Dwangvoeren, even steun nodig

Voor alle vragen over dieetvoer
Gebruikersavatar
Snadraa
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 02 jul 2018 08:20

Re: Dwangvoeren, even steun nodig

Bericht door Snadraa »

Volgens mij is dat morgen ook een van de zaken die de dierenarts wil bevestigen of uitsluiten, of de alvleesklier ook opspeelt. Bij de bloedtest van gisteren had hij een iets te hoge glucose (7.2, moet tussen de 3.4 en 5.7 zijn). Creatinine was te laag (23.0, moet tussen 67 en 155 zitten) en albumine ook te laag (21.0, 23 - 35 is normaal). ALT zat netjes op 22, terwijl die bij de bloedtest voor de thiafeline nog op 282 zat. Ik ben er dus vrij zeker van dat de lever te hard werkte door de schildklierafwijking, aangezien na een paar weken thiafeline die waarden nu netjes zijn. Lang verhaal kort: de afwijkingen die de dierenarts gisteren zag in het bloedbeeld, konden volgens haar wijzen op problemen met de alvleesklier. Dat gaan ze morgen met de echo verder onderzoeken. Longontsteking sluit ik ook nog niet uit, maar bij het beluisteren van zijn longen is er tot nu toe steeds niets raars te horen (bij de dierenarts en hier thuis). Als 'ie zo ligt te kwijlen hoor ik wel van alles, maar niet de longen zelf. Ik denk dat het nu ook echt zijn conditie is en vergelijk het maar met wanneer ik megaberoerd in bed lig: dan klink ik ook niet lekker.

Ik baal er wel enorm van dat ik er morgen zelf niet bij kan zijn. Ik moet om 11 uur weg voor een examen en ben pas laat in de avond weer thuis. Mijn vriend zal dus met Floris naar de dierenarts gaan voor de echo.
Personeel van Lotje
Gebruikersavatar
Siris
Panter
Panter
Berichten: 405
Lid geworden op: 13 mei 2009 17:45
Locatie: Beverwijk

Re: Dwangvoeren, even steun nodig

Bericht door Siris »

Vergeet niet dat de lever extra hard wordt belast, omdat die niet goed eet, dan gaat de lever vervetten.
Gaat het nu wat beter met het dwangvoeren?

Heb je nog gevraagd naar Mirtazapine?

Nogmaals veel sterkte en succes met je examen
Groetjes Daniëlle
Noa (17-5-13), Riley (25-1-16)& Marley (4-3-16)
(Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Snadraa
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 02 jul 2018 08:20

Re: Dwangvoeren, even steun nodig

Bericht door Snadraa »

Het dwangvoeren gaat nu iets beter, hij laat het weer wat meer toe. Leuk is nog altijd anders en we maken er nog steeds een smeerboel van. Ik merkte net dat het spuitje een beetje vast liep, waarschijnlijk door een klontje. Terwijl ik dat probeer op te lossen spuit het er ineens als een supersoaker uit. Flats, zo in de gordijnen. Nou ja, alles stonk toch al in huis :lol:

Ik heb hem tussen 11.00 en 14.00 uur niet gevoerd maar even wat meer rust gegund. De voeding van 11.00 uur viel hem zwaar, hij was daarna echt vreselijk beroerd en kwijlde heel erg. Hij kroop weg achter de gordijnen en daar heeft ie veel liggen slapen. Wel wat onrustig (veel gaan verliggen en weer draaien), maar toch ook wel hele stukken aaneengesloten. Ik heb het idee dat het nu beter met hem gaat dan vanmorgen (maar nog steeds slecht). Om 14.00 uur heb ik hem maar twee spuitjes voeding gegeven, hopelijk voelt hij zich dan iets minder akelig. Nu tijdens het typen is hij even aan een klein wandelingetje begonnen en hij lijkt te willen gaan drinken :grin: :grin: :grin: :grin: hij zit in ieder geval met zijn koppie boven zijn waterfonteintje. Niet te vroeg juichen nu en vooral niet bewegen.

