdat we op het Kattenforum weten dat iedere situatie, stofwisseling, ras, gewoonte, voorkeur en financiële en andere omstandigheden altijd anders liggen - heel variabel dus - is het best wel interessant om de diverse standpunten/meningen en onderbouwing door te lezen.. (vind ik..)

hierbij de link naar het artikel van Vetined
https://docs.google.com/file/d/0B4aSIo1 ... VQcTA/edit

en de link naar home van Vetined
http://www.vetined.nl/

en info en meningen en informatie (onder meer over het gezamenlijk inkopen per regio) zijn natuurlijk plenty te vinden op http://www.barfplaats.nl
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: rauw vlees of droge brok.. meningen en informatie

Bericht door Dinky »

Zeer boeiend artikel om te lezen van vetimed waar maar weer eens uit naar voren komt dat brokkenfabrikanten veel geld steken in onderzoek dat er bij rauw vlees minder voor handen is.
Omdat er van rauw vlees alleen gebruikerservaringen zijn (overwegend positief) en geen onderzoek wordt het op dat punt afgewezen door bijvoorbeeld dierenartsen.
Bijvoorbeeld hier: http://www.diergeneeskundigcentrum.nl/d ... or-de-hond

Ik heb zelf serieus overwogen om volledig KVV te gaan geven. Dit omdat Dinky in het asiel blaasgruis/blaasontsteking heeft gehad en op barfplaats positieve verhalen staan over de invloed van vers vlees op de Ph waarde, al is het geen garantie. Komen ook verhalen voorbij waar alsnog extra aangezuurd moet worden met hulpmiddelen.

Ik geef nu dus als hoofdmaal onbeperkt brokjes en grofweg 2 keer in de 3 dagen krijgt Dinky een portie KVV. Dit door de combi van de info op barfplaats en het absolute afwijzen van ander natvoer dan dieetnatvoer door mijn vorige DA.
Brokjes geef ik omdat deze de hele dag kunnen blijven staan en Dinky hier dus regelmatig kleine hoeveelheden van eet. Met rauw vlees zit je er mee dat je meerdere malen per dag eten klaar moet zetten omdat dit niet te lang kan blijven staan, zeker niet in de zomer.

Heb daarmee dus een beetje een soort middenweg gekozen ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: rauw vlees of droge brok.. meningen en informatie

Bericht door castratenkoor »

Ik heb 8 katten en dus 8 smaken en voorkeuren. Ik bied van alles aan en de voorkeuren zijn heel divers. Thijs eet echt alleen droge broken, Teun eet droge brokken dieetvoer, niet de brokken beneden die bedoeld zijn als feestbrokjes/snoepjes, nooit blik maar wel dol op kuikentjes.

's Morgens puur blikvoer met voor Sjaak en Bram haarbalpasta erdoor. En eind van de dag 200 gram blik gemengd met 100 gram Carnibest om de dag lam. Dat wordt door 6 katten gegeten.

Volop keuze waar niet door iedereen gebruik van wordt gemaakt.
Maar ja als de kat het niet wenst te eten dan houdt het op, het moet geen strijd worden vind ik
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Natascha001
Huiskat
Huiskat
Berichten: 76
Lid geworden op: 01 dec 2012 06:43

Re: rauw vlees of droge brok.. meningen en informatie

Bericht door Natascha001 »

Hier ook een combi van rauw vlees en brokken.
Wel krijgen ze hier rauw vlees 's morgens en 's avonds en tussendoor hebben ze een bal voor de brokjes. Ik heb hiervoor Orijen en Wildcat, van deze laatste zijn ze inderdaad helemaal wild, dus die krijgen ze niet teveel. ;-)

Aangezien een van onze katten steeds dunne ontlasting hield, ben ik gaan lezen over voeding. En na graanvrij voer dus langzaam overgestapt op vooral rauw. Met als gevolg een mooie ontlasting.
En wat veel belangrijker is, ze vinden het lekker. Twee van onze katten die wachten liever op het vlees dan brokjes te gaan eten.
Knuffel van Roady, Pepper, Odie en Peewee
Plaats reactie