Kat van 15 met nierfalen, op zoek naar info over natvoer / kvv

Voor alle vragen over dieetvoer
Plaats reactie
Leoni1987
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 nov 2021 09:42

Kat van 15 met nierfalen, op zoek naar info over natvoer / kvv

Bericht door Leoni1987 »

Goedemorgen,

Mijn kat Tommy is 15,5 jaar, en bekend met nierfalen.
Begin vorig jaar voor het eerst verhoogd SDMA, halfjaar geleden begonnen andere waarden ook te stijgen.
Hij zat al eerder een jaar op nierdieet, toen zijn vriendje nierfalen had.
Maand of 2,5 geleden gecrasht, ineens ziek in een hoekje, na paar dierenartsbezoeken lab geprikt en opgenomen.

3,5 dag infuus gehad, hij bleek nierbekkenontsteking te hebben. Waarden zakten niet erg, maar met antibiotica naar huis. HIj heeft ca 4 weken ab gekregen, daarna bacteriën weg maar nog wel bloed in de urine. Waarschijnlijk steen, tumor, of iets dergelijks. Onderzoek is niet nuttig...we kunnen niks meer :-(

HIj kreeg 2x per dag nierdieet natvoer (ProPlan, RC, Smilla, Animonda Integra, Kattovit) en RC Renal brokjes.
Sinds zijn opname gaat het met ups en downs,

Nu gaat hij achteruit. Eet slecht. ZIe hem afvallen.
In overleg met da nu Ipakitine gestart. HIj krijgt elke 3 dagen 1/8 Mirtazepine (kwartje word hij suf en sloom van)
Verder al lange tijd Semintra.
Gister ook maar weer Cerenia gegeven.

HIj mag van de da nu alles, rauw gehakt vind hij wel lekker. Renal brokjes weken in kookvocht van koolvis wil wel wat helpen. En hij eet ook wel beetje tonijn, en ander "verboden" natvoer, op dit moment Edgard Cooper, Sheba, eigen merk supermarkt. Kattenmelk lust hij ook graag merk ik.
Op zoek naar wat dan nog het minst slecht is. Zie ook verschillende soorten KVV nierdieet.
Hebben jullie tips? Bij veel soorten natvoer kan ik geen fosforgehalte terug vinden. Maar bij vers vlees weet ik dat ook niet...
Online bestellen bestel je vaak grotere hoeveelheden, zo zonde als hij het dan niet lust.
Heb de indruk dat paté in ieder geval beter gaat dan zakjes in saus, die likt hij af en laat de rest liggen.

Excuus voor lang verhaal. Hoop dat jullie me kunnen helpen.
HIj voelt zich niet zo lekker merk ik, ik overweeg hem in te laten slapen...Heb hem al vanaf een paar weken oud, zo aan hem gehecht. Al vind ik het vooral verschrikkelijk voor mijn dochter.
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Kat van 15 met nierfalen, op zoek naar info over natvoer / kvv

Bericht door Zotvanpoezen »

Jammer dat Tommy nu snel achteruit gaat!

Ik let ook overal op het fosforgehalte voor mijn kat.
Ik moet daarbij nog naar het vetgehalte kijken en de ingrediënten omdat ik niet alleen moet opletten voor de nieren, maar ook voor zijn voedselovergevoeligheid en de pancreas :-(
"Gelukkig" hoef jij daar niet op te letten...
Ik geef Kattovit Gastro ( minder fosfor dan sommige nierdiëten), Trovet Gastro (verdraagt het, goed voor zijn pancreas en weinig fosfor) Wild Freedom puur kip en die met lam (fosfor 0,2%) geef ik soms ook. De andere soorten zijn te vet of verdraagt hij niet.
Wild Freedom geef ik wel in kleinere hoeveelheden, samen met gekookte kip of kalkoen omwille van het vet. (Anders geeft hij over) Vers vlees van kalkoen en kip bevatten weinig fosfor én zijn licht verteerbaar.
Af en toe krijgt hij Granatapet omdat hij het lekker vind en het vetgehalte lager dan 6% zit, maar daar ken ik het fosforgehalte niet van. Dus geef ik daar dan wat meer gekookte kip of kalkoen bij. Rauw vind hij ook lekker.
Feringa vleesmenu (niet de duo) bevat ook weinig fosfor (minder dan 0,2 %, behalve eend)maar dat lust hij helaas niet meer :-(
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Plaats reactie