kvv voor kat met voedselallergie

Voor alle vragen over dieetvoer
Gebruikersavatar
Kytumymo
Poema
Poema
Berichten: 365
Lid geworden op: 26 nov 2017 14:17

Re: kvv voor kat met voedselallergie

Bericht door Kytumymo »

Synemios schreef: 21 okt 2019 19:08 ze is al allergisch vanaf dat ze 3 maanden is en vanaf die tijd is het elke keer weer gedoe.
Dit topic ga ik snel nog eens herlezen (moet allang slapen). Deze had ik ook nog niet gezien.

Vanaf 3 maanden? Was ze toen net bij de moeder weg? Vraag mij nu ineens af of dat er iets mee te maken kan hebben. Diba kreeg geen moedermelk meer en kreeg slechte ontlasting. Ook luste ze de kittenbrok helemaal niet die ik meekreeg. Of zeg ik nu iets heel geks?

Ik ga zelf maar even warme melk pakken, ik heb mijzelf wijsgemaakt dat dat helpt om in slaap te vallen/ moe te worden.
♥ Mythos 8 ♂ Tut 10 ♀ Diba 0,8 ♀ ♥
† Shiva (5) '96 † Duvel (6) '06 † Vinci (0,6) '07 † Gizmo (17) '12 † Kylian (11) '17 † Moreeke (15) '19
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5084
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: kvv voor kat met voedselallergie

Bericht door Synemios »

Luna en Lizzy zijn fleskittens geweest, die hebben nooit moedermelk gehad.
Beiden hebben ze een autoimmuunstoornis.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Kytumymo
Poema
Poema
Berichten: 365
Lid geworden op: 26 nov 2017 14:17

Re: kvv voor kat met voedselallergie

Bericht door Kytumymo »

Oké, dan geldt dat voor hun sowieso niet. Maar kan nog wel wat leren van dit topic.
Als je Kvv gaat geven, dan heb je ook geen brokjes meer nodig neem ik aan. Maar gezien Mythos ook geen natvoer wil ga ik er vanuit dat hij dat ook niet eet, dus voor hem zal ik brokjes moeten laten staan. Hij heeft van de RC hypo wel erg moeite met poepen. Ik ga me er eens in verdiepen van de week, want weet niet eens hoe dat Kvv eruit ziet en moet ook nog steeds uitzoeken waar ik kuikens kan kopen. Eerst maar eens 1 want met zijn prooi in de tuin speelt hij ook alleen maar.
♥ Mythos 8 ♂ Tut 10 ♀ Diba 0,8 ♀ ♥
† Shiva (5) '96 † Duvel (6) '06 † Vinci (0,6) '07 † Gizmo (17) '12 † Kylian (11) '17 † Moreeke (15) '19
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: kvv voor kat met voedselallergie

Bericht door Rik »

KVV ziet er bijna hetzelfde uit als natvoer hoor. Alleen paard kan iets 'droger' zijn. En bij bepaalde merken kan het wat minder fijn gemalen zijn. Maar ik ben reuze tevreden over de maling van KB Raw, Alaska en BARFmenu. Verder komt het in rollen van 250gr, 500gr of 1kg. en niet in blik :)

Ik zat er ook mee dat ik niet wist waar ik de kuikens moest kopen. Uiteindelijk uitgekomen bij animalfoodexpress. Daar hebben ze ook de genoemde KVV soorten. Enige nadeel is dat er verzendkosten van €9,95 zijn (omdat het bevroren via het foodnetwerk van PostNL verzonden moet worden).

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Kytumymo
Poema
Poema
Berichten: 365
Lid geworden op: 26 nov 2017 14:17

Re: kvv voor kat met voedselallergie

Bericht door Kytumymo »

Dankjewel, Rik! Dat lijkt wel op een beeftataar :-) Dacht dat het er enger uit zou zien. Ik ben niet zo'n held. De dierenarts kon wat eerder komen, misschien is het te vroeg om ter sprake te brengen. Maar mocht ze toch over voeding wisselen beginnen dan zal ik het er eens over hebben.
♥ Mythos 8 ♂ Tut 10 ♀ Diba 0,8 ♀ ♥
† Shiva (5) '96 † Duvel (6) '06 † Vinci (0,6) '07 † Gizmo (17) '12 † Kylian (11) '17 † Moreeke (15) '19
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: kvv voor kat met voedselallergie

Bericht door Rik »

Ik ben benieuwd of je dan een pro-vers DA hebt. Want die zijn er nog niet zoveel.

Het ziet er inderdaad niet eng uit. Wel kan er in het bakje, waarin je het in de ijskast laat ontdooien, wat (uitlek)bloed zitten. Maar dat is bij vlees voor menselijke consumptie ook en hier gaat het er gewoon overheen (als extra vocht) :)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5084
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: kvv voor kat met voedselallergie

Bericht door Synemios »

Dat KVV ziet er inderdaad goed uit.
Maar dat kuiken dat breekt toch een beetje mijn hart :lol:

Luna krijgt voorlopig schmusy puur sardientjes want haar brokjes krijgt ze nu niet goed weg ( te groot) en op die van Lizzy ( hypo-renal) reageert ze niet goed.
Helaas is dat geen volledig voer,
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: kvv voor kat met voedselallergie

Bericht door Rik »

Ja, met de eendagskuikens ben ik opgevoed. De katten kregen vroegen alleen maar kuikens. We kookten ze toen zelfs. Ook totaal niet compleet (weet ik nu) maar schijnbaar deden we er toen een poeder overheen (wat ik me niet zo meer kan herinneren). Nu is het een extraatje.

De sardientjes zijn hier ook extra. Maar die schmusy puur sardientjes zal er wel anders uitzien :lol:

Afbeelding
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5084
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: kvv voor kat met voedselallergie

Bericht door Synemios »

Ja je kunt supplementen bij voegen maar ik ben aan het uitzoeken welke dan want ook daar wordt weer van alles aan toegevoegd.
Ik zal morgen laten zien hoe het eruit ziet, wel anders dan dit ja 😸
Ze hadden hem ook in tonijn maar die is al heel lang niet te krijgen.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Kytumymo
Poema
Poema
Berichten: 365
Lid geworden op: 26 nov 2017 14:17

Re: kvv voor kat met voedselallergie

Bericht door Kytumymo »

Rik schreef: 25 nov 2019 12:55 Ik zat er ook mee dat ik niet wist waar ik de kuikens moest kopen. Uiteindelijk uitgekomen bij animalfoodexpress. Daar hebben ze ook de genoemde KVV soorten. Enige nadeel is dat er verzendkosten van €9,95 zijn (omdat het bevroren via het foodnetwerk van PostNL verzonden moet worden).
Ik hoorde gisteren van een cliënt dat op nog geen km bij mij vandaan een diervoederschuur zit. En dat wat hij niet heeft 9 van de 10 keer besteld kan worden, dat hij ook een diepvries heeft. Dus ik ga daar morgen eens even langs om te vragen wat de mogelijkheden zijn.
♥ Mythos 8 ♂ Tut 10 ♀ Diba 0,8 ♀ ♥
† Shiva (5) '96 † Duvel (6) '06 † Vinci (0,6) '07 † Gizmo (17) '12 † Kylian (11) '17 † Moreeke (15) '19
Plaats reactie