Kunnen eieren kwaad?

Er zijn verschillende manieren om je kat versvoer te geven en meerdere merken die hiervoor geschikt voedsel leveren. Bij BARF stelt men zelf het menu voor de kat samen, dat bestaat uit allerhande stukken vers vlees en toevoegingen.
Gebruikersavatar
Muizenis
Poema
Poema
Berichten: 308
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:25
Locatie: Utrecht

Re: Kunnen eieren kwaad?

Bericht door Muizenis »

Volgens mij kan een klein beetje gebakken ei, zonder zout en verdere kruiden geen kwaad hoor.
Ik denk ook dat het wel kan... of je moet het eitje in een PAKJE roomboter gebakken hebben :lol:
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift, that's why it is called present
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: Kunnen eieren kwaad?

Bericht door lievelijn »

nou je wil ze de kost niet geven die dat voor zichzelf wel doen :esick:
ik <3 Vlinder
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 978
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Kunnen eieren kwaad?

Bericht door Lotte »

gebakken ei lijkt me inderdaad niet zo'n probleem, zolang je het maar niet te vaak doet.

yoghurt willen ze hier niet hoor ;) Op zich moet je ook eigenlijk niet willen dat ze al dat soort dingen lusten, want rustig je bakje yoghurt (of hier dus olijven, hoe scherper hoe beter) eten kan je dan in de toekomst wel vergeten ;)
Dus hoe schattig het ook is, voor je eigen rust kan je het je kat beter niet aanleren
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1709
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Kunnen eieren kwaad?

Bericht door Umimeis »

Ik hou het toch maar gewoon bij brokjes en af en toe wat natvoer :lol:
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Muizenis
Poema
Poema
Berichten: 308
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:25
Locatie: Utrecht

Re: Kunnen eieren kwaad?

Bericht door Muizenis »

Dus hoe schattig het ook is, voor je eigen rust kan je het je kat beter niet aanleren
Helemaal mee eens! Vriendlief vond het ook zóóóóó schattig! Totdat er bij hem van z'n bord, in één seconde tijd, eten werd gejat! Wat ik hem steeds probeerde uit te leggen waarom hij de meissies niets moest geven, demonstreerde Sofietje dus even in die ene seconde! Ik moest hard lachen... hij niet! :lol: Bij mij bedelen ze nooit, bij hem blijven ze het proberen :roll: Eigen schuld, dikke bult :edance: Menseneten, m.u.v. af en toe een half geklutst eitje, is niet voor de poes ... en vv :!:

Groet, Pauline
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift, that's why it is called present
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: Kunnen eieren kwaad?

Bericht door lievelijn »

nou ik moet zeggen ze krijgt het ook nooit als ik en mijn vriend eten. juist niet inderdaad. Yoghurt krijgt ze heeeeeel af en toe een paar lepeltjes en dan in een eigen bakje op een tijd dat wij niet eten. en ze weet dondersgoed dat ze een plantenspuit behandeling krijgt als ze maar op de tafe komt als wij eten. Maar iedereen van ons heeft ws wel een x zijn kat betrapt als ze iets lekkers van mensen eten proberen te stelen.
ik <3 Vlinder
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1267
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Kunnen eieren kwaad?

Bericht door Leonie89 »

hahaha wie niet!! als wij katten zouden zijn zouden wij er ook alles voor doen om lekkernijen te bemachtigen :lol:
wat bij ons helpt.. alleen belonen als ze zich netjes gedraagt.. beetje a la hond, maar goed..
als ze loopt te zeuren bij het aanrecht op twee pootjes en miauwend negeren we haar of is het 'nee'.. maar gaat ze netjes op een afstandje zitten en wacht netjes op haar beurt, dan krijgt ze van ons wat lekkers mee.. het begint te helpen :)

nog vragen over de eieren?? we dwalen weer af :lol:
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: Kunnen eieren kwaad?

