(Dieet)voer bij overgewicht, ondergewicht en ziekte

Voor alle vragen over dieetvoer
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Miranda
Panter
Panter
Berichten: 566
Lid geworden op: 25 mei 2003 21:22
Locatie: Oosterwolde

Bericht door Miranda »

Hills AD of dieetvoer kan je ook tijdelijk geven, zodat ie wat aankomt. Maar wel moeilijk hoor, zo'n kieskeurige kat. Toch een kwestie van uitproberen denk ik :ethink: Desy is trouwens van versheidzakjes whiskas wel ietwat aangekomen, maar die at ook het vlees op en likte niet alleen het vocht op... succes in ieder geval!!
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Tijdelijk blikvoer geven naast de gewone brokjes is geen gek idee, maar pas op dat hij niet aan de diaree gaat. Anders is tijdelijk AD van Hills geven ook een goed plan (moet je wel even naar je dierenarts).

Als je geen blikvoer wil geven of speciaal voer van de dierenarts kun je ook speciaal voer van Royal Canin kopen voor dunne katten, denk bijvoorbeeld aan "Active". Vraag maar eens bij je dierenwinkel wat ze hebben.

groetjes,
Sandra
Gebruikersavatar
Marion
Lynx
Lynx
Berichten: 151
Lid geworden op: 02 jan 2003 18:54
Locatie: rijssen

Bericht door Marion »

Het is niet te geloven, maar meneer éét!! ik vertelde savonds dat ik speciaal voer wilde proberen, blijkt dat ie sinds donderdag zn brokjes allemaal opeet.. :roll:
maar omdat we allebei af en toe voeren, had ik dat nog niet meegekregen. Nu houden we even goed in de gaten hoeveel hij eet, maar gisteren kwam kinky zelfs melden dat zn eten opwas. :lol:
en gourmet gold was een hele goede aanrader: hij smult ervan! Dus dat combineer ik voorlopig even..

me happy! :grin:
If you hold a cat by the tail you learn things you cannot learn any other way..
Gebruikersavatar
sKatje
Panter
Panter
Berichten: 411
Lid geworden op: 10 sep 2003 23:07
Locatie: Antwerpen

Bericht door sKatje »

Hm, klein probleempje hier.
Het gaat wél over dieetvoer maar niet in geval van over- of ondergewicht :ethink:
Ik zet het voorlopig toch maar hier :D

Nessie heeft 3x redelijk kort na elkaar last gehad van tussenteenontstekinkjes, soms al wat erger dan anders, ook na behandeling met antibiotica kwam het steeds terug. Net als wat korstjes rond haar mondhoeken en ook steeds terugkerende krentenbaard.
Nu ben ik begonnen met een tijdlang uitsluitend hypo-allergeen voer te geven, zodat we konden kijken of de onstekingen vanzelf wegtrokken en zo ja, dan heeft ze een voedselallergie. Nu ben ik al sinds een week voor kerstmis bezig met dat voer, en ze at er steeds minder van. De laatste tijd deed ze zelfs een dag of 5 over een hoeveelheid die ze op 1 dag zou mogen! Ik ben dus maar begonnen met er een paar brokjes van het gewone voer door te doen en dan eet ze wel goed door, tot er geen van de andere brokjes meer tussenzitten, that is :roll:
Ik heb gekeken en onderhand heeft ze weeral een ontsteking :roll:.

Nu moest ik eigenlijk 8 weken dit voer exclusief geven. Maar ze at gewoon niks meer :geenidee:
Ik weet nu wel dat het zeker voedselgerelateerd is, dus misschien moet ik nu maar gewoon nu alvast verschillende dingen beginnen uittesten? Het is de bedoeling dat je na het hypo-allergeen dieet alle soorten voer waar het aan kan liggen kunt beginnen uitsluiten, gewoon na elkaar vanalles proberen en kijken waar ze op reageert en waarop niet.

Of gewoon andere brokjes er vantussen en terug aan het hypo-allergeen voer? Langs de ene kant vind ik dat ze niet flauw moet zijn, maar langs de andere kant is/was ze perfect op gewicht en duurt het niet lang voor ze ónder haar gewicht zit. Ze at echt bijna niks :???:
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Wat zijn het toch ook eigenwijze beesten!
Heb je met dat hypo-allergene voer niet ook verschillende merken zodat je kan kijken of een ander merk misschien beter bevalt?
Ik zou het denk ik met de dierenarts bespreken want zo eet ze natuurlijk alleen maar haar oude brokken, daarna hoeft ze die andere brokken helemaal niet meer.
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
sKatje
Panter
Panter
Berichten: 411
Lid geworden op: 10 sep 2003 23:07
Locatie: Antwerpen

Bericht door sKatje »

Nee ik doe door 1 bakje dieetvoer maar een stuk of 15 andere brokjes, ze eet die er wel vantussen, maar schept toch nog een hele hoop van de andere mee hoor :lol:. Zo wordt het geheel wat aantrekkelijker of zo :geenidee:

Je hebt vast wel verschillende merken, maar je moet het bij de DA halen, het is vreselijk duur en ik heb hier nog een kilo van liggen nu :roll:

Zap, die op een afvaldieet staat, zou een moord doen voor eenders welk soort brokjes :roll:. Verwende beesten :evil:
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Wat naar dat ze voedselallergie heeft! Het gebeurt helaas heel vaak dat ze de hypo-allergeen brokjes niet lekker vinden, want daar zit niet veel smaak aan.

