Carnibest, hoe pak ik dat aan met 2 katten

Er zijn verschillende manieren om je kat versvoer te geven en meerdere merken die hiervoor geschikt voedsel leveren. Bij BARF stelt men zelf het menu voor de kat samen, dat bestaat uit allerhande stukken vers vlees en toevoegingen.
Plaats reactie
Cynt76
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 29 okt 2010 13:22
Locatie: Groningen

Carnibest, hoe pak ik dat aan met 2 katten

Bericht door Cynt76 »

Mijn 2 heilige birmaan kittens zijn nu bijna 20 weken oud en ik heb ze sinds ze 14 weken waren.
Sindsdien krijgen ze Carnibest en Orijen brokjes, maar het liefst zou ik ze op alleen CB zetten.
Kan dat? want ik krijg van alle kanten te horen dat ze brokjes nodig hebben voor hun tandjes.

Ook is het zo dat het katertje aan de stevige kant is en altijd honger heeft. Hij schrokt zijn CB portie in een keer naar binnen, terwijl zijn zusje steeds kleine beetjes eet.
Gevolg is dus dat hij ook haar portie op eet.
Hoe kan ik dit handig aanpakken.

Ik voer ze al in aparte kamers, maar hij is zo klaar met eten en gaat daarna op zoek naar haar eten. Zij kan heel lang over haar eten doen. Zij eet 20x kleine beetjes en elke keer als ze langs haar bordje komt een hapje.

Ik kan ze moeilijk steeds gescheiden houden......hoe lossen jullie zoiets op?
Gebruikersavatar
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 feb 2010 09:53
Locatie: De Bosch

Re: Carnibest, hoe pak ik dat aan met 2 katten

Bericht door achtpuntzes »

hoi, cynt

dat ze brokjes nodig hebben voor de tandjes is een fabeltje. volgens mij is carnibest zelfs beter voor de tandjes. carnibest is compleet voer, dus dat zal geen probleem opleveren.
carnibest is overigens erg gezond, maar helaas voor mij zijn 2 mn 3 poezen er niet aan te krijgen.

voor je andere probleem heb je 2 opties, erbij blijven en corrigeren of apart laten eten.

heb hetzelfde probleem gehad met minoes de veelvraat en tijgetje. en nu met kitten muffin. minoes is er overheen gegroeid, en momenteel eet kitten muffin apart van minoes en tijgetje. ik hoop dat muffin en natuurlijk jouw kat er ook overheen groeien...
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Carnibest, hoe pak ik dat aan met 2 katten

Bericht door Kattenbella »

Hallo Cynt,

Hier voer ik 23 katten in 1 ruimte carnibest. Ik let altijd goed op hoe ze eten. Als er katten zijn die wat langzamer eten zet ik het bakje even weg en bied ik dit later weer aan.
Voor de tanden zijn bijvoorbeeld rauwe kippennekjes goed of vleugels. In brokken zitten veel granen en soms ook suikers die blijven hangen aan de tanden waardoor juist tandbederf kan ontstaan.
Succes!
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Cynt76
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 29 okt 2010 13:22
Locatie: Groningen

Re: Carnibest, hoe pak ik dat aan met 2 katten

Bericht door Cynt76 »

Wow, 23 katten...respect!

Ik ga het uitproberen. Ben erg blij met jullie adviezen.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9334
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Carnibest, hoe pak ik dat aan met 2 katten

Bericht door castratenkoor »

Ik heb 8 katten en voer er 3 apart in een bench, ieder eigen bench. Ze sjezen al voor me uit en schieten hun eigen bench in. Zo voer ik ze kuikens, muizen en vlees.
Ik heb altijd Orijen brokken staan.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Carnibest, hoe pak ik dat aan met 2 katten

Bericht door Kattenbella »

Lijkt me een prachtig gezicht Dinie :grin: Kuikens geef ik inderdaad ook, vinden ze heerlijk!
Morgen weer kippenkarkassen of nekjes of beiden halen op de markt.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Cynt76
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 29 okt 2010 13:22
Locatie: Groningen

Re: Carnibest, hoe pak ik dat aan met 2 katten

Bericht door Cynt76 »

Kippenkarkassen......hoe zit dat met salmonella enzo??? smeren ze dat niet door het hele huis?
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Carnibest, hoe pak ik dat aan met 2 katten

Bericht door Kattenbella »

Zelf kunnen ze geen salmonella van rauwe kip krjigen. Het slepen valt over het algemeen wel mee, maar even dweilen na de maaltijd is niet verkeer en natuurlijk goed je handen wassen en de plekken waar het vlees eventueel is gesneden.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Cynt76
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 29 okt 2010 13:22
Locatie: Groningen

Re: Carnibest, hoe pak ik dat aan met 2 katten

Bericht door Cynt76 »

Gewoon nieuwsgierig hoor, koop je dan gewoon een hele kip of geef je alleen de botjes....?
Ik zou wel eens willen zien hoe ze dat aan gaan pakken :lol:
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Carnibest, hoe pak ik dat aan met 2 katten

Bericht door Adriana »

Cynt76 schreef:Ik kan ze moeilijk steeds gescheiden houden......hoe lossen jullie zoiets op?
t enige dat ik kan bedenken is ook gelijk vrij prijzig: een bench met de programmeerbare microchip sureflap http://www.zooplus.nl/-zap61366/shop/ka ... rte/145880 en dat programmeren op haar chip, zodat alleen de traag etende poes bij dat voer kan komen, maar dat is een dure grap...
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9334
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Carnibest, hoe pak ik dat aan met 2 katten

Bericht door castratenkoor »

Bella, dat is vast een heel leuk gezicht ja, ze weten het precies, als ik met bakje met blauwe deksel een stap richting kamer zet, scheuren die drie voor me uit, Rik voorop. En hij schiet altijd de middelste bench in, ze ruilen nooit en Teun rechts de grootste de hondenbench voor in de auto, Timo links de honden draagkooi die ik gekocht hem om Mega-Bobje te kunnen vervoeren. Bevalt ook prima om een kuiken in rond te slingeren.
Ik voer op bordjes als ze met zijn allen eten. Als ze vlees over de vloer slepen, gewoon even dweilen, met keukenrol-papier wat gelijk weg kan.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Lovecat
Jaguar
Jaguar
Berichten: 751
Lid geworden op: 27 aug 2010 11:47

Re: Carnibest, hoe pak ik dat aan met 2 katten

Bericht door Lovecat »

links de honden draagkooi die ik gekocht hem om Mega-Bobje te kunnen vervoeren. Bevalt ook prima om een kuiken in rond te slingeren.

:lol: oh mega-bobje toch, een hondenkooi haha, sorry, maar als de naam mega-bobje al valt, lig ik hier in een scheur..
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Carnibest, hoe pak ik dat aan met 2 katten

Bericht door Kattenbella »

Hier zitten Floris en Diesel op hun plek bovenop de kast al te gillen, Bram wil ook wel meedoen, al was het alleen maar om hun te plagen.
Siepel eet nog even na in de bijkeuken. Lola en Mysty hebben ook een bakje alleen, Het Vrouwtje en Freule eten op mijn bed. Verder loopt het wel zoals het hoort, gewoon naast elkaar ;-)
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Plaats reactie