KVV in buitenland

Er zijn verschillende manieren om je kat versvoer te geven en meerdere merken die hiervoor geschikt voedsel leveren. Bij BARF stelt men zelf het menu voor de kat samen, dat bestaat uit allerhande stukken vers vlees en toevoegingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jade
Huiskat
Huiskat
Berichten: 27
Lid geworden op: 04 mar 2013 13:57
Locatie: Zweden

KVV in buitenland

Bericht door Jade »

Hallo allemaal,

Ik heb dit subforum doorgespit, maar niet helemaal kunnen vinden wat ik zocht.
In mei mag ik mijn eerste twee katten op gaan halen en momenteel kan ik mijn enthousiasme goed kwijt in het veel lezen over voornamelijk voer. Daar ben je wel een tijdje zoet mee :-P

Over KVV heb ik ook veel gelezen, maar het een beetje opzij geschoven omdat hier in Zweden de merken niet beschikbaar zijn die jullie noemen. Ik heb gezocht, maar niet gevonden, tot bleek dat de moeder van een collega één van de eerste KVV merken van Zweden runt. Ik moest haar maar eens opbellen.

Site bekeken (vooral gericht op honden) en zojuist gebeld. Ik moet eerlijk zeggen dat het gesprek me erg tegenviel. In de context was ik de leek, maar het voelde alsof sommige dingen die zij zei niet helemaal klopten. Haar merk biedt slechts 1 soort katten 'worst' aan en daar zit alleen kippenhart en kippennekjes in. Ik vroeg of ik nog ergens bot vandaan moest halen en toen zei ze dat dat alleen voor honden nodig is, niet voor katten. Ze noemde dit voer ook compleet en dat ze alleen op deze worst kunnen leven. En dat terwijl ik toch al enkele keren hier de formule voor compleet versvoer ben tegengekomen en daar zitten dan bepaalde percentages spiervlees, lever, bot etc. in. Om nog maar niets te zeggen over het verschillende dieren moeten afwisselen. Ze zei wel dat ik af en toe sardientjes, ei en gehakt erbij zou kunnen geven.

Mijn vragen zijn:
- Deze worst is geen compleet voer, of wel?
- Is het verkeerd om evt. verschillende merken/soorten kvv te mengen voor de afwisseling en de juiste verhoudingen?
- Er is hier veel meer KVV beschikbaar voor honden dan voor katten. Ik las in een ander topic dat je dat best kunt gebruiken, mits je op de ingrediënten let. Waar moet ik op letten als ik naar kvv voor honden kijk, met de gedachte het voor een kat te gebruiken?
- Toch even proberen: toevallig iemand die in Zweden woont en die een compleet Zweeds kvv menu aan kan raden? ;)

De reden dat ik zelf barf maken momenteel niet overweeg is omdat me dat iets te ambitieus lijkt nu meteen als kersverse kateigenaar en omdat ik mijn halve leven vegetariër ben en ik het eerlijk gezegd erg moeilijk zou vinden dat te bereiden (en mijn vriend de vleeseter ziet het ook niet zo zitten).

Alvast bedankt voor jullie meedenken.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: KVV in buitenland

Bericht door Dinky »

- Deze worst klinkt inderdaad niet als compleetvoer ;)
- Denk dat het zeker niet verkeerd is om af te wisselen om tot een juiste verhouding te komen :)
- Honden KVV bevat vaak pens. Katten houden vaak juist net niet van pens (en hebben het ook niet nodig) waardoor ze het dan kunnen laten staan. Ook kunnen de verhoudingen iets anders liggen.
- Nee, woon niet in Zweden ;) Geen idee of er op voerwijzer.com merken worden vermeld die ook in Zweden verkrijgbaar zijn, ben bang van niet. Wat je nog kan proberen is dit forum wat helemaal is gericht op Barf en KVV. Daar zou jij je vragen in elk geval ook kunnen stellen want daar zitten meer mensen die volledig KVV en Barf geven ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Jade
Huiskat
Huiskat
Berichten: 27
Lid geworden op: 04 mar 2013 13:57
Locatie: Zweden

Re: KVV in buitenland

Bericht door Jade »

Bedankt voor je reactie :) Ik had barfplaats al gezien, ik dacht eerst hier eens te proberen. In ieder geval weer wat leesvoer :-P

Ik kwam net nog een Zweedse site tegen waar ze allerlei merken kvv (weer gericht op honden) verkopen, maar dan zijn het steeds geen complete menu's (is het dan nog wel kvv? :-P) en dan staat er "stel hiermee een menu samen", terwijl er niet precies in % bij staat wat erin zit. Ik google even verder, dit moet iemand zich hier in Zweden toch al eerder afgevraagd hebben!
Gebruikersavatar
Jade
Huiskat
Huiskat
Berichten: 27
Lid geworden op: 04 mar 2013 13:57
Locatie: Zweden

Re: KVV in buitenland

Bericht door Jade »

Zo! Nog even ter afsluiting (in het geval iemand met dezelfde vraag op dit topic stuit).

KVV voor katten heb ik niet kunnen vinden (want dat moet - desnoods door afwisseling binnen het merk - compleet zijn, toch?), maar wel een aantal merken die bevroren vlees 'worsten' aanbieden. Dit zijn de merken Jipotima's, Emmzo en Musch barf. Daarnaast zijn er nog een aantal merken, maar die bevatten vrijwel allemaal granen.
Plaats reactie