Als je het echter combineert met een ander brokje er door heen dan heeft de hypo-allergeen brok eigenlijk geen zin meer. Alleen als je strikt alleen die brok geeft dan heeft het nut. Al begrijp ik natuurlijk heel goed dat je je kat niet wil laten verhongeren. Lastig hoor!

groetjes,
Sandra
Gebruikersavatar
sKatje
Panter
Panter
Berichten: 411
Lid geworden op: 10 sep 2003 23:07
Locatie: Antwerpen

Bericht door sKatje »

Ach ja, ik weet nu dat ze dus inderdaad een voedselallergie heeft, en daar was diende dat voer voor... Nu dus op zoek naar iets waar ze niet op reageert.

Drie katten op een ander dieet, zéér fijn! :roll:
Gebruikersavatar
sKatje
Panter
Panter
Berichten: 411
Lid geworden op: 10 sep 2003 23:07
Locatie: Antwerpen

Bericht door sKatje »

Even een update over Zap. We zijn nog maar sinds half december bezig en ze is al van 6,3 naar 5,5 gegaan
Ik ben zooo trots en blij!

Ook wel handig dat we dit gewoon voor elkaar krijgen met een kleine hoeveelheid light voer geven en we niet aan de slag moeten met obesitasvoer!

Ness heeft een spuit gehad want weer volledig onstoken voetjes, maar we gaan ijverig door met eten testen.
Gebruikersavatar
sKatje
Panter
Panter
Berichten: 411
Lid geworden op: 10 sep 2003 23:07
Locatie: Antwerpen

Bericht door sKatje »

Euhm, Ness heeft een spuit tegen ontsteking gehad he.
Heb haar niet laten inslapen of zo :eshifty: :lol:
Jeskoo
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jan 2007 19:52

Welk voer voor kat met blaasproblemen?

Bericht door Jeskoo »

Welke merken kattenvoer zijn geschikt om te geven aan katten met blaasproblemen?

En klopt het dat bepaalde stoffen niet in het voer mogen zitten dat gevoerd worden aan katten met blassproblemen? Stoffen zoals fosfor en magnesium?

Alvast bedankt voor de reacties.
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Royal Canin en Hills hebben beiden uitstekende blaasgruisbrokjes (en blikvoer) en er zijn ook nog andere merken die het ook hebben. Sommige koop je bij de dierenarts (meestal de beste merken) en anderen bij de dierenwinkel.

groetjes,
Sandra
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Trovet is ook goed en wat voordeliger dan Hills en RC. Als je kat dit lust is dit ook goed voer en ook alleen verkrijgbaar bij je dierenarts.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Brian
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 12 jun 2006 12:13

Ondervoed

Bericht door Brian »

Ben net terug van de DA en met de volgende resultaten

- de kitten is veel te mager dus ondervoed
- geen vitaminen door slechte voeding van de vorige woonst
- Vlooien
- wormpjes

Binnen 2 weken mag ik om een pikuurtje

Maar wat doe ik eraan dat ie terug zou eten ? het lijkt eraan te zien dat hij die babycat echt niet moet hebben.

Op aanraden van de DA moet ik ook beetje kittenmelk geven omzo de ontlasting beter te doen verlopen want ie zou kunnen zitten met een verstopping door slechte voeding te gekregen hebben.

Ook heb ik viyo junior moeten halen en dit mengen met water/k-melk.

En ik most proberen met wiskas junior om zo zijn eetlust te stimuleren omdat dit toch die speciale geur geeft en iets sterker ruikt.

Dan heb ik ook nog een tube "KELA extra kracht kat", waar vitaminen inzitten om beetje gewicht aan te komen + de eetlust stimuleren.

Tot nu toe heeft hij nog niet gedronken van die kattenmelk of gegeten van die natte voeding.

Ik ben bang mensen :'(
=: Trotse eigenaar van Musti vanaf 10 mei 2007 :=
Gebruikersavatar
Peeuwke
Huiskat
Huiskat
Berichten: 63
Lid geworden op: 15 dec 2006 10:37
Locatie: België - Landen

Bericht door Peeuwke »

Hoi!
Wat rot dat je katje zo ondervoed is!
Mss kent hij het "katten eten" ook niet en wil hij daarom er niet van eten. Wat je kan doen en mss kan helpen is kleine beetjes op zijn pootje smeren. Een kat is een proper diertje en hij zal dat gaan aflikken. Zo krijgt hij mss toch de "lekkere" smaak te pakken!

Veel succes!!!

Groetjes Peeuwke
Plaats reactie