Kat eet niet, ureum en crea te hoog

Voor alle vragen over dieetvoer
Plaats reactie
Ka-tje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 31 aug 2012 19:17

Kat eet niet, ureum en crea te hoog

Bericht door Ka-tje »

HELLUP.

met handen in het haar...
Mijn kat (bijna 16 jaar), die al langere tijd veel dronk en plaste, begon de laatste tijd wat minder goed te eten. Afgelopen zaterdag met hem naar de dierenarts geweest, nadat hij vrijdagavond duidelijk niet lekker was en weg kroop. Zijn nierwaardes bleken te hoog. Hij heeft onderhuids infuus gehad en een spuit tegen misselijkheid.
Vandaag en morgen zal hij nogmaals infuus krijgen.
Na het infuus en de injectie voelde hij zich duidelijk wat beter en heeft gegeten. Gaandeweg de dag werd hij weer minder blij en uiteindelijk kroop hij weer weg. Tabletje Cerenia gegeven (tegen misselijkheid) en vanmorgen was hij er weer. Hij mauwt veel en lijkt om eten te 'zeuren', maar alles wat ik hem voorzet, komt hij wel op af, maar druipt dan weer af.
Jullie kennen het vast wel...het is zoooo frustrerend.
Straks gaan we opnieuw naar de dierenarts en krijgt hij weer vocht.

Heeft iemand een GOUDEN TIP om hem weer aan het eten te krijgen? Welke voeding lusten ALLE katten? :???:
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kat eet niet, ureum en crea te hoog

Bericht door Rik »

Welke nierwaarde had hij? (altijd uitslagen en facturen vragen zodat je dat zelf na kunt zoeken)

Als Cerenia e.d. niet werkt dan zou je nog een eetlustopwekker kunnen proberen (bv Mirtazapine 1/8 tabletje om de dag).
Wat geef je hem nu te eten? Natvoer of brokken? Welk merk/type? In eerste instantie is het van belang dat hij weer goed gaat eten. Want bij niet eten bouwen de gifstoffen weer verder op (urea) en wordt hij nog misselijker.

Wel zou je, als hij natvoer eet, een potje ipakitine kunnen kopen (bij bv de dierenarts of medpets) zodat je dat door het 'slechte' natvoer kunt doen. Dat bindt de fosfaten en absorbeert ook de uremische afvalstoffen.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Ka-tje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 31 aug 2012 19:17

Re: Kat eet niet, ureum en crea te hoog

Bericht door Ka-tje »

Rik schreef: 25 mei 2020 14:06 Welke nierwaarde had hij? (altijd uitslagen en facturen vragen zodat je dat zelf na kunt zoeken)

Als Cerenia e.d. niet werkt dan zou je nog een eetlustopwekker kunnen proberen (bv Mirtazapine 1/8 tabletje om de dag).
Wat geef je hem nu te eten? Natvoer of brokken? Welk merk/type? In eerste instantie is het van belang dat hij weer goed gaat eten. Want bij niet eten bouwen de gifstoffen weer verder op (urea) en wordt hij nog misselijker.

Wel zou je, als hij natvoer eet, een potje ipakitine kunnen kopen (bij bv de dierenarts of medpets) zodat je dat door het 'slechte' natvoer kunt doen. Dat bindt de fosfaten en absorbeert ook de uremische afvalstoffen.
Beetje late reactie...sorry.

Zijn Crea was 313 en zijn ureum ergens in de 14, geloof ik
Cerenia leek niets te doen, maar mbv Mirtazapine is hij weer gaan eten gelukkig. Heb het hem 3 keer gegeven, om de 2-3 dagen en ben er toen mee gestopt. Hij eet nu Hills k/d en Almo Nature natvoer (met Ipakitine)...ik vind dat niervoer zo'n bagger, dat ik het niet over mijn hart kan verkrijgen hem alleen maar op deze shit te zetten (mocht hij er al iets van lusten).

Maar wat nu? Moeten er nog onderzoeken gedaan worden? Moet ik Semintra en/of Fortekor gaan geven? Of waar en hoe moet ik nu gaan bijsturen?
Plaats reactie