Gewicht

Voor alle vragen over dieetvoer
Plaats reactie
kim+345 rikkie
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 aug 2019 19:27

Gewicht

Bericht door kim+345 rikkie »

Mijn kat komt veel aan eet niet veel
Als er kapotte brokjes is dan gaat ze mauwen voor heel brokjes
En ik leze veel dat er in vlees suiker in zit
Is dat wel goed om afvallen voor de kat
Ze is nu 3 jaar ze was eerst wogen ze 5,6 en nu weegt ze 8.9
En ik doe dan ook weer nieuwe brokjes in
En als ik dat niet doe dan blijft ze de helle dag noor mauwen
Tot dat ik het doe voor de nieuwe brokjes in haar bakje doet
Wat moet ik er mee doen hebben jullie iedee voor een kat afvallen
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Gewicht

Bericht door Rik »

kim+345 rikkie schreef: 17 okt 2020 23:53 En ik leze veel dat er in vlees suiker in zit
In vlees zelf zit 0,0% suiker. Zero. Niets.
Het zijn de koolhydraten (aardapel, granen, maïs, erwten, etc.) die in brokken zitten waar een kat, van nature een carnivoor, nu juist niets aan heeft.

Lees het volgende ook even.
https://www.dekattensite.nl/alles-over- ... r-goed-is/

Doe je aan free-feeding (altijd brokken klaar staan)?
Ik zou overstappen op maaltijden (minimaal 3) en dan ook kwalitatief goed natvoer introduceren. En als je ook brok blijft geven, kijken naar een kwalitatief goede brok met hoog vleesgehalte (hoewel ze in brokken toch weer koolhydraten moeten stoppen om een brokje te kunnen vormen).

Waarom je moet stoppen met free feeding van je kat

You're Feeding Your Cat All Wrong!
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Gewicht

Bericht door Anne »

oeps 8 kilo voor een htk kat is wel veel
Ik zou haar afgewogen te eten geven voordat je kat obesitas ontwikkeld met alle nare gezondheidsrisicos die dat met zich mee brengt
Speel je ook met haar?
het kan zijn dat ze te veel eet uit verveling

Ik zou dit zeker eens met je da bespreken want dit gaat niet de goede kant op
Wanneer is er voor het laatst bloed beprikt?
katten die aankomen kunnen bijv. schildklierproblemen hebben
Mijn kat komt veel aan eet niet veel
Hoeveel gram eet ze per dag dan?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Cerna

Re: Gewicht

Bericht door Cerna »

Anne schreef: 18 okt 2020 12:26katten die aankomen kunnen bijv. schildklierproblemen hebben.
Was dat maar zo, Anne. Ja, klinkt raar dat ik dat zeg, maar tegen een slecht-werkende schildklier kun je pilletjes geven en wanneer een kat dikker en dikker wordt - zoals onze Laila - en er is geen aanwijsbare oorzaak (te veel en te slecht voer) dan schijnt de schildklier hier geen debet aan te zijn want katten hebben - volgens mijn dierenarts - geen te traag werkende schildklier.

Iedere jaar wanneer ik Laila laat inenten vraag (smeek) ik de dierenarts om haar te helpen want ik weet het niet meer, maar het enige wat ze kunnen bedenken is minder eten geven. Eén dierenarts zei ooit "te langzame stofwisseling", maar had vervolgens geen oplossing.
Laila eet nauwelijks wat wanneer ik het vergelijk met de voerinname van de andere katten, is beweeglijk, heeft er ook geen last van (springt zonder enig probleem op de linnenkast) en toch is ze ieder jaar weer een paar ons zwaarder :cry:

En dat kan bij deze kat natuurlijk ook het geval zijn, maar laten we eerst eens afwachten wat TS haar kat te eten geeft en hoeveel.
Plaats reactie