Advies bij voedselallergie

Voor alle vragen over dieetvoer
Plaats reactie
Katvandam
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jan 2020 17:28

Advies bij voedselallergie

Bericht door Katvandam »

Lily 8 maanden.
Niesziekte gehad die af en toe nog opflakkert waarvoor ze dan antibiotica krijgt.
Sinds 31/12 diarree.
Stoelgang van 1 dag onderzocht, alles oké.
Stoelgang van 3 dagen onderzocht, alles oké.
Test op katten aids, negatief.
Al speciale voeding gehad voor maag en darm problemen maar helpt niet.
Dierenarts denkt nu aan voedselallergie. Geeft het advies om 2 maanden gekookt paardenvlees te geven.
Lily is een kieskeurige eter, ik ga het proberen maar vrees ervoor.
Iemand tips?
Bedankt!
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5135
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Advies bij voedselallergie

Bericht door Synemios »

Hypoallergeen voer van Royal canin, Hills Z/D, trovet of sanimed hebben dat en in verschillende smaken. of de pakjes Unique proteïne van trovet dan kun je kijken welk diersoort ze lekker vind en of ze het daar goed op doet.
Maar je moet het wel minstens 6 weken geven en echt niets anders meer ernaast.
En ook niet een ander merk hypoallergeen bij geven.

Dus of brokjes of natvoer, de brokjes van trovet zijn klein en ze hebben vrij veel variatie.
Die kun je wel combineren dus bijvoorbeeld brokjes met konijn en dan de pakjes puur konijn erbij geven.


https://www.medpets.nl/zoeken/?search=T ... tribute=82

https://www.medpets.nl/zoeken/?search=T ... gIsOPD_BwE

Luna is voor veel hypoallergeen voer ook allergisch en die krijgt hypoallergeen voer van HPM dat is voer zonder graan, soja en rijst.
Insect- aardappel maar die brokjes zijn best groot.
En misschien helpen die anderen gewoon wel.

https://www.medpets.nl/hpm-veterinary-d ... y/?sqr=Hpm
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Advies bij voedselallergie

Bericht door Anne »

Hummel* had ook ernstige chronische niesziekte (miste daardoor een oog) en kreeg ook problemen met haar gebit. Het calci virus of herpesvirus sloeg op haar gebit zodat haar hele gebit eruit moest wat is gedaan in een paar etappes. Daarna sloeg het virus op haar mondslijmvlies, en haar tong, zo erg dat ik haar regelmatig moest dwangvoeren
Dit stopte toen ik overging op een hypoallergeen dieet en daarvoor gebruikte ik al l-lysine, en zij heeft verder altijd l-lysine gehad.
Ik denk daarom dat het een goed idee is om je kat ook hypoallergeen te voeren
Voor Hummel had ik het hypoallergene voer van Prins maar zoals Denise al zegt, er zijn meerdere merken en een kat kan ook allergisch zijn voor rijst en dan moet je verder zoeken

Houd er rekening mee dat ab de hele darmflora verpest, diarree juist kan veroorzaken en een aanslag is op de weerstand ( waardoor de virus v.d. niesziekte vrij spel heeft), de weerstand van de kat word in de darmen geregeld. Probeer ook eens l-lysine en weerstandverhogers zoals bijv. enchinacomplex van dr vogel, dat kost bijna niks)

Maxi hier had toen hij uit het asiel kwam ook slappe ontlasting en gaf regelmatig over
Het overgeven stopte maar de diarree niet toen ik overging op het zelfde voer wat hij in het asiel kreeg.
Nu is hij sinds een tijdje op hypoallergenic van rc en heeft geen diarree meer en geeft ook niet over
Van de week heb ik hem voor het eerst wat natvoer van hills gegeven, zd, ook hypoallergeen en dat gaat ook goed.

Ik hoop dat je kat paardenvlees lust en snel opknapt, beterschap
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Plaats reactie