Eliminatiedieet bij voedselallergie (kvv?)

Er zijn verschillende manieren om je kat versvoer te geven en meerdere merken die hiervoor geschikt voedsel leveren. Bij BARF stelt men zelf het menu voor de kat samen, dat bestaat uit allerhande stukken vers vlees en toevoegingen.
Plaats reactie
Ikke1980
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 29 jun 2010 20:28

Eliminatiedieet bij voedselallergie (kvv?)

Bericht door Ikke1980 »

Hallo allemaal,

Mijn kater Luna (herplaatser van bijna 2 jaar) heeft al bijna een jaar een kraag/kap om, omdat een oude vechtwond maar niet geneest. Nu, na een hoop dierenartsenbezoeken, blijkt dat hij een voedselallergie heeft. Van de dierenarts heb ik nu een zak royal canin blue whiting & rice meegekregen, maar dat voer is zo ontzettend duur (36 euro voor 3,5 kg). Is er niet een goedkoper alternatief? Bovendien ben ik niet zo voor brokjes, maar wil ik liever kvv gaan voeren (of deels kvv). Welk kvv is hier dan geschikt voor? Alvast bedankt voor de info!
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Eliminatiedieet bij voedselallergie (kvv?)

Bericht door Adriana »

bij zooplus is het merk yarrah te krijgen, dat is natvoer in tinnetjes, komt uit de biologische landbouw/veeteelt en bij de opmerkingen/aanbevelingen staat opmerkelijk vaak dat het goed helpt bij allergie-katten.
je zou Sanabelle sensitive kunnen proberen, zooplus heeft kleine zakjes.
uiteindelijk weten jij en wij niet precies welk stofje precies de allergie opwekt., dus zal het even zoeken en proberen worden..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1913
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Eliminatiedieet bij voedselallergie (kvv?)

Bericht door Admin »

Als je versvoer wil proberen, dan zou ik beginnen met een compleet versvoeding als Carnibest (€2,55 per 500 gr.) Op hun website lees je onder gebruikerservaringen o.a. veel reacties van mensen, sommigen ook met hetzelfde probleem als jij. Een kat met open wonden in de nek wegens voedselallergie die, na een poosje overgeschakeld te zijn op Carnibest, weer helemaal geheeld en vitaal geworden is.
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Plaats reactie