Snoepjes

Voor alle vragen over dieetvoer
Plaats reactie
Draakje57
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 aug 2021 10:56

Snoepjes

Bericht door Draakje57 »

Hallo

Binkie van 13 heeft een voedselallergie en krijgt speciaal eten. Mijn andere kat Draakje heeft nierfalen en krijgt ook speciaal eten. Omdat Draakje laatst ziek was moet ze zacht voer hebben en dat ruikt heerlijk voor katten dan he.

Ik vind dit zo zielig voor Binkie en vroeg me af zijn er ook kattensnoepjes voor katten met een voedselallergie.

Groetjes Astrid
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Snoepjes

Bericht door Rik »

Draakje57 schreef: 29 aug 2021 21:15 Ik vind dit zo zielig voor Binkie en vroeg me af zijn er ook kattensnoepjes voor katten met een voedselallergie.
Je kunt gewoon snoepjes zonder toevoegingen kopen. Bijvoorbeeld de Cosma snackies (gevriesdroogd vlees). Ook ander puur vleessnoepjes moet geen probleem zijn (zolang je niet de soort neemt waar je kat allergisch voor is).

Welk voer krijgt Binkie (voor zijn voedselallergie)? En welk nierdieet krijgt Draakje?

Wat zou je doen als de nieren van Binkie slechter worden? Er is ook nierdieet voor katten met allergieën.
https://www.dierenkliniekdeeland.nl/nie ... -allergie/
(en er zijn ook wel andere) Je zou dus kunnen zoeken naar een voer wat ze allebei mogen (afhankelijk van wat Draakje krijgt) want Binkie begint ook op leeftijd te geraken. Heeft Binkie ook al eens een bloedonderzoek gehad (om te bepalen hoe het met de nieren staat)?
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Plaats reactie