Insecten in (vers) voer

Er zijn verschillende manieren om je kat versvoer te geven en meerdere merken die hiervoor geschikt voedsel leveren. Bij BARF stelt men zelf het menu voor de kat samen, dat bestaat uit allerhande stukken vers vlees en toevoegingen.
Gebruikersavatar
johnny+kaatje
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 31 aug 2010 10:56

Insecten in (vers) voer

Bericht door johnny+kaatje »

Hallo!
Zijn er katten 'dieten' waar insecten vers/gedroogd verwerkt worden in het voer?
Lees nu al een tijdje over natuurlijke/verse voeding voor katten, maar ben nog nergens insecten in zulke verhalen tegengekomen. Een lekker sprinkhaantje of meelworm als snack of aanvulling op het gewone eten? Je zou toch zeggen dat dit aan zou sluiten bij het natuurlijke voedingspatroon van de 'wilde' kat.

Iemand ervaring? Ben benieuwd!
Gebruikersavatar
Rocis
Poema
Poema
Berichten: 247
Lid geworden op: 08 jan 2003 13:59
Locatie: Uithoorn

Re: insecten in (vers) voer

Bericht door Rocis »

Nee, nooit van gehoord. Wel gedroogde visjes door een mengsel van Lams en RC bij de dierenwinkel.
"Cats aren't clean, they're just covered with cat spit."
Gebruikersavatar
tacuma
Panter
Panter
Berichten: 549
Lid geworden op: 28 nov 2003 11:43
Locatie: Nijmegen

Re: insecten in (vers) voer

Bericht door tacuma »

In eerste instantie, toen ik de titel van je topic las, dacht ik dat je beestjes aangetroffen had
in een zak kattenvoer of zo. Gelukkig is dat niet het geval!

Op zich zou het geen gek idee zijn, want (bepaalde) insecten schijnen een rijke voedingsbron
te zijn. Een gat in de markt? ;-) Van de week had één van onze katten een sprinkhaan gevangen,
en at die met veel smaak (en gekraak...) op. "Doet u mij maar een zakje gedroogde sprinkhanen!"
(Elders in de wereld zouden ze er maar al te graag vanaf zijn...)

Groeten van Laura.
Noah (2002), ET (2005), Indy (2005), Dolfje (2007) en de buitenkatten Zola en Bob de Rooij.
R.i.p. Tacuma, Rossi, Koenda en Nox.
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: insecten in (vers) voer

Bericht door Dafpoetser »

Hmm...ik weet niet of ik mijn kat wel een lekkere beksmakkerd zou geven als hij net een sprinkhanen-meelwormen mousse op zou hebben.... :icon_shifty: :esick:
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Gebruikersavatar
tacuma
Panter
Panter
Berichten: 549
Lid geworden op: 28 nov 2003 11:43
Locatie: Nijmegen

Re: insecten in (vers) voer

Bericht door tacuma »

Het schijnt voor mensen ook bepaald niet slecht te zijn! Een goedkope bron van eiwitten,
als ik me niet vergis. Dan kan die lekkere beksmakkerd ook wel weer! ;-)

Gniffelende groeten van Laura.
Noah (2002), ET (2005), Indy (2005), Dolfje (2007) en de buitenkatten Zola en Bob de Rooij.
R.i.p. Tacuma, Rossi, Koenda en Nox.
Gebruikersavatar
Queen
Poema
Poema
Berichten: 208
Lid geworden op: 25 aug 2010 17:32

Re: insecten in (vers) voer

Bericht door Queen »

Insecten in kattenvoer? :eeh: :icon_shifty:
Nee nog nooit van gehoord! :roll:
Ik weet wel dat het in vogelvoer verwerkt zit!
Er zijn twee mogelijkheden om de ellende van het leven te ontwijken: katten en muziek.
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Insecten in (vers) voer

Bericht door pearlsofpassion »

