Main coon (onder) gewicht?

Voor alle vragen over dieetvoer
Plaats reactie
CelesteER
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jul 2019 14:35

Main coon (onder) gewicht?

Bericht door CelesteER »

Hi!

Graag doe ik een bericht betreft onze main coon.
Ze wordt deze maand 1 Jr en weegt nu tussen de 3.4 en 3.6kg, echter voel je wanneer je haar aait, de rug en heupjes erg goed.

Toch heeft ze onbeperkt toegang tot royal canin main coon brok, krijgt ze elke dag een portie nat voer..
Wel heeft ze zo af en toe een groeispurt en is ze wat magerder..

Maar vind het wel erg mager..
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Main coon (onder) gewicht?

Bericht door Rik »

Volgens wiki zou een Maine Coon poes tussen de 3,6 en 5,4 kg wegen. Dus wat dat betreft zit ze op gewicht (want ze zal nog wel wat groeien). Maar verder moet je ook kijken naar het gestel en als je zelf al vind dat ze te mager is, dan zou je daar wat aan moeten doen.

Persoonlijk ben ik niet zo voor brokken.
Ingrediënten Royal Canin Maine Coon Brok:
gevogelte meel, rijst, maïs, dierlijk vet, maïsglutenvoer, lignocellulose, dierlijk eitwit, eiwit (gehydrolyseerd), plantenproteïne isolaat*, gedroogde suikerbietenpulp, mineralen, L-lysine, soja olie, visolie, psyllium (vlozaden en -omhulsel), natriumtrifosfaat, DL-methionine, gedroogd ei, fructo-oligosaccharide, mannan-oligosaccharide, taurine, bernage-olie, polyfhenolen (uit druiven en groene thee), hydrolysaat uit schaaldieren (rijk aan glucosaminen), extract van afrikaantjes (rijk aan luteïne), L-carnitine, hydrolysaat uit kraakbeen (rund, varken, rijk aan chondroïtine).
Rijst, maïs, maïsglutenvoer... yak. En daar heeft een kat ook helemaal geen behoefte aan.

Vindt ze de brok eigenlijk wel lekker? Hoeveel krijgt ze? Misschien kun je de hoeveelheid natvoer opvoeren zodat ze meer gaat eten. Of gewoon op een brok overstappen waar een hoger en beter vleesgehalte inzit.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Main coon (onder) gewicht?

Bericht door Zotvanpoezen »

Wat ik wou vragen is of ze regelmatig ontwormd wordt.
Verder ben ik het eens met Rik.
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Gebruikersavatar
Lieselotje
Panter
Panter
Berichten: 536
Lid geworden op: 14 jan 2017 08:48

Re: Main coon (onder) gewicht?

Bericht door Lieselotje »

Ik zou iets meer natvoer geven. 1x per dag is weinig toch?

Verstuurd vanaf mijn LM-G710 met Tapatalk

Plaats reactie