Vers voor (ex)nierkat als tussendoortje

Er zijn verschillende manieren om je kat versvoer te geven en meerdere merken die hiervoor geschikt voedsel leveren. Bij BARF stelt men zelf het menu voor de kat samen, dat bestaat uit allerhande stukken vers vlees en toevoegingen.
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3044
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Vers voor (ex)nierkat als tussendoortje

Bericht door Kattenbella »

Ik zal het hoofdstuk uit het boek voor je opzoeken en kijken wat ik er goed over kan vertellen. de granen zijn in ieder geval niet goed en soms de eiwitten ook niet, maar altijd beter dan teveel granen.
Ik zoek het op.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Vers voor (ex)nierkat als tussendoortje

Bericht door pearlsofpassion »

Kattenbella schreef:Ik heb heel snel een hoofdstuk in het boekje "Voer voor carnivoren " van Tannetje Koning over nierkatten gelezen.
Daar vertelde ze dat bij nierkatten natuurlijke eiwitten minder kwaad kunnen dan granen, maar dat je bij ernstige aandoeningen daar zeker moet matigen.
:-) Ik bedoelde gewoon dat ik niet goed wist wat je met deze zin bedoelde, eiwitten of granen matigen... ;-)

Als ik het nu nog eens overlees zijn het waarschijnlijk de eiwitten :oops: Dus beide matigen dan...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3044
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Vers voor (ex)nierkat als tussendoortje

Bericht door Kattenbella »

Inderdaad, beiden, maar de granen als eerste ;-)
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
ruchama
Huiskat
Huiskat
Berichten: 92
Lid geworden op: 09 jul 2010 16:42

Re: Vers voor (ex)nierkat als tussendoortje

Bericht door ruchama »

ben een hele poos afwezig geweest. Truusje deed erg moeilijk met eten. Na 3 dagen volledig niet willen eten was ze wel te porren voor junkood van whiskas. Van whiskas is ze over gegaan op smilla en animonda en nu zit ze weer voor 95% op nierdieet. Zo nu en dan heeft ze 1 of 2 dagen dat ze weer moeilijk doet maar dan wil ze wel gourmet mousse zalm.
Dus ik heb tot nu toe nog geen vers geprobeerd. Maar dat gaat wel komen hoor! (hoop ik)
Plaats reactie