hoe gaat het voeren van een tandeloze bejaarde kat

Voor alle vragen over dieetvoer
Gebruikersavatar
Skunk
Huiskat
Huiskat
Berichten: 21
Lid geworden op: 02 jul 2006 10:23
Locatie: In het mooie Noorden :-)

Bericht door Skunk »

Je zou bijvoorbeeld ook normale brokjes kunnen prakken tot mini stukjes en dat vermengen met een beetje blikvoer. Dan krijgt hij het wat makkelijker binnen. En wat zijn bekje betreft, ik zou er inderdaad mee naar de dierenarts gaan. Misschien heeft hij nog advies over zijn eten betreft.
Gebruikersavatar
veronikske
Panter
Panter
Berichten: 423
Lid geworden op: 10 sep 2005 14:02
Locatie: Belgie-limburg

Bericht door veronikske »

En ook hier weer een reactie op een vraag van al een jaar oud :roll: ...
Skunk, hier help je niemand mee, het probleem waar het hier overging, is lijkt me na een jaar niet meer van toepassing of opgelost...
katten zijn als chips...je kan niet stoppen na één...
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Het is zelfs erg pijnlijk om in dit geval advies te geven Skunk, aangezien Patricia haar bejaarde poes Vlekkie net verloren heeft. De volgende keer echt beter opletten.

groetjes,
Sandra
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Ik geef wel een reactie op het onderwerp, omdat alles in onderwerpen ingedeeld is hier. Dit is dus niet een reactie op Vlekkie. Patricia, nogmaals sterkte!

Katten kunnen als ze geen onstekingen hebben, maar hun tanden kwijt zijn prima brokken eten. Mijn Froei is hier het bewijs van. Zijn gebit is bijna helemaal eruit gehaald en de brokken gaan er nog met smaak in.
Het is net alsof hij een extra laag op zijn tandvlees heeft ontwikkeld.
Mensen zonder gebit kunnen dit ook soms schijnt het ;-)
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gesloten