Dwangvoeren, even steun nodig

Voor alle vragen over dieetvoer
Josine
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 mar 2020 16:18

Re: Dwangvoeren, even steun nodig

Bericht door Josine »

Hai allemaal. Mijn ontzettend leuke lieve Britse korthaar van 11 jaar heeft triaditis. Eergisteren spinde hij nog en vind het heerlijk aangehaald te worden. Nu sinds anderhalve dag vind ik hem slap en lusteloos.
Hij is opgenomen in een dierenkliniek en ligt aan infuus en krijgt sonde voeding,
Past dit bij het beloop of ziet het er niet goed uit.... ik ben radeloos. Het is mijn vriendje en wil er alles aan doen om hem beter te maken. Ik twijfel of ik hem mee naar huis neem om hem zelf te verzorgen, ik denk dat thuis hem betere energie geeft dan in een hok in een vreemde omgeving, iemand ervaring?
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5080
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Dwangvoeren, even steun nodig

Bericht door Synemios »

Ik heb wel ervaring met alleen alvleesklierontsteking en ibd.
Triaditis is dan dus nog erger.
Alvleesklier, lever/ galgang en darmen,
Lizzy heeft alleen voor de alvleesklier al 4 dagen in een kliniek gelegen.
Wat zegt de kliniek er over dan?
En hoe lang is hij nu opgenomen?
Naar mijn mening is hij daar nu beter af dan thuis als ik naar de ziekte kijk.
Maar in een kliniek kunnen ze ook goed de pijn stillen en de misselijkheid proberen te beperken, daarbij geven ze voortdurend vocht.
Sondevoeding is beter dan dwangvoeren en minder pijnlijk in dit geval.

Wat wij met Lizzy deden was vaak op bezoek gaan en met haar naar een andere ruimte gaan om te knuffelen, hier knapte ze wel van op.

Ik wil je hoe dan ook heel veel sterkte wensen.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Josine
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 mar 2020 16:18

Re: Dwangvoeren, even steun nodig

Bericht door Josine »

Dank voor je bericht. Gisteren mee naar huis genomen. 8 x per dag voeding door de sonde met water. Het gaat redelijk maar ik wil denk ik te snel. Hij spint maar heeft ook de neiging zich terug te trekken.
Hij kwijlt enorm vooral na sonde toediening. Mogelijk heeft het met de spijsvertering te maken. Ook is hij erg moe. Maar vanmorgen echt een drolletje in plaats van diarree en hij plast goed.
Afwachten...tijd geven. Ik las dat het weken kan duren en het erg veel energie kost.
Ik wil alleen niet dat hij lijd of pijn heeft, dat probeer ik goed te monitoren. Veel liefde en knuffelen..

Iemand ervaring met het vele kwijlen?
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Dwangvoeren, even steun nodig

Bericht door Anne »

Nee geen ervaring met het kwijlen. Ik wil je sterkte toewensen in deze vervelende situatie
Hopelijk knapt jouw kat weer op
Hier hebben we Roedi met een fikse dunne darmonsteking. Daar wordt ze al een tijd voor behandeld maar het lijkt allemaal niet aan te slaan. de laatste week moet ik haar continu bijvoeren
Als ik jou was zou ik met de da overleggen over het kwijlen, het lijkt mij dat zij daar wat meer ervaring mee hebben
Sterkte en beterschap
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5080
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Dwangvoeren, even steun nodig

Bericht door Synemios »

Ja dat kwijlen kwam bij Lizzy door dat ze misselijk was en zij is toen opgenomen.
Sterkte.
Heb je geen pijnstilling mee gekregen of andere medicijnen?
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Plaats reactie