Vanaf 16.00 uur verwacht ik de reaktiv tonicum. Ik hoop dat hem dat ook een beetje kan oppeppen. Vanaf 19.00 uur mogen we hem ook weer een klein tabletje door zijn dwangvoer geven wat tegen de misselijkheid helpt. Mirtazapine heeft de dierenarts gisteren nog wel genoemd, maar we willen eerst een ontsteking uitsluiten. Ik las ergens (weet even niet meer waar) dat mirtazapine ook heel slecht kan uitpakken als er sprake is van een orgaanontsteking.

Hij is inmiddels bij zijn waterbakje gaan liggen met zijn kinnetje op de rand. Ik wacht even af of hij zelf wat gaat drinken. Normaliter vindt hij het ook een heerlijke plek om te slapen namelijk (.... met zijn hoofd in het water, I kid you not).
Personeel van Lotje
Gebruikersavatar
Snadraa
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 02 jul 2018 08:20

Re: Dwangvoeren, even steun nodig

Bericht door Snadraa »

Hij heeft niet gedronken, maar hij lijkt wel een stuk meer op zijn gemak. Gaat zelfs weer op zijn gebruikelijke plekjes liggen nu. Hij lag tot nu toe steeds op zijn buik, nu gaat ie ook weer lekker op zijn zij liggen. Ik hoop dat hij zich inderdaad steeds beter gaat voelen!!!
Afbeelding
Personeel van Lotje
Gebruikersavatar
Yo16Ka16No11
Cheetah
Cheetah
Berichten: 831
Lid geworden op: 24 aug 2016 20:35

Re: Dwangvoeren, even steun nodig

Bericht door Yo16Ka16No11 »

Ach arme Floris, kop op jochie....ik duim heel hard voor je!
Warme groet, Mariska

Nora, Teun & Tilly
Karel 2000-2017 & Yoki 2000-2018
Gebruikersavatar
Fotokonijn
Panter
Panter
Berichten: 431
Lid geworden op: 27 apr 2018 22:31

Re: Dwangvoeren, even steun nodig

Bericht door Fotokonijn »

Anders ik wel!
Alleen kattenliefhebbers kennen het genot van muzikale kruiken in bed die nooit afkoelen(Susan Millen)
Gebruikersavatar
Snadraa
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 02 jul 2018 08:20

Re: Dwangvoeren, even steun nodig

Bericht door Snadraa »

Helaas. Hij leek even een opleving te hebben, maar dat zakte snel weer in. Net na het voeren was hij weer hartstikke misselijk en viel het ons ook op dat zijn buik heel erg opgezet was. Leek wel of 'ie drachtig was. We hadden hem net zijn pilletje tegen misselijkheid gegeven (helemaal opgelost in zijn voer). De dierenarts weer gebeld om even te overleggen. Ze vroeg of ik even wilde voelen aan zijn buik of deze hard was en waar. Op het moment dat ik zijn buik aan raak, begint ie meteen te braken. Helder vocht. De timing is rot, want komt dit nou omdat hij weer niet tegen een pilletje kan of door die buik die ik aanraak?

Afgesproken dat we hem vandaag geen dwangvoer meer geven, we moeten morgen de echo afwachten. De dierenarts gaf aan op dit moment zonder een echo van de buikholte ook niet veel meer te kunnen, we moeten weten waar het vandaan komt om het aan te pakken. Ze is de hele nacht in dienst, dus we mogen ieder moment bellen als we het niet vertrouwen. Hij ligt nu weer in de plantjes, arm mannetje :( Ik hoopte zo dat we de stijgende lijn te pakken hadden!
Personeel van Lotje
Gebruikersavatar
Siris
Panter
Panter
Berichten: 405
Lid geworden op: 13 mei 2009 17:45
Locatie: Beverwijk

