Puck heeft een stuk bot op van een kippenvleugel

Er zijn verschillende manieren om je kat versvoer te geven en meerdere merken die hiervoor geschikt voedsel leveren. Bij BARF stelt men zelf het menu voor de kat samen, dat bestaat uit allerhande stukken vers vlees en toevoegingen.
Plaats reactie
renate-86
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 04 jul 2008 20:16

Puck heeft een stuk bot op van een kippenvleugel

Bericht door renate-86 »

Hallo allemaal,

Hier ben ik weer! Puck is ondertussen weer helemaal opgeknapt van z'n middenoorontsteking maar het volgende probleem heeft zich voor gedaan:

Wij zaten net kippenvleugeltjes te eten en er lag dus een stukje bot (4 cm lang en heel dun) op tafel. Puck pakte het en ik dacht, die gaat m lekker verder afkluiven. Wil ik het botje terug pakken, heeft tie hem opgegeten!!! :shock:
Ik schrok best wel, want het is vrij lang. Zo te zien heeft tie er (tot nu toe) geen last van, maar toch maak ik me een beetje zorgen!

Hier thuis zeggen ze dat ik me geen zorgen hoef te maken, want katten zijn gewend om hele muizen, incl botten op te eten... Maar toch....Misschien hoef ik me geen zorgen maken, maar ik wil graag bevestiging :eeh:

Groetjes, Renate
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1913
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Puck heeft een stuk bot op van een kippenvleugel

Bericht door Admin »

Ik geloof dat rauwe botten minder gevaarlijk zijn. Botten in vlees dat gebakken is krijgen een andere structuur en versplinteren ipv in stukken brokkelen. Verplinterde botten kunnen wel problemen geven. Voor het fijne over rauw versus gebakken zullen de versvoerders hier er meer over kunnen vertellen. Ik zou in ieder geval de kat goed in de gaten houden.
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Re: Puck heeft een stuk bot op van een kippenvleugel

Bericht door Boomer »

Het is inderdaad zo dat gebakken botjes sneller versplinteren en dus scherpe randjes kunnen hebben. Hierdoor kan het maag/ darm gestel beschadigd worden. Houdt hem gewoon in de gaten. Waarschijnlijk zal het wel goed aflopen. 9 van de 10 keer loopt het goed af.
Mijn zoon heeft onze hond ook wel eens een flinke kippenpoot (gebakken) gegeven en toen was er ook niets aan de hand. Ik zou er alleen geen gewoonte van maken, maar dat begreep je al ;-)
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Puck heeft een stuk bot op van een kippenvleugel

Bericht door Kattenbella »

Bewerkt, gebakken of gekookt is inderdaad gevaarlijk, de botten worden dunner en scherper en kunnen versplinteren. Rauw zijn ze harder en inderdaad anders van structuur.

Hoe is het gegaan met Puck?
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Plaats reactie