vraag over snijden KVV

Er zijn verschillende manieren om je kat versvoer te geven en meerdere merken die hiervoor geschikt voedsel leveren. Bij BARF stelt men zelf het menu voor de kat samen, dat bestaat uit allerhande stukken vers vlees en toevoegingen.
loes90
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 05 sep 2012 13:01

Re: vraag over snijden KVV

Bericht door loes90 »

snij je dan elke 2 dagen een stuk eraf?

ik snij alles in 1x in stukken. die stukken vries ik dan weer in.
heb een mes met hele fijne, dubbel getand mes.
http://www.kookhof.nl/810-1218-thickbox ... -20-cm.jpg
dacht dat het een kaasmes was voor harde kazen, maar werkt ook super voor bevroren kvv.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: vraag over snijden KVV

Bericht door castratenkoor »

Ik snijd een ponds-worst in 6 stukken en voer dat 3 x per week een plak. Dus voor 2 weken in een keer.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: vraag over snijden KVV

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Ohhh mooi ding erg prijzig zeker ?
Nou ik snij en Een stuk vanaf waar twee katten twee dagen van kunnen eten ach het is te doen maar een beter mes lijkt me wel wat
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
loes90
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 05 sep 2012 13:01

Re: vraag over snijden KVV

Bericht door loes90 »

het is niet exact die op de foto. het mes zat bij het bestek/messen pakket van mijn vriend. zat zelfs nog in de verpakking, dus geen idee hoe duur het was.

waarom snij je maar 2 stukken eraf en niet direct het hele stuk kvv?
misschien begrijp ik het verkeerd. maar zoals ik het nu begrijp ontdooi je de kvv een beetje om te snijden. vervolgens weer invriezen om 2dagen later weer een beetje te ontdooien.
ik behandel het kvv op dezelfde manier als ik met mijn eigen vlees zou doen. een bevroren product meerdere keren gedeeltelijk ontdooien en weer invriezen is niet iets wat ik met mijn eigen eten zou doen.
daarom snij ik een stuk kvv in 1x in stukken om de stukken in de vriezer te gooien. meestal direct na aanschaf. vanaf de dierenwinkel naar huis is het kvv al voldoende ontdooit als ik het niet in een vriestas leg.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: vraag over snijden KVV

Bericht door Dinky »

Hier snijd ik het ook in één keer, ben ik er ook in één keer van af en de andere porties gaan in zakjes (bij gebrek aan veel bakjes) de vriezer in. Voor het ontdooien in de koelkast van een portie heb ik wel een mooi klein bakje gevonden in de winkel omdat het in een zakje toch enigszins een bende wordt.

Heb de laatste keer toen ik bij mijn moeder was een mes van haar meegekregen dat ze nooit gebruikt maar waar je volgens haar een blik mee open kan snijden. Heeft ze hem wel eens voor gebruikt bij gebrek aan blikopener dus zal eens kijken de volgende keer of dat ook makkelijker gaat :)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: vraag over snijden KVV

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Ja dat ga ik bu ook doen maar heb pas twee x gedaan is nu op en ga straks nieuwe galden doe ik ook wel zo !
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: vraag over snijden KVV

Bericht door pearlsofpassion »

Dinky schreef:@Sarah5: Antwoord is simpel, ik zou niet weten waar ik bio KVV kan halen op fietsafstand aangezien ik geen auto heb ;) Zou er namelijk wel graag voor kiezen :) Dus mensen die verkooppunten weten in de stad Groningen of iets erbuiten: ik houd mij aanbevolen ;)
Darf kan je volgens mij thuis laten leveren. Ik weet wel niet vanaf wanneer dat gratis wordt.

Als je porties nog goed bevroren zijn als je ze snijdt, kan je ze ook gewoon allemaal in een grote zipzak stoppen.
Zo doe ik het met mijn porties: vries ze los in, zodat ze in porties aan elkaar plakken en niet de porties onderling. En daarna gaan ze in zipzakken die ik hergebruik.
Zo heb ik geen afval van zakjes waar je in hoeft te verpakken (dat zou ik vreselijk vinden, die berg afval).

Om te ontdooien haal ik een portie uit de zipzak en in een afgesloten bakje in de koelkast. Die bakjes worden natuurlijk ook steeds afgewassen.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: vraag over snijden KVV

Bericht door pearlsofpassion »

Gizmobritsekorthaar schreef:Ik laat t half uur uit de vriezer dab met flink mes zagen tot ik erbij neerval dan wat plakjes terug in koelkast kunnen ze nog 2 dagen van eten en rest in vriezer en dan begint de ellende weer na twee dagen het is een rot werk echt zwaar irritant mja ik hou van me beestjes en doe er alles voor dus ook zagen tot ik pijn heb in me armen en vingers haha
Dan laat je het toch gewoon wat langer ontdooien voor je het deelt en deel je meteen de hele worst in 1 keer.
3 keer een beetje ontdooien en dan weer invriezen is echt slechter dan een keertje wat verder.
Ik moet bepaalde zaken voor het vlees zelfs helemaal ontdooien eer ik het kan portioneren. Konijnkarkas bv.
En al het vleesbot dat ik voor Luis moet malen, is ook ontdooit als het uit de molen eruit komt. Door het malen zelf.

Nu kan ik volgen dat kvv al gemalen is en dus zeker al een keer meer ontdooit en ingevroren, dat heb ik met het vlees dat ik geef natuurlijk niet.
Dus dat jullie er wat voorzichtiger op zijn, snap ik ook.
Maar nogmaals he: als je vlees in de versafdeling van je supermarkt koopt, is het ook al ingevroren en ontdooit geweest. Vlees wordt niet vers vervoerd van slachter naar de winkel.
Bij aparte slagers hangt het er vanaf...

Waar ik het meeste van het vlees van de katten koop is bij de leveranciers van het verse vlees dat je in de winkel vind. Dan wordt het na de slacht meteen ingevroren en verder bevroren vervoerd tot het bij mij thuis aankomt (tegen dan is het soms al half ontdooit omdat het een hele reis onderneemt). Als ik het dan in porties's maak, maak ik me niet druk om die keer ontdooien en invriezen...
Ik ontdooi het zo weinig mogelijk, maar ga me niet gek staan hakken op blokken spiervlees. Ik laat het liggen tot ik de lappen uit elkaar kan trekken.
Er zijn barfers die daarvoor lintzagen of professionele snijmachines gebruiken. Dan kan je gewoon blokken spier in schijven snijden, in de porties die je nodig hebt. Maar dat is luxe. ;-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Ilovesiamesecats
Panter
Panter
Berichten: 553
Lid geworden op: 05 nov 2011 11:00

Re: vraag over snijden KVV

Bericht door Ilovesiamesecats »

Hier gaat voor 3 actieve katten een kilo voer in iets meer dan 2 dagen er doorheen, ik hoef dus niks te snijden :eshifty:

Lucky 12-06-2011 Chocolat point Siamees
Pride 12-06-2011 Lilac Siamees
Saffie 27-03-2010 *24-05-2018 Red tabby OKH
Joepie aug. 1994-*29-07-2011
Plaats reactie