Kat lust dieetvoer niet meer.

Voor alle vragen over dieetvoer
Plaats reactie
Derpina
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 jan 2022 14:35

Kat lust dieetvoer niet meer.

Bericht door Derpina »

Hallo. Ik zit met een brandende vraag dus had ik mezelf maar eens aangemeld om hier te kijken of mensen ideeën hebben.

Na jaren van aanklungelen met verschillende soorten voer hebben we met een eliminatie dieet eindelijk het voer gevonden waar de kat geen diaree en ander gedoe meer van krijgt.

Alleen waar ie nog vanuit een diepe slaap opsprong en naast me in de keuken stond te trappelen bij het horen van een blikje dat open werd getrokken, is meneer helemaal uitgekeken op het voer, hij moet er niets meer van weten.

Dus at hij weer brokjes, want meneertje is een oude man en valt heel snel af als hij niks meer eet. Ook rauw vlees vind ie heerlijk.

Het gaat om hert, hert zit ook in het blikvoer wat ie niet meer wil, rauw vlees is nu wat ie wil maar gaat toch weer stukken minder.

Mengen met ander voer heeft ook geen zin, zodra hij maar iets anders krijgt dan is het weer feest en diaree.

Ander voer zoeken is zo'n gedoe. Helemaal omdat ik zo lang heb gezocht tot ik eindelijk iets heb gevonden wat wel werkt. Ook moet je meteen een grote aankoop doen als je het online wilt bestellen nu de winkels dicht zijn, zit ik straks weer met een bulk inkoop als meneertje het niet lust.

Misschien voer een andere smaak geven of zo? Maar hoe, zonder weer van alles toe te voegen waardoor het weer fout gaat...

Heeft iemand hier ervaring mee, of misschien ideeën?
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Kat lust dieetvoer niet meer.

Bericht door Anne »

Je hebt van trovet hert blikvoer maar misschien geef je dat al?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Doezepoes
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 dec 2021 18:59

Re: Kat lust dieetvoer niet meer.

Bericht door Doezepoes »

Mijn poes krijgt van Trovet Rabbit de brokjes en het blikvoer (maar dat lust mevrouw sinds kort ook niet meer). Zal ik je wat opsturen zodat je het kan proberen? Dan hoef je niet gelijk zo'n grote zak te kopen..
Derpina
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 jan 2022 14:35

Re: Kat lust dieetvoer niet meer.

Bericht door Derpina »

Hoi, bedankt voor jullie reacties.

Trovet hert krijgt hij inderdaad. Geweldig spul maar hij is er helemaal klaar mee.
De brokjes moest ie vanaf het begin al niet, hij is sowieso niet zo dol op brokjes.

Ik heb gister toch een andere van trovet besteld om te zien of ie dat wel weg krijgt.
Ben alleen bang dat het allemaal hetzelfde zal smaken. Zit ik straks weer met 12 blikjes.

Vroeger wilde hij nog wel eens eten omdat ie niks anders kreeg maar dat doet ie nu ook niet meer.
Hij wordt steeds magerder, zo sneu...

Niemand ervaring met voer een andere smaak geven oid?
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kat lust dieetvoer niet meer.

Bericht door Rik »

Jammer dat trovet niet, net als dat ze doen voor hun droogvoeders, ook proefzakjes/blikjes opsturen voor hun natvoer.

Je kunt wel even op https://www.trovet.com/nl/verkooppunten/ kijken bij welke dierenartsen ze het verkopen zodat je misschien per blikje kunt halen.
Derpina schreef: 10 jan 2022 14:43 Na jaren van aanklungelen met verschillende soorten voer hebben we met een eliminatie dieet eindelijk het voer gevonden waar de kat geen diaree en ander gedoe meer van krijgt.
...
Ook rauw vlees vind ie heerlijk.
Als hij goed tegen vers rauw vlees kan, waarom ben je daar dan niet volledig op KVV overgestapt?
Daar zijn overigens ook verschillende merken en soorten in (de waarschijnlijk ook verschillend smaken want Yuna lust echt geen vette vis KVV). Maarja, aan katten-KVV is ook niet zo makkelijk te komen in de dierenwinkels. Daar moet je ook voor online zijn meestal. (Gelukkig heb ik hier inmiddels een dierenwinkel die mijn merk wel volop heeft)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Jbo
Huiskat
Huiskat
Berichten: 56
Lid geworden op: 01 jan 2010 18:29

Re: Kat lust dieetvoer niet meer.

Bericht door Jbo »

Hoi,

Ik heb nog een onaangebroken zakje van 400 gram: Royal Canin Hypoallergenic.
Mag je wel hebben als je dat wilt proberen.
Geertvb
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 mei 2021 10:34

Re: Kat lust dieetvoer niet meer.

Bericht door Geertvb »

Stop met elke week iets anders te geven, dat maakt je kat ziek.
Toen wij overstapten naar vers voer begonnen onze drie plots over te geven.
Ze werden getrimd in de cttery en leerden zich zelf wassen, het waren haarballen die rer voor zorgde dat ze ook hun eten er terug uitgooiden.
Bij langharige katten is het moeilijker in te schatten wat er mis is.
Ze hadden voorheen enkel de brokken van Royal Canin bij de vorige eigenaar.
Mijn vrouw gaf ze 1 maal terug brokjes, meteen diaree.
Ik hield voet bij stuk, geef die dieren hun lichaam de tijd zich in te stellen op het nieuwe dieet.
Anders vererger je de zaak alleen maar.
Op vers voer hadden de onze ook even alle drie geen honger na enkele dagen, daar moesten ze doorheen.
Maar een weekje later, net door NIET opnieuw te veranderen was het probleem vanzelf weg, bij alle drie onze katten.
Houd er ook rekening mee dat een kat die vers heeft stopt als ze genoeg heeft.
Geen trek kan betekenen dat je ze te veel geeft.
Minder de portie dan, als de kat afvalt merk je snel of je goed zit.

Onze drie eten twee maal per dag, dat is twee maal een halve worst van 500 gram vers voer.
Dus 250/3, voor forse main coon van 6.5 tot 7.3kg.
En dan moeten we nog elke week vis geven of ze eten niet meer alles op.
Na die vis eten ze terug alles omdat ze terug meer honger hebben. Dus als meneertje niet eet, geef 1 of 2 maaltijden een beetje vis , na vis hebben ze sneller terug honger.
Om u een indicatie te geven van de porties.
Een europees korthaar zal volgens mij maar de helft daarvan nodig hebben.
Plaats reactie