Zwak kitten

Voor alle vragen over dieetvoer
Gebruikersavatar
Catlady13
Lynx
Lynx
Berichten: 181
Lid geworden op: 12 sep 2013 21:12
Locatie: Ergens in Noorden

Zwak kitten

Bericht door Catlady13 »

Ik heb een kitten overgenomen dit jaar, wat op eerste oog gezond leek, hij was wat sloom en viel vaak in de etensbak in slaap, haast alsof hij het voer moest bewaken.
Hij heeft het kitten limpingsyndroom gehad, waarschijnlijk Giardia en een zware hypoglycemia. Na die hypo krijg ik hem alleen niet op gewicht, hij blijft mager. Krijgt kittenvoer, droog en nat, RC Britse korthaar voor de spieren en RC Digestive voor de darmflora.
HIj heeft een stoot antibiotica gehad in zijn korte leven en kreeg voorheen convalescence om de maag te 'coaten', want hij gaf ook bijna dagelijks over. Hij heeft beperkte energie, we hebben een grote bench gemaakt waar zijn bak en altijd bakje voer in staat. Hier slaapt hij 's nachts en overdag paar keer. Hij krijgt er ook zijn natvoer zodat we zeker weten dat alleen hij er van eet.
Hij geeft nu niet meer over en de convalescence ben ik gestopt, want daar werd hij ook niet dikker.
Ik heb me in de rondte gezocht naar iets om wat spek op dit kitten te krijgen, maar alles zegt kittenvoer en dat krijgt hij al. Heeft iemand hier nog een idee?
Doe wat je zegt en zeg wat je doet
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Zwak kitten

Bericht door pinguin »

Ad voer? Alleen te koop bij de dierenarts.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Catlady13
Lynx
Lynx
Berichten: 181
Lid geworden op: 12 sep 2013 21:12
Locatie: Ergens in Noorden

Re: Zwak kitten

Bericht door Catlady13 »

Zat ik ook al aan te denken. Ze eten het wel slecht hier. Heb al paar keer Ad gehad ivm andere zieke poes.
Moet morgen waarschijnlijk toch naar da met een oudere kat, vermoedelijk neuspoliepen, ab haalt niks uit...doet me denken aan beau 2 jaar terug:'(
Doe wat je zegt en zeg wat je doet
Gebruikersavatar
Catlady13
Lynx
Lynx
Berichten: 181
Lid geworden op: 12 sep 2013 21:12
Locatie: Ergens in Noorden

Re: Zwak kitten

Bericht door Catlady13 »

Ons kitten doet het ok. Hij zit strak in de vacht op moment. Ik heb alleen een donkerbruin vermoeden dat ik een albino op handen heb.
Hij is puur wit en echt hel blauwe ogen, het zou de gezondheidsproblemen wel wat verklaren.
En vermoeden van poliepen is met sisser afgelopen gelukkig.
Doe wat je zegt en zeg wat je doet
Gebruikersavatar
Fotokonijn
Panter
Panter
Berichten: 431
Lid geworden op: 27 apr 2018 22:31

Re: Zwak kitten

Bericht door Fotokonijn »

Gelukkig voor de sisser.
Heeft het kitten dezelfde of een verschillende kleur ogen?
Alleen kattenliefhebbers kennen het genot van muzikale kruiken in bed die nooit afkoelen(Susan Millen)
Gebruikersavatar
Catlady13
Lynx
Lynx
Berichten: 181
Lid geworden op: 12 sep 2013 21:12
Locatie: Ergens in Noorden

Re: Zwak kitten

Bericht door Catlady13 »

Afbeelding
Dat is Mitch, 2 weken terug

Ik heb wel 2 katten met 2 verschillende kleuren ogen, maar de een is roodwit en de ander wit met grijs
Doe wat je zegt en zeg wat je doet
Gebruikersavatar
Fotokonijn
Panter
Panter
Berichten: 431
Lid geworden op: 27 apr 2018 22:31

Re: Zwak kitten

Bericht door Fotokonijn »

E.T. come home. :grin:
Kan zo meespelen in een Scifi film.
Hij is niet doof?
Witte katten met dezelfde kleur ogen kunnen doof zijn.
Laatst gewijzigd door Fotokonijn op 09 sep 2018 22:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Alleen kattenliefhebbers kennen het genot van muzikale kruiken in bed die nooit afkoelen(Susan Millen)
Gebruikersavatar
Catlady13
Lynx
Lynx
Berichten: 181
Lid geworden op: 12 sep 2013 21:12
Locatie: Ergens in Noorden

Re: Zwak kitten

Bericht door Catlady13 »

