Light of Sterilised of allebei niet goed?

Voor alle vragen over dieetvoer
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Light of Sterilised of allebei niet goed?

Bericht door ErikPhilippus »

ErikPhilippus schreef:Milka en Luna zijn gewend om ieder uur 2 of 3 brokjes te eten en ik kan moeilijk ieder uur een paar brokjes bij hun neerleggen.
Nee, dat is uiteraard geen optie. Bovendien is het in het geval van een trage stofwisseling ook gunstig om vele malen op een dag kleine hoeveelheden te eten. (hoewel 2 of 3 brokjes wel heel bescheiden is....).
Eet Luna uitsluitend brokjes trouwens?

Een mogelijk oplossing zou intensief gebruik van een catswheel zijn :grin:

Het kan toch verkeren: ik moet echt alle zeilen bijzetten om te voorkomen dat Dalí en Gaudí verder afvallen, door ze minimaal 200 g natvoer per dag te laten eten, en bij Luna lijkt het gewicht er haast vanzelf aan te vliegen.... Ben een beetje jaloers ;-)

Groetjes,
Erik
Cerna

Re: Light of Sterilised of allebei niet goed?

Bericht door Cerna »

Laila is de dikkerd :smile:

Laila en Luna eten allebei ook natvoer, maar dat is een kwart blikje (85 gram) per keer. Toen Cerná nog leefde deelden ze met hun drieën een blikje en kregen ze 's avonds een ander blikje, nu krijgen ze 1 blikje op een dag (vaak bewaar ik een half blikje en krijgen ze 's avonds een ander smaakje).
Dus veel natvoer is het niet, maar voor de dames genoeg.
Milka en Amber eten voornamelijk brokjes en alleen wanneer ik een blikje Porta met tonijn openmaak, eten ze dit ook graag.

Tot nu toe is mijn ervaring dat oude katten behoorlijk afvallen en daar doe je niets tegen. Zelfs wanneer je er twee blikjes per dag indouwt en een flinke voorraad brokjes, blijven ze afvallen (meestal door een onderliggende ziekte).
Zo woog Cochi in zijn topjaren 10 kilo en viel af naar 5 en alhoewel hij op de rug toen een geraamte was met een bontjasje, was het geen gevaarlijk gewicht. Hetzelfde met Cerná die rond 6,5 kilo woog.

Maar Laila is te jong om nu al zo zwaar te zijn vooral omdat ik er niets tegen kan doen en ze het afgelopen jaar 2 kilo is aangekomen op een "dieet" van 50 gram natvoer en misschien 40 gram brokjes (heb geen idee omdat ik verschillende smaakjes heb en in ieder bakje een handje (heb vrij kleine handen :smile: ) brokjes zit en die bakjes worden - wanneer ze leeg zijn - 2x per dag, soms 3x wanneer een smaakje opeens erg favoriet blijkt te zijn, bijgevuld.
Maar Laila is niet degene die er dan het meeste van eet want dat is Amber.

Probeer steeds een foto hier neer te zetten, maar MijnAlbum werkt niet mee. Heb een foto vanuit MijnAlbum op facebook gezet en nu krijg ik steeds de melding "Wilt u deze webpagina toegang tot het Klembord geven?" en wanneer ik dan op Nee klik, kopieert hij de tekst die ik op Facebook had gezet of ik kan wel kopieëren, maar niet plakken.
Rik?????????
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Light of Sterilised of allebei niet goed?

Bericht door castratenkoor »

Ik gebruik op Facebook een andere link dan op kattenforum van MyAlbum en dat werkt goed. Volgens mij Facebook de tweede van boven en kattenforum tweede van onder.

Waarom Bob zo dik is snap ik ook niet. Hij is heel beleefd, laat zijn natvoer vaak jatten door de jeugd. Beneden staan 2 soorten brokken, dat vul ik elke ochtend en als het op is is het op, dan krijgen ze de volgende ochtend pas nieuwe. Elke ochtend zijn beide bakjes leeg. Als Bob bij me ligt gaat hij soms naar de keuken en eet een paar brokjes, nooit meer dan een paar.

Ook op zolder worden de bakken meestal schoon leeg gegeten, maar op de eerste verdieping niet, dus helemaal zonder eten zitten ze nooit.

Hij was tot 2-3 jaar een mooie slanke kat. Hij is 11,5 kg geweest. Laatste keer wegen was hij 10,8. Bob is een paniekerd, dus zomaar een bloedonderzoek dat doe ik niet, daar moet dan echt een reden voor zijn. En hij doet het hartstikke goed.

Light en sterilised komt er hier niet meer in, nadat het vreselijk mis ging met Teun. Ook een paniekerd. Hij heeft een week in opname gezeten. Hij is simpelweg niet te pillen of te vangen, dus als je hem eenmaal hebt als het slecht gaat dan moet hij wel bij de dierenarts blijven. Ze zeggen wel eens dat vreemde ogen dwingen en tsja zo werkt het met Teun.

