Voeding bij allergie

Voor alle vragen over dieetvoer
Plaats reactie
marloes57
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jun 2017 18:16

Voeding bij allergie

Bericht door marloes57 »

Behalve dat zij diabetes heeft, is mijn ruim 13 jarige poes ook allergisch. Zij heeft nu medicijnen waarmee het iets beter gaat, haar buik en achterpootjes waren al kaal door het likken en bijten.
Ik probeer haar nu ook zo goed mogelijke voeding te geven , zo natuurlijk mogelijk en zonder smaak-, geurstoffen e.d.
Heeft iemand van jullie misschien een suggestie? Mevrouw is erg kieskeurig.
Bij voorbaat dank!
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Voeding bij allergie

Bericht door Dinky »

Ik zou hiervoor zeker eens op het suikerkattenforum (paasnini van dit forum is daar ook lid van naar mijn weten, misschien dat je haar pb kan sturen?) navraag doen als ik jou was. Daar is veel ervaring met suikerziekte.

Weet niet of je zelf ook de waardes prikt maar dan zou het wellicht mogelijk zijn om over te stappen op rauw waarmee je kan elimineren en kan achterhalen waar ze allergisch voor is. Echter vanwege de suikerziekte moet je dan wel extra de waarden in de gaten houden omdat er geen koolhydraten in zitten (wat in principe goed is omdat de kat dan in remissie zou kunnen raken maar vraagt wel extra monitoring van de waardes omdat de dosis medicijnen daarop aangepast moet worden).

Zelf (gelukkig) geen ervaring met suikerziekte bij katten
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Lopke

Re: Voeding bij allergie

Bericht door Lopke »

Met deze combinatie ziektes zou ik eens naar een dierenarts gaan die pro versvoeren is en verder kijkt dan de regulieren, volgens mij neemt Tannetje Koning niemand meer aan, maar ze zit wel helemaal in dat circuit.
Of eens bioresonatie doen als diagnose en eventueel behandeling.

Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden.
Plaats reactie