Aan mensen die ook kvv voeren

Er zijn verschillende manieren om je kat versvoer te geven en meerdere merken die hiervoor geschikt voedsel leveren. Bij BARF stelt men zelf het menu voor de kat samen, dat bestaat uit allerhande stukken vers vlees en toevoegingen.
paasnini

Re: Aan mensen die ook kvv voeren

Bericht door paasnini »

Whiskas (om een supermarktmerk te noemen) bestaat uit zetmeel, granen, suiker, zout, kleurstof, geurstof etc. Er zal toch ongetwijfeld een verband zijn tussen de vele huistijgers met overgewicht en supermarktvoeding. Zo'n veel te dikke kat ligt vaak de hele dag een beetje te pitten op de bank, komt er vanaf om te eten en gaat weer terug. Tja daar kan hij 18 jaar mee worden (als hij niet de pech heeft suikerziekte of nierinsufficiency te krijgen) maar of hij dan ook gelukkig is????
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3044
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Aan mensen die ook kvv voeren

Bericht door Kattenbella »

Misschien is het een tip voor (aanstaande ) ouders een stoomreiniger aan te schaffen. Die zijn niet meer zo duur en ontsmetten alles.

Als je eventueel samen met anderen 100 kg carnibest besteld krijg je een behoorlijke korting waardoor het een stuk gemakkelijker betaalbaar wordt.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Livewithlouis
Poema
Poema
Berichten: 200
Lid geworden op: 28 mar 2012 10:11

Re: Aan mensen die ook kvv voeren

Bericht door Livewithlouis »

Hey Kattenbella wat een goeie tip!!

Ik geef carnibest en af en toe niertjes, lever of een lekker visje. Maar toen mijn kater 100% carnibest kreeg, had hij bijna geen ontlasting meer! Ik ben toen in overleg een handje brokjes per dag bij gaan voeren om dat te verhelpen. (young male van royal canin) Hij vindt brokken ook ontzettend lekker. Maar als het niet zou hoeven zou ik het zeker niet voeren. (Brokken zijn mc Donalds onder het kattenvoer, hoe duur je merk ook is)

Dat verhaal van de zuurgraad in de maag klopt helemaal maar bij mij zal die zuurgraad dus niet meer helemaal optimaal zijn...daarom voer ik meteen vers (zelfde dag dat het ontdooid is) Om het risico van slechte bacteriën zo veel mogelijk te voorkomen.

Ik moet zeggen dat ie er heel blij mee is. (was vroeger ook een brokkenjunk bij zijn vorige eigenaar!)

Hebben jullie ook dat jullie kat nu die rauwvoeding krijgt veel meer gaat jagen? Die van mij brengt zn speelgoedmuisjes naar zn voerbak :D
Gebruikersavatar
lidewij020
Panter
Panter
Berichten: 453
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:03
Locatie: Amsterdam

Re: Aan mensen die ook kvv voeren

Bericht door lidewij020 »

Kattenbella schreef:Misschien is het een tip voor (aanstaande ) ouders een stoomreiniger aan te schaffen. Die zijn niet meer zo duur en ontsmetten alles.
Bedankt voor de tip!
Ik heb de katten net een weekendje op alleen droogvoer gehad...wat een stank als ze op de bak zijn geweest :esick:
Ik zit er sterk aan te denken om alleen nog maar rauw te voeren.
Doe mee aan het onderzoek naar links en rechtspotigheid bij katten. Het kost slechts 5 minuutjes ...afhankelijk van je kat...
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Aan mensen die ook kvv voeren

Bericht door castratenkoor »

Livewithlouis schreef:Hey Kattenbella wat een goeie tip!!

Ik geef carnibest en af en toe niertjes, lever of een lekker visje. Maar toen mijn kater 100% carnibest kreeg, had hij bijna geen ontlasting meer! Ik ben toen in overleg een handje brokjes per dag bij gaan voeren om dat te verhelpen. (young male van royal canin) Hij vindt brokken ook ontzettend lekker. Maar als het niet zou hoeven zou ik het zeker niet voeren. (Brokken zijn mc Donalds onder het kattenvoer, hoe duur je merk ook is)

Dat verhaal van de zuurgraad in de maag klopt helemaal maar bij mij zal die zuurgraad dus niet meer helemaal optimaal zijn...daarom voer ik meteen vers (zelfde dag dat het ontdooid is) Om het risico van slechte bacteriën zo veel mogelijk te voorkomen.

Ik moet zeggen dat ie er heel blij mee is. (was vroeger ook een brokkenjunk bij zijn vorige eigenaar!)

Hebben jullie ook dat jullie kat nu die rauwvoeding krijgt veel meer gaat jagen? Die van mij brengt zn speelgoedmuisjes naar zn voerbak :D
Vaag - brokken geven om meer ontlasting te krijgen. Het klopt dat ze minder ontlasting hebben met rauw voeren. Daar zitten nou eenmaal minder afvalstoffen in.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Livewithlouis
Poema
Poema
Berichten: 200
Lid geworden op: 28 mar 2012 10:11

Re: Aan mensen die ook kvv voeren

Bericht door Livewithlouis »

niet zo vaag hoor nu kan ie weer normaal op de bak. Van het afvalstoffen verhaal was ik op de hoogte, vandaar de rauwe voeding..
Henkie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 14 mei 2011 13:29

Re: Aan mensen die ook kvv voeren

Bericht door Henkie »

ik geef 2x per dag ongeveer 60-65 gram kvv haaksbarf.
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Aan mensen die ook kvv voeren

Bericht door pearlsofpassion »

Livewithlouis schreef:niet zo vaag hoor nu kan ie weer normaal op de bak. Van het afvalstoffen verhaal was ik op de hoogte, vandaar de rauwe voeding..
Ik begrijp het toch ook niet helemaal.
Hier gaan ze op verse voeding ook niet dagelijks naar de bak maar om de 2 of 3 dagen. Gewoon als ze moeten. Ik zie het probleem niet dat ze zich maar weinig moeten ontlasten.
Het is iets anders als ze verstopping zouden hebben en heel hun darmen vol zouden zitten, maar zolang ze gewoon mooie sigaartjes leggen, maak ik er geen probleem van.
Als ze trouwens verstopping krijgen en de ontlasting wittig is, kan je best wat spier bij geven. Dat geldt voor alle kvv (of barf zoals ik geef). Orgaan zit meestal al in voldoende mate in kvv. Maar je kan er ook de samenstelling van de kvv die je geeft op na slaan en kijken wat je het beste toevoegt.

Ikzelf voer dus barf en ik geef nog 3 keer per dag. Misschien dat dat nog verandert en overgaat op 2 keer per dag, ik ben nog wat aan het zoeken. Maar momenteel dus 3 keer. Ik geef het orgaan apart voor we gaan slapen omdat ze dat wel gezellig vinden om iets te eten wanneer we naar boven gaan. Spier en bot krijgen ze overdag.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Livewithlouis
Poema
Poema
Berichten: 200
Lid geworden op: 28 mar 2012 10:11

Re: Aan mensen die ook kvv voeren

Bericht door Livewithlouis »

Nouja zijn ontlasting was niet mooi meer, hele smalle kleine sliertjes (sorry voor de viezigheid :))
En hij deed er uren over op de bak om dit kwijt te raken.

Deze combinatie van carnibest en RC werkt perfect voor hem. Het is denk ik per kat een beetje uitzoeken wat het beste werkt.
Maar puur carnibest lijkt me nog steeds het allerbeste!
Plaats reactie