Kat die niet meer eet

Voor alle vragen over dieetvoer
Plaats reactie
Ambervanhoof
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 okt 2021 15:28

Kat die niet meer eet

Bericht door Ambervanhoof »

Beste mensen van het kattenforum,

Ik geef mijn kat al jaar en dag droge brokjes te eten maar sinds kort geeft ze daar van over en weigert ze te eten. Ik heb ook al natte voeding geprobeerd maar dat weigert ze spijtig genoeg ook.
De dierenarts weet ook niet waarom ze dat doet. Hij zegt dat zij gezond is en dat zie ik ook wel aan haar speelsheid, zij is nog steeds heel actief.
Mijn kat is wel al vermagerd en ik ben bang dat dat zo verder gaat. En iedereen wil natuurlijk het beste voor zijn/haar kat.
Dus als iemand dit ook al heeft voorgehad met zijn/haar kat of een kat dat u kent, gelieve achter te laten wat u heeft gedaan.

Alvast bedankt voor u tips.
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5080
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Kat die niet meer eet

Bericht door Synemios »

Hoe lang is dit nu?

Op basis waarvan zegt de da dat ze gezond is?
Een kat weigert niet voor niets al het eten en overgeven is niet gezond.
Ik zou desnoods naar een andere dierenarts gaan als dit serieus is wat de dierenarts zegt en als die verder niets doet.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kat die niet meer eet

Bericht door Rik »

Ambervanhoof schreef: 11 okt 2021 15:51 Hij zegt dat zij gezond is en dat zie ik ook wel aan haar speelsheid, zij is nog steeds heel actief.
Een gezonde kat geeft niet (overmatig) over dus gezond is ze niet (wat de dierenarts ook beweerd). Misschien tijd voor een nieuwe dierenarts? (ik heb ooit een keer een inslaapadvies gekregen terwijl mijn kat alleen een haarbal had)

Wat is er allemaal onderzocht? Bloedonderzoek? Foto's? Etc. Die dierenarts waar ik het over had voelde alleen aan haar buik en zei "nee meneer, het is geen haarbal, ik voel niets". Nou, ik weet inmiddels dat je een haarbal niet kunt 'voelen'. Dus meer onderzoeken dan alleen maar wat voelen.

Je zou ook nog kunnen denken aan een voedsallergie. En katten kunnen bepaald voer ook laten staan als ze het er ooit een keer uitgegooid hebben.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kat die niet meer eet

Bericht door nellebel »

misschien ook last van haar bekkie/ tandjes. wat de anderen ook schrijven. een gezonde kat stopt niet zomaar met eten. en des te langer ze niet eet, des te ongezonder het gaat worden.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Kat die niet meer eet

Bericht door Anne »

Precies als ze niet eten komen ze in een spiraal terecht van misselijkheid
Niet eten zorgt ook voor leververvetting
Ik hoop dat je gauw achter de oorzaak komt
Heb je al geprobeerd met andere brokjes of hij wel wil eten?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Plaats reactie