Van droogvoer sneller dik?

Voor alle vragen over dieetvoer
Gebruikersavatar
Anisha
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 aug 2004 19:23
Locatie: Groningen

Bericht door Anisha »

Ik heb laatst Anisha laten steriliseren, en toen ik haar ophaalde kreeg ik de waarschuwing mee, dat ze nu sneller aan zou kunnen komen, en dat dat dan juist van de droge brokjes kwam..

en dat is juist het tegenovergestelde van wat ik hier lees... Wel vreemd dus..
Maar die van ons eet eigenlijk alleen als ze honger heeft, de rest van de brokjes laat ze gewoon staan dan...
Gebruikersavatar
Stefanie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 feb 2005 14:45
Locatie: Brugge

Bericht door Stefanie »

Dat is inderdaad wel een vreemd antwoord? Van nat voer worden ze toch dikker? Het hangt er denk ik dan wel vanaf welk droogvoer je je kat voorschotelt. In whiskas zitten bv wel heel veel vetten, maar in Iams of Hills dan weer niet. Daarin zitten precies de stoffen die je katje nodig heeft.
Het zijn toch allemaal Majesteiten hé
Loen
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 aug 2006 11:38

Bericht door Loen »

Ik weet echt niet wat nu goed is om te doen. Mijn ene kat is wat aan de dikke kant, en ik wil hem graag laten afvallen. Mijn dierarts heeft me erop gewezen dat ze van de HARDE BROKJES dik worden, en juist niet van blikvoer (omdat hier 80% water in zou zitten en het dus alleen de maag zou vullen). Dus ik ben druk in de weer geweest om mijn kat minder harde brokjes en meer blikvoer te geven. Maargoed, nu lees ik ineens verschillende berichten. Volgens mij zijn dierenartsen het niet eens hierover!
Gebruikersavatar
yedamy
Poema
Poema
Berichten: 224
Lid geworden op: 04 aug 2003 21:40
Locatie: Veendam
Contacteer:

Bericht door yedamy »

Van kwalitatief blikvoer met bijna alleen maar ingredienten van dierlijk afkomst (en dus geengranen, en plantaardige bijprodukten, zout, suiker etc) worden ze niet dik, en is inderdaad vele malen beter dan brokken die vaak meer dan 60% uit granen bestaan.
Kijk goed naar het etiket en sla de merken in de supermarkt sowieso over ;-)
Gesloten