Ook Teun gaat heel goed momenteel. Ik voer tegenwoordig ook Applaws, omdat ik daar van verschillende kanten goede berichten over hoorde. Ze eten het graag en tot nu toe gaat het met allemaal prima. Ik heb nu 5 soorten staan, maar ik denk dat ik Granatapet ga laten afvallen. Dat is altijd het voer wat als enige niet op is.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Light of Sterilised of allebei niet goed?

Bericht door Rik »

Cerna schreef:Probeer steeds een foto hier neer te zetten, maar MijnAlbum werkt niet mee. Heb een foto vanuit MijnAlbum op facebook gezet en nu krijg ik steeds de melding "Wilt u deze webpagina toegang tot het Klembord geven?" en wanneer ik dan op Nee klik, kopieert hij de tekst die ik op Facebook had gezet of ik kan wel kopiëren, maar niet plakken.
Volgens mij probeer je dan de foto (en tekst) te kopiëren. Maar je moet de link kopiëren en hier tussen de IMG tags zetten. Als je Internet Explorer gebruikt kun je met rechts drukken op de foto en kiezen voor "Eigenschappen". Daarna kun je de URL/Link van de afbeelding kopiëren.

Maar volgens mij is het makkelijker om gewoon de link in MijnAlbum opnieuw te pakken.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Cerna

Re: Light of Sterilised of allebei niet goed?

Bericht door Cerna »

Normaalgesproken kopieer ik rechtstreeks vanuit mijn computer wanneer ik op Facebook een foto zet. Waarom ik dat nu niet heb gedaan weet ik niet (geval van tijdelijke verstandsverbijstering), maar ik kan geen enkele foto meer kopiëren. Dus ook de foto's die hier in mijn fotoalbum staan zijn niet meer op deze site te zetten. Geen idee wat er gebeurd is.

Ik zal gaan chatten met MijnAlbum.
Cerna

Re: Light of Sterilised of allebei niet goed?

Bericht door Cerna »

Ik heb de toegang nu toegestaan (geen idee wat er mee bedoeld wordt) en voila: Laila in vol ornaat.
Moet hier wat vanaf of niet?

Afbeelding
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Light of Sterilised of allebei niet goed?

Bericht door Rik »

Ach... noemde we dat hier niet "maatje Bob" :lol:
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Light of Sterilised of allebei niet goed?

Bericht door castratenkoor »

Hahahaha, nou wat is "moeten" Annet? Het staat haar goed, daar niet van.
Eens kijken of ik Bob in die stand ergens heb.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Light of Sterilised of allebei niet goed?

Bericht door castratenkoor »

Cerna schreef:Ik heb de toegang nu toegestaan (geen idee wat er mee bedoeld wordt) en voila: Laila in vol ornaat.
Moet hier wat vanaf of niet?

Afbeelding
Afbeelding

Dik dikker dikst........ Nou volgens mij is Laila toch wel een stuk slanker dan Bobje.
Ze heeft duidelijk veel meer speling nog in haar huid en vacht.
Ik zou haar als mollig betitelen.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Light of Sterilised of allebei niet goed?

Bericht door nellebel »

Ik heb apetite controle van rc voor gijs. Grote brok met een gat in waardoor hij minder makkelijk schrokt en daardoor ook minder eet.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Mariskings
Lynx
Lynx
Berichten: 113
Lid geworden op: 13 aug 2016 20:35
Locatie: Haarlem

Re: Light of Sterilised of allebei niet goed?

Bericht door Mariskings »

Och lekkere zachte bollies <3

Misschien is meer lichaamsbeweging de oplossing? Of is ze niet zo'n renner?
"Katten zijn net chocolaatjes; het is moeilijk om het er bij een te laten."

Nyssa (4) & Chloë (0)
Cerna

Re: Light of Sterilised of allebei niet goed?

Bericht door Cerna »

Mariskings schreef:Misschien is meer lichaamsbeweging de oplossing? Of is ze niet zo'n renner?
Kijk, Britten zijn sowieso luie varkens, maar Luna is behoorlijk beweeglijk en jut Laila regelmatig op om te knokken of achter elkaar aan te sjezen. En buiten jaagt ze ook achter alles aan wat vliegt.

Maar wanneer ik met haar wil spelen (laserlampje, hengel, balletje) dan steekt ze een poot uit of komt 50 cm naar voren en dat vindt ze genoeg lichaamsbeweging.
Kreeg via facebook een tip voor een - volgens de schrijfster - geweldige hengel:
https://tabbytijger.be/collections/kattenhengels

Kan het proberen want niet geschoten.............

En ja, Bob heeft formaat Cochi; kunnen ze heel oud mee worden :lol:
(helaas, geen foto van Cochi want nu kan ik helemaal niets meer kopiëren :cry: )
Plaats reactie