Kunnen eieren kwaad?

Er zijn verschillende manieren om je kat versvoer te geven en meerdere merken die hiervoor geschikt voedsel leveren. Bij BARF stelt men zelf het menu voor de kat samen, dat bestaat uit allerhande stukken vers vlees en toevoegingen.
Gebruikersavatar
Muizenis
Poema
Poema
Berichten: 308
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:25
Locatie: Utrecht

Kunnen eieren kwaad?

Bericht door Muizenis »

:icon_shifty: Katten zijn slim... Mijn meiden krijgen met z'n viertjes een keer per week 2 rauwe geklutste eitjes! Dat ze dit lekker vinden blijkt uit het feit dat ik net de keuken inkwam en de doos met -nu kapotte en leeggelebberde- eieren omvergekiept over de keukenvloer verspreid ligt :shock: En ik moet zo weg omdat ik dit weekend een verjaardag in Friesland heb. :cry: Wat een bende!!! :twisted: Naar schatting hebben ze nu 7 eieren gehad! Hoeveel kwaad kan dit? Aaaaggghhh.. Dit is zo'n moment dat ik dertig keer het alfabet op moet zeggen... :lol: (Morgen houd ik weer van ze ;)... )

Groet, Pauline
Laatst gewijzigd door Admin op 23 jan 2009 17:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift, that's why it is called present
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1267
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Eieren...

Bericht door Leonie89 »

hhhaha het zijn net kleine kinderen.. je kan ze geen minuut alleen laten.. ik ben geen deskundige, maar ik geloof niet dat het heel erg kwaad kan.. als ze het maar niet elke dag doen :lol:
Gebruikersavatar
Muizenis
Poema
Poema
Berichten: 308
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:25
Locatie: Utrecht

Re: Kunnen eieren kwaad?

Bericht door Muizenis »

Gisteravond laat thuis gekomen en gelijk de "bak" geïnspecteerd :roll: Geen bijzonderheden te zien :lol: Maar ik vraag me toch af of zo'n overdosis in een keer op langere termijn gevolgen zou kunnen hebben. Vooral het eigeel bevat veel vet dat ook voor mensen in te grote hoeveelheden schade kan toebrengen. Ik weet ook niet wie er het meeste van gegeten heeft :geenidee: In de natuur roven katachtigen nesten leeg dus op zich kan het geen kwaad, denk ik. Alleen die grote hoeveelheid ineens baart me zorgen.

Groet, Pauline
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift, that's why it is called present
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Re: Kunnen eieren kwaad?

Bericht door Boomer »

Het kan op lange termijn geen kwaad, zeker omdat dit eenmalig is geweest. Als dit iedere week zou gebeuren was het een ander verhaal.
Het enige waar ze last van zouden kunnen hebben is misselijkheid of diaree.
Geef ze even geen eitje en alles is weer op peil :grin:
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1709
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Kunnen eieren kwaad?

Bericht door Umimeis »

Ik wist niet dat ze rauwe eieren mochten hebben, ga ik ook eens proberen of mijn kat dat lekker vind :lol:
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Muizenis
Poema
Poema
Berichten: 308
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:25
Locatie: Utrecht

Re: Kunnen eieren kwaad?

Bericht door Muizenis »

Ik kluts de 2 eitjes altijd zodat wit en dooier gemengd zijn. Dat verdeel ik over de vier bakjes. het is goed voor vacht en velletje :grin: Maar géén 7 tegelijk... :evil:

:lol:

Groet, Pauline
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift, that's why it is called present
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 2080
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Kunnen eieren kwaad?

Bericht door Admin »

Ik begreep van onze dierenarts dat de dooier rauw gegeven mocht worden maar het eiwit gekookt (of was het nou andersom :eshifty: )
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Gebruikersavatar
Muizenis
Poema
Poema
Berichten: 308
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:25
Locatie: Utrecht

Re: Kunnen eieren kwaad?

Bericht door Muizenis »

:lol: Kunnen katten in het wild eitjes koken dan??? ;-)

Alle gekheid op een stokkie... Ze roven weleens nesten leeg en dan eten ze ook alles rauw op, toch?

Groet, Pauline
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift, that's why it is called present
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 2080
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Kunnen eieren kwaad?

Bericht door Admin »

Kunnen katten in het wild eitjes koken dan?
Nee, ik heb het ze nog niet zien doen ;-) Maar de katten in het wild die dat niet kunnen, zijn dan ook vatbaarder voor het H5N1-virus.

Zie http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... en#p265918" onclick="window.open(this.href);return false;
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2525
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: Kunnen eieren kwaad?

Bericht door Sandra W »

Dan maar geen rauwe eieren meer geven, gewoon voor de zekerheid.

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1267
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Kunnen eieren kwaad?

Bericht door Leonie89 »

mag gebakken wel?? mits er geen peper en zout op zit natuurlijk! wij geven wel eens een klein stukje.. kan dat kwaad?
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Re: Kunnen eieren kwaad?

Bericht door Boomer »

Ik heb de topic niet helemaal doorgelezen ( waarvan de link stond) maar ik denk dat eieren geen kwaad kunnen ivm de vogelgriep. We hebben het hier over de eieren die ook wij eten. De vogelgriep besmetting komt over het algemeen door het eten van vogels. Als de eieren een oorzaak kan zijn dan mogen ook wij die eieren niet eten.

Verder zijn rauwe eieren rijk aan aminozuren. Rauw eiwit kan vitamine B2 opheffen/ afbreken maar omdat eigeel hier rijk aan is, heft dit elkaar op.
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1271
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Re: Kunnen eieren kwaad?

Bericht door Shaz »

Admin schreef:Ik begreep van onze dierenarts dat de dooier rauw gegeven mocht worden maar het eiwit gekookt (of was het nou andersom :eshifty: )
Daar twijfel ik dus ook steeds over! En dus geef ik het maar alleen gekookt, neem liever het zekere voor het onzekere.
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1759
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Kunnen eieren kwaad?

Bericht door sandy »

Ik meen me te herinneren dat ze niet teveel eiwit mogen, wel rauw gewoon, dus bij voorkeur meest alleen het eigeel.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Kunnen eieren kwaad?

Bericht door rieneke »

ze lusten hier geen geklutste eitjes, maar als ik een kuiken openknip dat het eigeel eruit komt, dat vinden ze heerlijk :grin:
Plaats reactie