Hulp gevraagd bij overzetten kitten op vers..

Er zijn verschillende manieren om je kat versvoer te geven en meerdere merken die hiervoor geschikt voedsel leveren. Bij BARF stelt men zelf het menu voor de kat samen, dat bestaat uit allerhande stukken vers vlees en toevoegingen.
Plaats reactie
Sandraatsjuh
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jun 2012 22:34

Hulp gevraagd bij overzetten kitten op vers..

Bericht door Sandraatsjuh »

Hallo allemaal,

Ik zie door de bomen even het bos niet meer. Of het bos is zo dicht begroeid dat ik de uitgang niet meer kan vinden.. HELPPPP..

Het gaat om het volgende.. Mijn katertje Flint van 19 weken, lijkt zijn brokken en vleesjes wel zat te zijn.. Mijn honden voer ik lotgering, en Flint is er altijd als de kippen bij als de honden zijn uit gegeten.. kijken of er heul toevallig niet nog wat is overgebleven..(helaas voor hem)

Graag zou ik Flint ook vers willen gaan geven, maar Lieve help hoe pak ik dit aan.. en wat heeft een kat daar in wel nodig en wat niet.. Ik zag dat Lotgering ook voer voor katten heeft.. maar Carnibest heeft dan weer een uitgebreider assortiment.. Maar kan ik hem alleen carnibest geven of moet hij ook aan de kippen en kuikens en noem maar op (er komt me hier zoveel voorbij dat ik het gewoon ff niet meer weet en ik hoop dat jullie me op weg kunnen helpen...

Alvast super bedankt!

Groetjes Sandra en een knuffeltje van Flint

*Edit* Bij voegend weet ik niet of het nutteloze informatie is hier voor of niet.. Flint is na 10 dagen bij zijn moeder vandaan gehaald.. of beter gezegd GERED.. want de verdrinkingsdood stond hem en zijn broertje te wachten toen ze er achter kwamen dat mama babypoesekindjes had gekregen. Hij is met de fles groot gebracht..
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Hulp gevraagd bij overzetten kitten op vers..

Bericht door castratenkoor »

Je kunt b.v. Carnibest worsten in 5-en zagen en weer in de vriezer doen. Zo heb je porties voor hem.
Als hij dat lust is het prima voer, je legt het 's ochtends vroeg uit de vriezer, een portie en dan kun je het eind van de middag aanbieden. Eventueel meng je het met blikvoer, als hij het zo niet eet.
ikzelf geeft eens per week een eendagskuiken.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Hulp gevraagd bij overzetten kitten op vers..

Bericht door pearlsofpassion »

Op www.voerwijzer.com staan alle kvv's bij elkaar. De kattenkvv's afzonderlijk.
Daar kan je dus eens op je gemak rondkijken naar wat jou goed lijkt, en wat je kat graag lust natuurlijk.
Lotgering is nogal vet, dat zou ik zelf niet aanraden.
Algemeen wordt gezegd dat je het beste een kvv kiest met natuurlijke calciumbron (bot dus) en geen supplement. En eentje die je in diersoorten moet afwisselen om hem compleet te maken. In anderen, zit een premix (kunstmatig), zodat ook 1 smaak compleet is. Of dat voor jou een struikelblok is, moet je zelf uitmaken.

Als je dat goed vind, is enkel kvv voldoende voor je kat. Als je stukken vlees of vleesbot, orgaan of een kuiken wil toevoegen, ben je daar vrij in. Het is maar wat je zelf wil. Kuikens zijn leuk voor een aantal zaken. Omega 3, biotine, waardevolle vetten enz... en natuurlijk voor de tandjes. Een kuiken heeft ongeveer dezelfde samenstelling als een rauw ei, maar dat heeft natuurlijk geen werking voor de tanden. ;-)
Als je verder nog vragen hebt, mag je die natuurlijk altijd stellen. Maar als je je echt zou willen inlezen in verse voeding en echt weten wat je nu eigenlijk voert en welke samenstelling je voor je kvv wil, dan kan je beste eens een kijkje nemen op www.barfplaats.nl Daar kan je alle info vinden, en op het forum ook je vragen stellen aan de ervaren mensen.
Het is nogal onmogelijk om hier een goed overzicht te geven van wat barf is. En kvv is natuurlijk gemalen barf, door een producent samengesteld.

Ikzelf stel zelf samen voor mijn katten. Ik koop dus alle onderdelen los in, verdeel dat over de bakjes en ze knagen het zelf fijn. Als je vragen hebt: stel ze maar. Maar het is dus handiger als je eerst zelf wat leest en dan kijkt of je nog zaken niet begrijpt of niet helemaal duidelijk vind.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Plaats reactie