Rauw voeren

Er zijn verschillende manieren om je kat versvoer te geven en meerdere merken die hiervoor geschikt voedsel leveren. Bij BARF stelt men zelf het menu voor de kat samen, dat bestaat uit allerhande stukken vers vlees en toevoegingen.
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Rauw voeren

Bericht door Nyncke »

Hihi dat denk ik ook wel eens als ik mezelf terug lees :lol: :oops:
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Rauw voeren

Bericht door Adriana »

k ga hier ook maar eens een vraag stellen :edoh:

wie weet wat voor katten-nieren het lichtst verteerbaar is: kippenvlees :edance: rauw of gekookt?

en dan voor dit tiepje: en zo ja waarom :idea: ?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: Rauw voeren

Bericht door Dafpoetser »

If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Rauw voeren

Bericht door Kattenbella »

Nierkatten blijven moeilijk Adriana, ze mogen niet teveel eiwitten hebben. Volgens mij zit er in kippenvlees veel eiwitten. Gekookt of rauw maakt denk ik niet uit. Ik zit hier ook met Ashley die aan het dieetvoer moet.
De dierenartsen zijn het verder volkomen eens met rauwvoeren.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Rauw voeren

Bericht door Kattenbella »

He Rob, leuke site :grin: Die kende ik nog niet. Het dieet wat ze daar beschrijven lijkt mij trouwens geschikter voor honden, hoewel ze het wel over de kat hebben.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Elfonia
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 jun 2010 18:20

Re: Rauw voeren

Bericht door Elfonia »

als ik me niet ervgis is er ook voernatuurlijk.nl ;-)
Doneer je beesies aan onze kittens!
Vraag er aan iedereen die je kent!!!
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Rauw voeren

Bericht door Adriana »

ja, ik ken barf en zal daar ook vragen maar ik weet dat de meningen over elkaar heen tuimelen. en dank je elfonia heet je echt zo?) voor voernatuurlijk.nl.

zal Hills weer eens lastig gaan vallen met een aantal vragen.
heb altijd gedacht dat rauw makkelijker verteerbaar en lichter was maar Mo's nierwaardes van gisteren waren niet bijster goed => nogal achteruit gegaan.
daar waren wij niet zo blij mee.
er moet nu een ander rampenplan worden bedacht en voorgeschoteld.
heb al beetje winst, van Hills k/d brokjes gaat zijn bloedsuiker tegenwoordig niet al te erg omhoog, want vanmorgen bss 3,9 en dat was 3,5 uur na een redelijke portie k/d brokjes droog. dat is errg laag en ik heb hem wat koolhydraatrijk spul gegeven en t zal intussen wel bijgetrokken zijn. normaal schoot hij acuut uit de bocht maar zijn alvleesklier doet het kennelijk een stuk beter dan een half jaar geleden.

en hij kreeg vingerhoed rauw kippenvlees en heeft waarschijnlijk eergisteren vis van Enzo gejat want zijn urea was ook fors.
was ik net uitgedokterd bij dat schildkliertiepje, kan ik mijn brein weer op nierfalen gaan kraken...

tja, Bella, je hebt gelijk, in kip zit eiwit en er is ook nog een rampenvariant dat hij alleen k/d gaat eten, dus helemaal geen kip meer. de eiwitten in nierdieetvoer zijn verknutseld en beter verteerbaar gemaakt. maar hij moet wel plezier in zijn leven blijven houden, dat is nog wel zo en hij was niet afgevallen en de da vond dat hij er goed uitzag voor een katzel met een crea van 250..
en dat moet ik dus de komende maanden naar beneden zien te krijgen! maar dat is iets voor het niertopic
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Rauw voeren

Bericht door Kattenbella »

Ik geef Ashley ook nog gewoon vers erbij en als ze blik niet lust, jammer dan. Ik denk er net zo over. Geef ook geen brokken, alleen blik. De KD vinden ze wel te eten. ;-)
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Plaats reactie