Kippen als kattenvoer

Er zijn verschillende manieren om je kat versvoer te geven en meerdere merken die hiervoor geschikt voedsel leveren. Bij BARF stelt men zelf het menu voor de kat samen, dat bestaat uit allerhande stukken vers vlees en toevoegingen.
Gebruikersavatar
Peet
Panter
Panter
Berichten: 479
Lid geworden op: 28 okt 2010 09:43

Re: Kippen als kattenvoer

Bericht door Peet »

Hier ook 3 kipjes een een haan. Ze liggen met periode's. Maar dan toch niet, dan neem ik wel een eitje mee uit de winkel hoor. Kippen zitten mij prima, met eitjes of niet.

Ik geef ze ook wel eens een paar eieren. Al moet ik ze wel kapot gooien, anders eten ze ze niet op. De schaal laten ze soms liggen en soms eten ze die wel op.
Groetjes Petra, poes Chevy, kater Dodge en de honden Mike, Thor en Indy
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Kippen als kattenvoer

Bericht door pearlsofpassion »

Zaterdag gaan we nieuwe kipjes halen. Het zijn Brahma krieltjes geworden.

Daarom zijn vandaag wel onze 2 legkippen gedood. Ze hebben dus nog enkele weken uitstel gekregen, maar vanmorgen was het zover.
Er zat erg weinig vlees aan, maar bon toch iets. Heb toch wel anderhalve kg vlees en botjes. Er was wel erg veel vetweefsel, dus ze hebben het dan toch niet slecht gehad. En aan de eiklier was duidelijk te zien dat ze niet van plan waren van nog te gaan leggen. Ze was enorm klein en echt enkel nog wat kleine bolletjes...
Het waren waarschijnlijk zo'n hybride kippen die enkel gekweekt worden om zoveel mogelijk eieren met zo weinig mogelijk voer te leggen en zeker niet om lief en leuk te zijn. Dan is het ook logisch dat ze niet veel vlees hebben want het is vlees of eieren he, niet beide... Zo'n kippen willen we dus nooit meer he. Ze zijn bovendien gekweekt om maar een jaar mee te gaan, en deze hadden we dus al twee jaar.
Vreselijk dat ze dieren zo kapot kunnen kweken om enkel nuttig te zijn...


De katten hebben al de levertjes en wat kleine stukjes vlees gehad en vanavond krijgen ze het karkas (dus ribbenkast, schouders en ruggegraad/bekken) Daar mogen ze zich minstens een half uurtje mee amuseren.

In de diepvries zitten tien pakketjes met de nekjes, de vleugels, billen en filets. De rest heb ik maar zo gelaten...


Nu heb ik medelijden met ons klein kipje dat nog over is, maar het is maar 2 dagen en zaterdag komen er dan twee nieuwe, leuke vriendinnetjes. Ik kijk er echt naar uit. 3 leuke kipjes en ik wil ze graag vergelijken. Ik denk echt dat ons klein kipje een kruising Brahma is, dus ben ik benieuwd naar de raszuivere...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Peet
Panter
Panter
Berichten: 479
Lid geworden op: 28 okt 2010 09:43

Re: Kippen als kattenvoer

Bericht door Peet »

inderdaad... wel triest dat kippen zo gefokt worden hé. Heb ook geen moeite als het zo gaat hoor. Katten genieten er nu nog van.
Veel plezier met je nieuwe kipjes.
Groetjes Petra, poes Chevy, kater Dodge en de honden Mike, Thor en Indy
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Kippen als kattenvoer

Bericht door pearlsofpassion »

De katten hebben zich vanacht geamuseerd met de karkassen en zeker de helft terug overgegeven... Ik vermoed dat dat voor een groot deel Cuzco is, die speelt dat gewoon naar binnen, zonder veel voorzichtigheid en dan komt het er onmiddelijk terug uit...

Kleintje probeerde natuurlijk weer voor het grootste deel het op de likken... :roll: maar ik denk toch dat ze ook wat geknaagd heeft. Anders zou ze grote honger moeten hebben :-P

Ach, ze hebben er maar plezier aan en er zal altijd wel iets verteerd zijn en dat is dan toch al mooi meegenomen.
Het is wel raar dat Kleintje zo veel likt aan het vers vlees want ze speelde vroeger muizen wel in geen tijd naar binnen en hield ze dan ook binnen. Maar ze zal het knagen verleerd zijn door haar gebitje dat pijn deed he... Nu is wel duidelijk dat ze er geen pijn meer van heeft en ze gromt dus enkel nog als Cuzco zijn kop onder de hare steekt tijdens het eten :lol: Dat is haar toegestaan ;-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Kippen als kattenvoer

Bericht door Cari »

En? Zijn de brahma-meiden al gearriveerd?
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Kippen als kattenvoer

Bericht door pearlsofpassion »

Ja, ze zijn er! :-)

Heb nog geen foto's genomen, het regent ook zo buiten.
Ze hebben wel nog niet door waar het eten ligt, misschien geen voergoot gewoon?? Ze kijken er gewoon niet naar en als ik eten geef gaan ze lopen... :roll: Nog een beetje bang dus... En ons oudste kipje durft ook niet alleen afkomen, vertrouwt het niet helemaal. Ik hoop dan ook maar dat ze snel wennen...

Er was geen ruzie toen we ze bij elkaar plaatsten, wel heel wat protest-getok van ons oudste kipje. Maar ze liepen al snel naast elkaar de graantjes op te pikken die ik had gegooid.
Onze oudste kip heb ik echter gisterenavond niet naar binnen gelokt gekregen en de jongste moest ik zeker in het hok houden zodat ze niet in de struik gaan slapen (wat de vorigen en ons oudste dus doen). Daardoor waren ze dus de nacht gescheiden gebleven en toen vanmorgen het hok weer openging heeft de oudste wel even naar een van de jongste gepikt... Maar ik denk dat het daar bij gebleven is.
Ze zijn wel rustig maar wat angstig...
Ik hoop maar dat het snel stopt met regenen zodat ze wat verder op ontdekking gaan...

Ik probeer zo snel mogelijk foto's te nemen.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Kippen als kattenvoer

Bericht door Cari »

Dat gaat heel snel goedkomen :grin: . Ik heb het met mijn eerste kipjes ook gehad, dat ik ze 's avonds vangen moest om in het hok op stok te gaan. Ze kennen dat meestal niet.
Als die regen nou toch maar eens ophield.... :roll:
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Kippen als kattenvoer

Bericht door pearlsofpassion »

Ja, ik heb zo'n lastige ren met die haag erin zodat ik ze niet bijna niet kan vangen (dan moet ik eerst de haag nog eens scheren en dan nog) en ik moet ze dus met wat eten lokken. Maar dat lukt dus niet. Gelukkig blijven de jongste vanuit zichzelf meestal in het hok (tenzij ik met eten afkom :lol: ) Ach, ze zullen het wel snel leren. En vanavond ga ik proberen de oudste uit de haag te plukken als ze slaapt en dan bij in het hok te plaatsen.

En ik ga zo blij zijn als ik in ons volgende huis een ren heb waar je gewoon in kan en bij de kippen kan...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Kippen als kattenvoer

Bericht door pearlsofpassion »

Ons oudste kipje blijft wel pikken naar de twee andere, vooral naar het kleinste. Voor de rest zal het waarschijnlijk wel goed komen.

Ik ga wat foto's plaatsen in mijn album. Ik heb ook niet het idee dat er nog mensen dit topic lezen.
Voor meer info, dus in mijn album...

Afbeelding

Afbeelding
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Plaats reactie