:-) Ik weet ook geen voer waar insecten in verwerkt zijn. Maar ik weet wel dat je gelijk hebt dat het gezond is. Eigenlijk, als je erover na denkt, is het wel raar dat niemand op het idee komt. Uiteindelijk zijn insecten ook gemakkelijk te kweken, maar mss komt er niet genoeg gewicht terug van het gewicht voer je erin steekt, of is het voer voor insecten moeilijk te krijgen? Zal wel iets commercieel zijn...
Vroeger gingen Kleintje en ik samen sprinkhanen vangen. :-) Je had dat moeten zien! We hadden thuis een grasland ipv een gazon , zat dus elke zomer vergeven van de sprinkhanen en al vanaf ik klein was kroop ik daar graag in rond, tijger spelen of zo in de savanne! :-) Tot ik in een bos brandnetels terechtkwam natuurlijk.... maar bon, ook gezond voor de bloedsomloop :-)
Allezsinds, als het gras dan af was, dan kropen Kleintje en ik (toen dus 17-18 jaar) naast elkaar, ik op mijn knieën, en om het eerst de sprinkhaan vangen, maar zij mocht ze altijd opeten! :-) Oh, dat waren nogal tijden.... ('droom' 'droom')

Ik heb nooit iets gemerkt van slechte adem of zo hoor. Een sprinkhaan ruikt ook niet speciaal....
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3010
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Insecten in (vers) voer

Bericht door Cari »

Maar sprinkhanen e.d. zijn best te koop hoor. Speciaalzaken die reptielenvoer verkopen, zullen wel e.e.a. hebben.

Zoals Laura al schreef "Elders in de wereld zouden ze er maar al te graag vanaf zijn..". Dat heb ik me altijd afgevraagd: waarom vreten ze die enorme sprinkhanenplagen niet op? Men laat de oogst opvreten en wacht tot de sprinkhanen verder trekken...
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Insecten in (vers) voer

Bericht door pearlsofpassion »

Het schijnt erg lekker te zijn geroosterd, maar ik weet niet of ik het zou eten hoor... :???:
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Insecten in (vers) voer

Bericht door ayla »

ik heb het geprobeerd in Suriname, zo gek smaakte het nog geeneens ;)
heb alleen de meelwormen laten staan, dat werd me te gek :lol:
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
JLC
Jaguar
Jaguar
Berichten: 727
Lid geworden op: 31 mar 2009 17:21
Locatie: La Nucia, Spanje
Contacteer:

Re: Insecten in (vers) voer

Bericht door JLC »

In een Zuid-Amerikaans restaurant in Den Bosch kon je ook sprinkhanen krijgen. Ik heb dat toen niet uitgekozen. Het leek mij niet zo smakelijk...
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
Gebruikersavatar
Queen
Poema
Poema
Berichten: 208
Lid geworden op: 25 aug 2010 17:32

Re: Insecten in (vers) voer

Bericht door Queen »

Geef mijn portie maar aan Fikkie...... :lol:
Er zijn twee mogelijkheden om de ellende van het leven te ontwijken: katten en muziek.
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3044
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Insecten in (vers) voer

Bericht door Kattenbella »

Als het even regent heb ik hier nogal wat regenwormen in de kamer liggen. Eet op die handel denk ik dan ;-)
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 feb 2010 09:53
Locatie: De Bosch

Re: Insecten in (vers) voer

Bericht door achtpuntzes »

http://www.insecteneten.nl/index01.php

informatie over het eten van insecten en je kunt er ook een en ander bestellen.
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
Gebruikersavatar
metalmeisje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 48
Lid geworden op: 28 okt 2010 20:09
Locatie: Maastricht

Re: Insecten in (vers) voer

Bericht door metalmeisje »

Maar het zou voor je kat geen kwaad kunnen dus? Is wel een hele uitdaging voor ze meteen, achter een sprinkhaan aanjagen :P
Plaats reactie