Naturis

Er zijn verschillende manieren om je kat versvoer te geven en meerdere merken die hiervoor geschikt voedsel leveren. Bij BARF stelt men zelf het menu voor de kat samen, dat bestaat uit allerhande stukken vers vlees en toevoegingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Solis
Huiskat
Huiskat
Berichten: 45
Lid geworden op: 28 jul 2012 15:16
Locatie: Liemers, Gelderland

Naturis

Bericht door Solis »

Hoi allemaal!

Vandaag was ik bij de dierenwinkel voor wat nieuwe Carnibest en zag dat ze worsten van Naturis hadden liggen. Het leek mij vergelijkbaar met Carnibest en dat werd me ook verteld. Ook zou er geen onderscheid zitten tussen dit soort producten voor honden of katten.
Nu ik google, zie ik dat het vanuit de producent wel voor honden is bedoeld, maar ik vraag me af in hoeverre dat verschil maakt met de ingrediënten voor KVV voor katten? Heeft hier iemand daar zo ideeën over?

Dit is een stukje over de samenstelling. Ik zag ook pens staan in de ingrediëntenlijst, nu twijfelde ik of dat goed is? Verder was er veel keus; kip, kip en rund, lam, makreel, etc.
En oja, ik gebruik KVV als aanvullend en niet als compleet voer :)

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Naturis

Bericht door Dinky »

Pens is niet slecht voor de kat volgens mij maar de meeste katten lusten het niet.
Als aanvullend als nat voer is het niet verkeerd honden kvv te geven volgens mij.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: Naturis

Bericht door Brittenbolletje »

Als je het niet geeft als enige zie ik ook geen problemen net als mirjam met haar post hierboven mij al zei..
Gebruikersavatar
Solis
Huiskat
Huiskat
Berichten: 45
Lid geworden op: 28 jul 2012 15:16
Locatie: Liemers, Gelderland

Re: Naturis

Bericht door Solis »

Ik dacht om een of andere reden dat pens van varken was.. vandaar dat ik dacht dat het niet goed zou zijn.

Bedankt voor jullie reacties!
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: Naturis

Bericht door Brittenbolletje »

Pens is naar alle waarschijnlijk van rund, maar kan ook van een lam zijn.
Gebruikersavatar
Solis
Huiskat
Huiskat
Berichten: 45
Lid geworden op: 28 jul 2012 15:16
Locatie: Liemers, Gelderland

Re: Naturis

Bericht door Solis »

Aha, ja ik heb een worst 'kip/rund' meegenomen dus zal het rund zijn.

Waar ze op de site ook netjes voor waarschuwen is dat in de krop van een kip bijvoorbeeld nog een korreltje graan of mais kan zijn blijven zitten omdat ze uitsluitend dieren gebruiken die dat gegeten hebben.

Ik heb net wat aangeboden en het ging er goed in, zelfs mijn niet-knagertje zat vrolijk een stukje bot weg te knabbelen. :-)
Plaats reactie