Bericht door lievelijn »

yes back ontopic

heb vandaag vlinder een gekluts eitje gegeven.. geweldig om te zien hoe ze het at, maar een echt lekker vindt ze het blijkbaar niet want er staat nog best wat. trekken jullie katten ook zo'n gekke bekken als ze een eitje eten?
ik <3 Vlinder
Gebruikersavatar
Muizenis
Poema
Poema
Berichten: 308
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:25
Locatie: Utrecht

Re: Kunnen eieren kwaad?

Bericht door Muizenis »

want er staat nog best wat
Een eitje is geen tussendoortje maar een voedzame maaltijd! Daarom krijgen mijn meissies maar een half ei per kat. Alles gaat schoon op, zowel bij de kleintjes als bij moeder en tante :lol: gekke bekken trekken? Nooit zo op gelet eigenlijk :edoh:

Toch beter dan een lege dop ;)

Groet, Pauline
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift, that's why it is called present
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1709
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Kunnen eieren kwaad?

Bericht door Umimeis »

ik wou dat die van mij dat ook lustte :lol:
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Muizenis
Poema
Poema
Berichten: 308
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:25
Locatie: Utrecht

Re: Kunnen eieren kwaad?

Bericht door Muizenis »

Ik vind het wel frappant dat sommige katten het niet lusten :pdtow: Alle katten die ik ken eten het! Maar zoveel eieren als de meissies in een keer gejat, gekraakt, getikt (breek de dag... ;) )hebben lijkt me niet gezond. Bovendien hadden ze voor mij geen slechter moment kunnen uitkiezen :evil: om de rottigheid uit te halen! :roll: Maar ja, ik heb het idee dat eitjes dus geen kwaad kunnen en gewoon (met mate) door de tutteltjes gegeten kunnen worden :lol:

Groet, Pauline
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift, that's why it is called present
Gebruikersavatar
oonah
Lynx
Lynx
Berichten: 156
Lid geworden op: 31 jul 2008 11:37
Locatie: Antwerpen

Re: Kunnen eieren kwaad?

Bericht door oonah »

Nou, ik heb vandaag ook een eitje geklutst en mijn kerels allebei de helft gegeven. Jacky stormt af op alles wat ook maar enigzins eetbaar lijkt en die was dus zijn schoteltje al leeg aan het likken terwijl Foxy nog achterdochtig aan het snuffelen was, uiteindelijk heeft Foxy ook een paar hapjes genomen maar die liet het staan toen er buiten ergens wat interessanters te zien was, waarna Jacky, behulpzaam als altijd, Foxy zijn schoteltje ook maar netjes opgeruimd heeft. hehe.
click to see: Foxy & Jacky, the movie
The more people I meet, the more I like my cat...
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: Kunnen eieren kwaad?

Bericht door lievelijn »

Muizenis schreef: Een eitje is geen tussendoortje maar een voedzame maaltijd! Daarom krijgen mijn meissies maar een half ei per kat. Alles gaat schoon op, zowel bij de kleintjes als bij moeder en tante :lol: gekke bekken trekken? Nooit zo op gelet eigenlijk :edoh:

Toch beter dan een lege dop ;)

Groet, Pauline
ik bedoelde daar eigenlijk mee te zeggen dat je amper kan zien dat ze er van gegeten heeft en zoals vis en der brokken gaan roekietsjoekie (in ieder geval half) op dus was verbaasd dat er nog stond ;-) maar heb wel gelachen om haar hoor. ze likte eraan en dan probeerde ze erop te kauwen hihi echt schattig! maar aan haar reacte te zien was ze er niet wild van :???:
ik <3 Vlinder
Gebruikersavatar
Muizenis
Poema
Poema
Berichten: 308
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:25
Locatie: Utrecht

Re: Kunnen eieren kwaad?

Bericht door Muizenis »

roekietsjoekie
:lol: :lol: :lol:

Geweldig woord! Die houd ik erin ;)

Groet, Pauline
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift, that's why it is called present
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: Kunnen eieren kwaad?

Bericht door lievelijn »

:oops: zeg ik al sinds ik een mini-lijntje was :oops: nooit bij stil gestaan dat dat grappig kon zijn :oops: (blond naief lijntje) maareh :offtopic:
ik <3 Vlinder
Plaats reactie