Vers vlees voor kittens

Er zijn verschillende manieren om je kat versvoer te geven en meerdere merken die hiervoor geschikt voedsel leveren. Bij BARF stelt men zelf het menu voor de kat samen, dat bestaat uit allerhande stukken vers vlees en toevoegingen.
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Vers vlees voor kittens

Bericht door pearlsofpassion »

Nee, pens zijn de meeste katten niet gek op. :-)

Is Wouter vegetarisch?
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: Vers vlees voor kittens

Bericht door Mirjam86 »

Nee en ik wel!
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Vers vlees voor kittens

Bericht door pearlsofpassion »

hihi. Ja, das wel grappig! :-)

Kijk maar eens wat hij zegt op Carnibest. Het lijkt gewoon op gehakt, dus ik vind het maar vreemd dat hij daar dan zo formeel in is. :-)
Maar goed, alles wat het is, is mooi meegenomen, en als hij niet wil, dan is het maar part-time op vers he. ;-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: Vers vlees voor kittens

Bericht door Mirjam86 »

Daarom, Carnibest denk ik dat hij nog wel wil geven hoor, maar kuikens oid daar begint hij niet aan.
Mooi is dat, moet ik een beetje (met een hypocriet gevoel) beesten staan voeren ;)

Maar regelmatig vers is nog altijd beter dan nooit vers!
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: Vers vlees voor kittens

Bericht door Mirjam86 »

Ik vroeg me eigenlijk af: hoeveel vlees geven jullie je katten per keer?
Ze krijgen het nu een paar keer per week als extraatje.. nu zit ik op ieder 2 blokjes kip van 1x1cm.
(De brokjes een uurtje weg zetten was trouwens de magische oplossing. Sindsdien geen diarree meer gehad)
Maar ze zijn er zo dol op dat ik wel wat meer zou willen geven.. hoeveel gram zit er bij jullie in een portie?

Ik ga trouwens van de week eens op zoek naar een verkoper van Carnibest in Assen!
Ik heb er wel zin in om eens met wat meer vleessoorten te experimenteren... misschien ook eens kalkoen oid? Kuikens of muizen gaat mij te ver, dan ga ik erbij staan huilen ben ik bang.
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
Gebruikersavatar
inky
Huiskat
Huiskat
Berichten: 93
Lid geworden op: 30 okt 2011 16:02
Locatie: Veenhuizen
Contacteer:

Re: Vers vlees voor kittens

Bericht door inky »

Ik bestel vlees bij gelukkigdier.nl. Heb net weer besteld en ze zet het hier zaterdag in de vriezer, handig! Ze heeft ook barfproducten, maar volgens mij niet Carnibest. Ze komt dus ook wel naar Assen.

Momenteel doen ze met z'n allen zo'n anderhalve dag over zo'n 1300 gram, maar ik heb er ook 3 Noren in de groei bij zitten he. Miep (HTK castraat van 5 jaar) is de enige die afgepast krijgt: 90 gram.
Groetjes,
Ingrid, Miep, Bamse, Sjakie & Abby
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: Vers vlees voor kittens

Bericht door Mirjam86 »

Maar Ingrid, jij geeft toch helemaal vers?
Bedankt voor de tip trouwens, dan zou ik er helemaal niet op uit hoeven!
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
Gebruikersavatar
inky
Huiskat
Huiskat
Berichten: 93
Lid geworden op: 30 okt 2011 16:02
Locatie: Veenhuizen
Contacteer:

Re: Vers vlees voor kittens

Bericht door inky »

Ik heb een tijd zelf het menu samengesteld uit vlees/bot/orgaan, maar met 4 katten, waarvan 3 opgroeiend was het gewoon niet vol te houden...
Ze krijgen nu Tinlo Cattery en omdat daar best veel bot in zit vul ik het aan met vlees/vis. (en dan nog wat extra vitamines op advies van een voedingsdeskundige)
Het vlees bestel ik bij gelukkigdier, de Tinlo komt rechtstreeks van Tinlo (dat kan als je een cattery hebt, hoewel ze nooit naar de inschrijving hebben gekeken, alleen naar m'n website. De Tinlo komt per 50 kg., dus als je eens wat nodig hebt ben je welkom hoor. :)
Groetjes,
Ingrid, Miep, Bamse, Sjakie & Abby
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Vers vlees voor kittens

Bericht door castratenkoor »

Ik had met de jongste twee katten mazzel dat ze al veel gewend waren.
Teun zijn moeder nam vogels, ratten en muizen van buiten mee.
Die mensen wonen heel landelijk bovenin Friesland.

Rik zijn kittenopvang leerde de kittens vers eten.

Beide katten eten alles wat ik voorzet. Lekker gevarieerd kan ik voeren zo.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: Vers vlees voor kittens

Bericht door Mirjam86 »

Ik heb geluk, want de Jumper 10 min. hier vandaan heeft ook vers vlees.
Verschillende producten, maar ik heb nu een worst van Haaksbarf meegenomen.
Carnibest zag ik er niet tussen.. Ik ben benieuwd wat de dames ervan vinden.

Ik heb trouwens nog nooit zoveel vlees in mijn vriezer gehad, haha!
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Vers vlees voor kittens

Bericht door pearlsofpassion »

Haaksbarf is prima voer!
Ik geloof wel dat het geen compleet voer is in die zin dat je om het helemaal compleet te hebben, meerdere smaken moet afwisselen. Maar dat is natuurlijk enkel van belang als je een groot deel van je menu gaat geven. Als je onder de helft blijft of snackjes geeft zoals jij wil doen,kan dat geen kwaad. ;-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: Vers vlees voor kittens

Bericht door Mirjam86 »

Klopt het meisje van de Jumper barft zelf en zei ook al dat als je helemaal (of vrijwel) over wilt stappen je je echt eerst heel goed in moet lezen en kundig moet zijn in het samenstellen van menu's.

Voorlopig zit dat er hier echt nog niet in (ook qua financien) maar hopelijk kunnen de meisjes een stukje extra vlees voor erbij wel waarderen!
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Vers vlees voor kittens

Bericht door pearlsofpassion »

Ik dacht ook altijd dat vers veel te duur was. Maar zelf menu samenstellen is maar zo duur als een brok van 4 euro. Zonder verdere toevoegingen.
Dus tel daar het natvoer en beetje verse vleesjes (die je nu wss veel duurder betaald) bij, en dan kom je duurder uit. ;-)

Voor de prijs moet je het niet laten als je zelf wil gaan samenstellen. Met wat rondkijken moet dat lukken voor zo'n 2-2,5 euro/kg. Kvv is gewoon veeeel duurder...

Maar het vergt inderdaad eerst heel grondig inlezen, want je moet het wel goed doen. En wat organiseren en voldoende plaats in de vriezer zodat je niet elke week moet inslaan want dan wordt het natuurlijk wel duurder.
Maar geen haast ook. ;-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3044
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Vers vlees voor kittens

Bericht door Kattenbella »

Ik bestel 100 kilo per maand of alleen, dat red ik wel en dan kunnen anderen meebestellen tegen een flinke korting. Een kilo kost dat 3,25 en een kilo eko geloof ik 3,70. Dat scheelt altijd aanzienlijk, daarom kan ik het ook doen. Mijn vriezer zit ook propvol vlees tewijl ik zelf ook vegetarisch ben. Barfen is nog teveel werk met zo'n grote groep, maar ik geef er wel kippennekken en kuikens bij of gewoon kip, wat er maar is, behalve varken.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Plaats reactie