Haha ja, zodra ik een foto maak van hem heeft die rode pupillen. En nee, niet doof. Toen ik merkte dat die blauwe ogen blijvend waren heb ik er even extra op gelet.
Ik heb hier nog een witte, die heeft gele ogen, maar hij speelt vals. Hij heeft op zijn hoofd een miniscuul heel lichtgrijs vlekje.
Doe wat je zegt en zeg wat je doet
Gebruikersavatar
Fotokonijn
Panter
Panter
Berichten: 431
Lid geworden op: 27 apr 2018 22:31

Re: Zwak kitten

Bericht door Fotokonijn »

Kan je niet indirect flitsen, of maak je de foto's met je telefoon.?
Alleen kattenliefhebbers kennen het genot van muzikale kruiken in bed die nooit afkoelen(Susan Millen)
Gebruikersavatar
Lieselotje
Panter
Panter
Berichten: 536
Lid geworden op: 14 jan 2017 08:48

Re: Zwak kitten

Bericht door Lieselotje »

ik heb hier ook twee witte en toen ze kitten waren, inmiddels zijn ze 15 mnd, kreeg ik ook met foto's maken alleen maar rode oogjes. Nu gaat het prima, de oogjes zijn mooi blauw als ze op de foto gaan.
Wat is de kleine nog ienieminie, maar lekker laten eten, misschien eens kijken wat ie echt lekker vindt en dat wat vaker aanbieden. Die van mij hebben enorm veel gegeten toen ze klein waren, kregen zo'n 5 keer op een dag.
Oh ja en ze zijn bij mij ook niet doof, wel oostindisch, maar das een ander verhaal haha.
Gebruikersavatar
Catlady13
Lynx
Lynx
Berichten: 181
Lid geworden op: 12 sep 2013 21:12
Locatie: Ergens in Noorden

Re: Zwak kitten

Bericht door Catlady13 »

Afbeelding
Even betere foto dan. Vandaag genomen. Als ik zijn rust in acht neem, gaat het op zich goed. Ik hoop dat hij later gewoon uitzwaart. Ga hem ook wat later castreren, goed ontwikkelen laten
Doe wat je zegt en zeg wat je doet
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Zwak kitten

Bericht door Rik »

Catlady13 schreef: 10 sep 2018 15:06 Ik hoop dat hij later gewoon uitzwaart. Ga hem ook wat later castreren, goed ontwikkelen laten
Misschien moet je dan juist wel eerder castreren.

Even afhankelijk wat je met "uitzwaren" bedoeld.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Catlady13
Lynx
Lynx
Berichten: 181
Lid geworden op: 12 sep 2013 21:12
Locatie: Ergens in Noorden

Re: Zwak kitten

Bericht door Catlady13 »

Ik snap het, Rik, maar hij toont ook nog helemaal niks, terwijl een kitten van een week jonger al duidelijk wat vulling heeft :lol: . Hij moet inderdaad meer body krijgen
Doe wat je zegt en zeg wat je doet
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Zwak kitten

Bericht door Rik »

Ik geloof dat zonder castratie het "doorgroeien" stopt (door de aanblijvende testosteron waardoor de groeischijven eerder sluiten) maar hij wel meer spiermassa krijgt. Klein maar gespierd dus. Met (vroege) castratie blijft hij wat langer doorgroeien maar zal hij na de castratie wat meer vetmassa opnemen (omdat hij minder energie nodig heeft en het eten dus makkelijker omzet naar vet).

Dat is in ieder geval het verhaaltje wat betreft de groeischijven maar ik heb daar zelf te weinig ervaring mee :)

Maar zeker in een grotere groep (of meerdere groepen niet ver uit elkaar) moet je natuurlijk ook rekening houden met de mogelijkheid van sproeien en agressie (door de hormonen) bij het niet of later castreren.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Catlady13
Lynx
Lynx
Berichten: 181
Lid geworden op: 12 sep 2013 21:12
Locatie: Ergens in Noorden

Re: Zwak kitten

Bericht door Catlady13 »

Ik laat over het algemeen al mijn katten vroeg castreren. Ik zit alleen aan de leeftijdsgrens vast van NL of tenminste 2 kilo zwaar. Mijn DA is gelukkig schappelijk en ze weten dat ik absoluut geen 'oops' wil. Risico is voor mij zeggen ze dan.

Maar klopt wat je zegt inderdaad over testosteron. Omdat hij een achterstand heeft zal het wel langer duren denk ik voor de hormonen inkicken.
Doe wat je zegt en zeg wat je doet
Plaats reactie