Insecten in (vers) voer

Er zijn verschillende manieren om je kat versvoer te geven en meerdere merken die hiervoor geschikt voedsel leveren. Bij BARF stelt men zelf het menu voor de kat samen, dat bestaat uit allerhande stukken vers vlees en toevoegingen.
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Insecten in (vers) voer

Bericht door pearlsofpassion »

Leuk juist!!!! :-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
metalmeisje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 48
Lid geworden op: 28 okt 2010 20:09
Locatie: Maastricht

Re: Insecten in (vers) voer

Bericht door metalmeisje »

Mooi, dan ga ik dat onthouden voor onze kittens :D
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Insecten in (vers) voer

Bericht door pearlsofpassion »

Je moet ze meenemen he, ook zelf laten vangen! :-)
Dat zullen ze zo ook wel doen.

Tenzij ze niet buiten mogen natuurlijk...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Insecten in (vers) voer

Bericht door MarjanR »

Moos zag ik afgelopen zomer voor m'n neus een krekel vermoorden (ja, werkelijk een kill machine).
Had ik eindelijk zuid Europees sfeertjein m'n tuin, hielp Moos me er wel weer vanaf :???:

Nu liep ik laatst door een tuin annex dierenwinkel, stonden daar dus krekels en ander soort insecten te koop.
Niet zozeer voor katten, meer voor reptielen denk ik... geen idee.
Maar euh, ik dacht er nog aan om 6 in een doosje mee te nemen.
Gewoon om z'n jaag instinct te prikkelen (niet dat hij het nodig heeft hihi).

Zou het kunnen zijn dat wanneer de insecten dood zijn ze toch al maar minder vitamientjes en proteines zullen bevatten en het daarom niet goed is om het als voeding in een blikje te stoppen?
Gewoon omdat het niets bevattend is?
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
The Mad Croctor
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 aug 2018 01:24

Re: Insecten in (vers) voer

Bericht door The Mad Croctor »

Ik geef mijn kat vaak gedroogde meelwormen als snackje. Ik ben ermee begonnen omdat hij heel nieuwsgierig kwam kijken toen ik mijn hamster aan het voeren was, toen heb ik hem even het voer laten proeven zodat hij doorhad dat het niet lekker was en ik dus rustig het bakje kon vullen. Met het voer werkte dat prima, maar hij vond de meelwormpjes héérlijk.

Meelwormen zitten in verpakkingen die 20X zo groot zijn als een hamster, dus sinds die dag gebruik ik ze iedere keer om hem te verwennen zonder dat hij er snel te dik van word, en dan helpt hij ook nog dat enorme pak op te krijgen.

Het enige nadeel is dat hij nu nog enthousiaster word als de hamsterkooi opengaat dan voor mijn ideetje
Plaats reactie