Diarree en nog eens diarree

Voor alle vragen over dieetvoer
Plaats reactie
Anouk112
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 dec 2016 11:02

Diarree en nog eens diarree

Bericht door Anouk112 »

Ik ben hopeloos op zoek naar een voer waarbij én m'n moederpoes én m'n kitten baat bij hebben. Mijn moederpoes is nu bijna 1,5 jaar en is sinds ze drachtig was aan de diarree (nu inmiddels 16 weken minimaal aan de diarree). Ze is een echte buitenkat, dus toen ze aan de diarree ging, dacht ik dat het kwam omdat ze binnen moest blijven (ze wilde haar nest buiten werpen). Ook ging ze van droogvoer en prooidieren naar natvoer (ze lustte geen droogvoer kitten).

In ieder geval, toen eenmaal het nest er was, was zij nog steeds aan de diarree. Ik dacht 'misschien zijn het de hormonen'. In de tussentijd veel gebeurd. Van kittenvoer natvoer is ze eerst door de dierenarts aan gekookte kip en vocht gegaan om daarna naar de Gastro Intestinal gegaan en na constatering van Giardia en alvleesklierontsteking verplicht op Royal Canin sensitivity control gezet. Ze heeft bij de dierenarts zelfs convalesence via sondevoeding gekregen omdat ze bijna stierf. Na 7 weken sensitivity control zagen we geen verbetering bij de moederpoes. Het kitten had wel mooie ontlasting.

De dierenarts weet ook eigenlijk niet meer wat te doen want de alvleesklierontsteking is samen met de Giardia al geruime tijd weg, ze is inmiddels gesteriliseerd en we zijn overgegaan in fases naar Hills I/D. Echter nog geen verbetering na 2 weken en nu heeft ook het kitten diarree. Pffff.

Heeft iemand hier een suggestie wat ik kan proberen want ik begin m'n hoop wat te verliezen, wat kán ik eraan doen?! Ik geef ze nu alleen nog maar droogvoer I/D met water.

Brokken zonder granen? Ik weet het niet meer, ik lees van alles....maar echt een duidelijk beeld heb ik niet meer.
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1050
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Diarree en nog eens diarree

Bericht door Sifra »

Je treft het niet, met de feestdagen zijn er wat minder leden van het forum actief.
Hoe oud is het kitten op dit moment? En kan het zijn dat het toch een giardiabesmetting heeft opgelopen? Je moet zo ontzettend goed wassen en ontsmetten om die nare parasiet kwijt te raken.
Het enige wat ik kan bedenken is het gebruik van probiotica om de darmflora te herstellen. Een van de forumleden heeft goede ervaringen met Zoolac propaste na een giardiabesmetting. Als je bovenaan 'zoeken' aanklikt en zoekt op 'probiotica' vind je vast wel goede informatie.
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Anouk112
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 dec 2016 11:02

Re: Diarree en nog eens diarree

Bericht door Anouk112 »

Dank je, ja dat van die probiotica las ik ook ergens. Het kitten van nu 14 weken is wel drager maar heeft nu diarree van het andere voer. Ze accepteerde echt het natvoer van Hills I/D niet. Dus ze mag alleen nog maar het droogvoer en in de ochtend heb ik nog een zakje RC Sensitivity control. Even aankijken en ingrijpen als het echt moet. Ze is te gezond om ziek te worden van een parasiet die in oktober actief was bij haar moeder. De dierenarts zei dat het alleen in tijden van slechte weerstand een probleem zou kunnen worden.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Diarree en nog eens diarree

Bericht door Dinky »

Bij diarree na giardia besmetting vraag ik mij af of die wel goed weg is geweest en zou ik ontlasting van 3 dagen laten onderzoeken op giardia. Dit is namelijk een van de hardnekkigste parasieten volgens mij....

Daarnaast kan je inderdaad kijken hoe het gaat na toedienen van probiotia zoals zoolac propaste.

Hoe kom je er bij dat ze te gezond zou zijn om ziek te worden van parasiet? Ze heeft toch diarree?
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Anouk112
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 dec 2016 11:02

Re: Diarree en nog eens diarree

Bericht door Anouk112 »

Ze heeft al sinds medio augustus diarree, 3x getest opngiardia, 1e keer positief en dus aan de antibiotica en daarna 2x negatief. Hoe vaak moet je nog testen...
Plaats reactie