Pens

Er zijn verschillende manieren om je kat versvoer te geven en meerdere merken die hiervoor geschikt voedsel leveren. Bij BARF stelt men zelf het menu voor de kat samen, dat bestaat uit allerhande stukken vers vlees en toevoegingen.
Gesloten
Deborah80
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 nov 2007 13:59

Pens

Bericht door Deborah80 »

Ik heb in mijn vriezer van smuldier nog pens voor de hond maar mag een kat dit ook hebben of moet ik dan echt de kat versie nemen??
Groetjes deborah
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1758
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Er is geen katversie voor pens omdat dit echt voor honden is.
Sommige katten vinden het heerlijk maar persoonlijk zou ik het dan als tussendoortje geven.
Hier halen ze voor smuldier in het volledige hun neus op :lol:
Deborah80
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 nov 2007 13:59

Bericht door Deborah80 »

Ik wist niet dat het niet voor katten bestond eigenlijk maar vind het zonde om het niet te gebruiken en wilde het ook alleen maar gebruiken voor lekkernij dus dan kan ik dat wel gebruiken. Bedankt voor je snelle antwoord
Gebruikersavatar
Luuntje
Lynx
Lynx
Berichten: 103
Lid geworden op: 05 jun 2007 07:13
Locatie: Bergen op Zoom

Bericht door Luuntje »

Je kunt dit inderdaad alleen maar gebruiken als lekkernij. Katten kunnen op zich wel hondenvoer eten (mits ze geen gevoelige spijsvertering hebben), maar liever niet, en zeker niet altijd.

De kat heeft om goed te kunnen functioneren (o.a. huid en ogen) namelijk een bepaalde stof nodig die ze alleen uit hun voeding kunnen halen. Deze stof heet taurine, en zit in vlees. Taurine is wel toegevoegd aan kattenvoer, maar niet aan hondenvoer. Als je een kat permanent hondenvoer zou geven gaat hij essentiële stoffen missen en kan hij ernstig ziek worden.

Maar voor zo een keertje tussendoor....mijn keus is het niet, maar kwaad zal het vast niet kunnen!!!

Groetjes, Luuntje.
De kat zei: "Ik ben geen vriend en geen dienaar. Ik ben een kat die gaat en staat waar hij wil en ik wil in jouw hol komen wonen."
Deborah80
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 nov 2007 13:59

Bericht door Deborah80 »

Hallo,
Nou ik heb het geprobeerd maar ze vind het niks hahahahaha. Dus gewoon weer over op het normale voer.
Groetjessssss
Deborah
Gesloten