Re: Dwangvoeren, even steun nodig

Bericht door Siris »

Jeetje wat sneu allemaal, ik hoop dat je morgen echt wat meer te weten gaat komen. Sterkte..................
Groetjes Daniëlle
Noa (17-5-13), Riley (25-1-16)& Marley (4-3-16)
(Fotoalbum)
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Dwangvoeren, even steun nodig

Bericht door ErikPhilippus »

Kan Floris goed plassen eigenlijk? Ik heb opeens het beeld dat hij een overvolle blaas heeft.....
Gebruikersavatar
KiwiNL
Poema
Poema
Berichten: 235
Lid geworden op: 04 dec 2017 11:38

Re: Dwangvoeren, even steun nodig

Bericht door KiwiNL »

Arme Floris, ik hoop dat het snel weer de goede kant opgaat. Sterkte!
Bowie & Floyd (oktober 2017)
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Dwangvoeren, even steun nodig

Bericht door pinguin »

Sterkte met Floris

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Lieselotje
Panter
Panter
Berichten: 536
Lid geworden op: 14 jan 2017 08:48

Re: Dwangvoeren, even steun nodig

Bericht door Lieselotje »

Mijn kat heeft ook een verhoogde schildklier gehad en braakte en kwijlde ook.
Ze zocht ook steeds koele plekken op en lag heel amechtig en soms had ze haar bekkie open en hing haar tongetje er een beetje uit.
Met verhoogde. Schildklier maakt het hart overuren.
Ik lees dat jouw lieverd heel ziek is. Sterkte en hopelijk brengt de echo antwoord.
Gebruikersavatar
Snadraa
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 02 jul 2018 08:20

Re: Dwangvoeren, even steun nodig

Bericht door Snadraa »

ErikPhilippus schreef: 03 jul 2018 20:00 Kan Floris goed plassen eigenlijk? Ik heb opeens het beeld dat hij een overvolle blaas heeft.....
Hij heeft vanmiddag nog geplast, hoorde dat hij van de bak af kwam en ik heb dit meteen gecheckt.

Hij is erg rusteloos nu, wil weer alleen maar buiten liggen. Pff.. was het maar 11.00 uur morgenochtend.
Personeel van Lotje
Gebruikersavatar
Yo16Ka16No11
Cheetah
Cheetah
Berichten: 831
Lid geworden op: 24 aug 2016 20:35

Re: Dwangvoeren, even steun nodig

Bericht door Yo16Ka16No11 »

Ik geloof ook wel dat hij zijn plas aan het ophouden is. Het hoognodige zal hij uitplassen, maar hij heeft buikpuin....dus zal aan het ophouden/vasthouden zijn.
Warme groet, Mariska

Nora, Teun & Tilly
Karel 2000-2017 & Yoki 2000-2018
Gebruikersavatar
Snadraa
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 02 jul 2018 08:20

Re: Dwangvoeren, even steun nodig

Bericht door Snadraa »

We zijn net naar de dierenarts geweest, hij begon ineens weg te vallen. De dierenarts schrok van hoe hard hij ineens achteruit was gegaan. Meer dan een halve kilo afgevallen. Ze heeft direct een echo gemaakt. Geen goed nieuws, alles vol tumoren. Waar het een paar weken geleden allemaal nog in orde leek, was zijn lijfje nu veranderd in een slagveld.

We hebben vanaf het moment van de eerste klachten alles gedaan wat we konden. Hartproblemen uitgesloten, longproblemen uitgesloten, uitgebreide bloedtest, medicatie, ondersteuning, maar dit... Dit hadden we er nooit uitgekregen met hoe we begonnen. Floris was te zwak om nog verder te gaan.

We hebben hem helaas moeten laten gaan. Mijn enorme vriend, mijn trotse prinsje, hij is er niet meer. Dit voelt zo verdomde oneerlijk...
Personeel van Lotje
Plaats reactie